Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

hjælpervenner skrev:Træn som du gjorde under bulk, så din krop ved at den har brug for at beholde din muskelmasse

Mads801 skrev:Hvis du gerne vil have store arme - og selvfølgelig vil du det - så lav dine curls.
Biceps bliver godt nok aktiveret i forbindelse med rows og pullups, men ikke i samme grad som ved isolationsøvelser.
Såfremt din styrkeliste passer, burde du droppe dit cut, og i stedet få pakket noget kvalitetsmasse på kroppen. Men det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i.
Mads801 skrev:hjælpervenner skrev:Træn som du gjorde under bulk, så din krop ved at den har brug for at beholde din muskelmasse
Nej

Mads801 skrev:hjælpervenner skrev:Træn som du gjorde under bulk, så din krop ved at den har brug for at beholde din muskelmasse
Nej

toto_G4M3R skrev:Mads801 skrev:hjælpervenner skrev:Træn som du gjorde under bulk, så din krop ved at den har brug for at beholde din muskelmasse
Nej
Hvorfor mener du ikke at man kan træne back to bacics under cut?

lnielsen skrev:Isolerende armøvelser er ikke en del af mange styrkeprogrammer. De er ikke nødvendige, men de stimulerer self. også til muskelmasse. Hvis du kører med høj volumen i dine basisøvelser vil jeg ikke mene at de er så nødvendige (med din styrkeliste) :-)
hr_bjoern skrev:1) Hvis du vil have store arme, så skal du træne arme. Det burde sige sig selv.
2) Med det udgangspunkt du har nu, så er større arme muligvis ikke det du bør fokusere på, så lad det ligge i baghovedet. Fokuser på at blive stærkere og større - når du har fordoblet din styrkeliste, så burde du være en del mere massiv og så kan armene prioriteres højere, hvis de er bagud.
3) Curls behøver ikke tage mere end 3-5 minutter, i slutningen af dit pas. Curls er med til at holde dine albuer sunde, så der er ikke nogen grund til at skippe det fuldstændigt. Omvendt så er der heller ikke meget idé i at skulle køre samtlige bicepsøvelser, når du er der hvor du er.

Kaas95 skrev:Mads801 skrev:Hvis du gerne vil have store arme - og selvfølgelig vil du det - så lav dine curls.
Biceps bliver godt nok aktiveret i forbindelse med rows og pullups, men ikke i samme grad som ved isolationsøvelser.
Såfremt din styrkeliste passer, burde du droppe dit cut, og i stedet få pakket noget kvalitetsmasse på kroppen. Men det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i.
Så må jeg lige hanke lidt op i mig selv og få lavet de curls!
Jeg er udemærket klar over at jeg nok burde bulke videre, men vil af med det meste af det overskydende inden. Burde nok have smidt det hele inden jeg begyndte at styrketræne, men som newbie vidste jeg det selvf ikke en skid om det.Mads801 skrev:hjælpervenner skrev:Træn som du gjorde under bulk, så din krop ved at den har brug for at beholde din muskelmasse
Nej
Kan du uddybe dette?

Mads801 skrev:Havde ikke lige tid til at uddybe før, så var måske lige hurtig nok på aftrækkeren. Du kan sagtens køre b2b under cut.
Generelt set vil man dog skrue lidt ned for workloaden under cut ift. bulk.

Kaas95 skrev:Mads801 skrev:Havde ikke lige tid til at uddybe før, så var måske lige hurtig nok på aftrækkeren. Du kan sagtens køre b2b under cut.
Generelt set vil man dog skrue lidt ned for workloaden under cut ift. bulk.
Jeg er ikke så bekendt med begrebet workload, men skal jeg bare skrue ned for kiloene i mine øvelser og så være sikker på at jeg kan køre 4x8 i den pågældende øvelse?
Lige pt stiger jeg når jeg kan køre 4x8 to træningspas i træk :-)

toto_G4M3R skrev:Workload = det samlede antal kg du har løftet på hele træningen... eksempel vil 10 x 10 x 100 kg bænk være en workload på 10.000 kg

Kaas95 skrev:toto_G4M3R skrev:Workload = det samlede antal kg du har løftet på hele træningen... eksempel vil 10 x 10 x 100 kg bænk være en workload på 10.000 kg
Så jeg skal måske ligefrem deloade lidt eller skal bare bare blive på min nuværende workload i et stykke tid og så køre en stille og rolig progression derfra?
Mangler stadig svar på mit pullup/chinup spørgsmål - er ldit spændt på hvad folk mener :-)

Borumpas skrev:Kaas95 skrev:toto_G4M3R skrev:Workload = det samlede antal kg du har løftet på hele træningen... eksempel vil 10 x 10 x 100 kg bænk være en workload på 10.000 kg
Så jeg skal måske ligefrem deloade lidt eller skal bare bare blive på min nuværende workload i et stykke tid og så køre en stille og rolig progression derfra?
Mangler stadig svar på mit pullup/chinup spørgsmål - er ldit spændt på hvad folk mener :-)
Oftest skærer man ned i mængden af sæt, f.eks. fra 4 til 3 - især i isolationsøvelser.

Borumpas skrev:Oftest skærer man ned i mængden af sæt, f.eks. fra 4 til 3 - især i isolationsøvelser.

Jmt skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg køre det således:
SL 5x5 i bænk (evt. en variant), squat og DL (evt. en variant) man/ons/fre - primært grundet den øgede frekvens. Bare start i omegnen af 80-85% af dit 5RM og arbejd dig op. Når du ikke kan lave 5x5 med en given vægt i den specifikke øvelse, og det måske ender 5/5/4/4/3, så resetter du bare 10-15% alt efter behov.
Tir/tor/lør ville jeg køre forholdsvis let ryg og biceps samt muligvis noget <10 minutters HIIT (TABATA kunne være mulighed - simpelt, tidsbesparende og effektivt).
Du kan godt blive stærkere under cut - især på dit niveau. Du kan muligvis også godt blive større, når du ikke er mere trænet.

Jmt skrev:Så smid ryg, biceps og TABATA sammen med styrketræningen på man/ons/fre. Det kan du også sagtens. Så træner du kun 3 dage i ugen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster