Kan mærke begejstringen for træningen er ved at være der igen, så griber øjeblikket og starter nu en log i håb om at fastholde begejstringen og motivationen.
Jeg har altid været en sporty pige og har dyrket alt, hvad jeg kunne komme i nærheden af: håndbold, ridning, tennis, fodbold, badminton, svømning, løb... You name it. Sidst i teen årene rendte jeg så ind i en bette spiseforstyrrelse, og alt gik i lort. Kort version: Træningen blev stoppet, jeg fik det langsomt bedre.. Kom i et fast forhold (blev helt rask og er det stadig) og tog +20 kg på.
Jeg har styrketrænet semi fast på motionsplan hele 2009, men uden at være synderlig struktureret og konsekvent. I januar var jeg oppe og runde de 90 kg, men har fået mig kæmpet ned på noget der ligner 80-82 kg. Jeg har ikke lige været på vægten de seneste par uger, men vil skyde på, det ligger der omkring. Det skal lige nævnes, at jeg er 179 cm - one tall bitch
Min hverdag er lidt kaotisk i øjeblikket, da jeg for 2,5 måned siden gik fra min kæreste gennem 4,5 år og flyttede hjem til de gamle på Djursland. Har lang transporttid på arbejde, og vil også gerne se vennerne i Århus, så træningen kan ikke altid være helt regelmæssig. Men har mulighed for at træne både på Djursland og i Århus, så reelt har jeg ingen undskylning for ikke at træne. (Husk mig lige på det, når jeg whiner og påstår jeg ikke kan træne
Mit mål er nok først og fremmest at tabe mig, men det skal ske via muskelopbygning, så min generelle forbrænding bliver højere - ingen lynkure og andet pjat der. FORSØGER at fastholde en fornuftig kost, men må indrømme at det glipper lidt i øjeblikket.
Jeg vil gerne træne mindst fire gange styrketræning om ugen. Jeg kører et to-split program med to high rep og to low rep dage. Cardio er ikke regelmæssig men lige når der er tid og lyst.
Det skal forresten lige nævnes, at jeg er søster til BirgitteM. Hun er jo et forbillede uden lige på træningssiden, og hjælper mig engang imellem
Råd og vejledning er meget velkomment, da jeg ikke ved det helt store om styrketræning - og jeg er altid interesseret i at gøre tingene bedre.

)
!... Du skal bare gøre dit bedste og træne det du syntes er sjovt. Vi er alle startet et sted...

Tror iøvrigt min squat stil er røget til helvede. Trænger seriøst til et spejl. Tror du de vil kigge, hvis jeg slæber mit eget med ned?
)