Nå, jeg har nu rundet min første måned med ret seriøs træning, og jeg synes selv, jeg har opnået temmelig gode resultater. Jeg er spinkel af bygning, men har en fortid som badmintonspiller på eliteplan, hvorfor jeg egentlig er ret adræt og generelt vant til at bruge min krop. Igennem min gymnasietid lavede jeg dog absolut intet - og i øvrigt spiste jeg for lidt og for usundt, når jeg endelig fik noget - så jeg startede med et absolut elendigt udgangspunkt: ca. 64 kilo og 183 cm høj. Altså skulle jeg starte fra scratch, og jeg valgte naturligvis et Bill Starr-inspireret program til min BULK'ing. Jeg træner hver anden dag (jeg laver intet, så jeg har altid tiden) med:
5x5 Bænkpres
5x5 Squat
5x5 Dødløft
3x8 Siddende Militær/skulderpres
3x8 BOR
3x8 Pull-down-Cable-Shit
(grundet en skulderoperation er jeg ikke i stand til ordentligt at udføre chin-ups endnu fx)Nu allerede efter en måned er jeg begyndt at mærke de såkaldte begynder-gains - i hvert fald er jeg steget betragteligt i alle øvelser. Jeg øger vægten hver gang, jeg kan (hvilket er meget ofte i skrivende stund) og lader min "dagsform" diktere, hvor meget jeg løfter. Men: Hvor lang tid kan man holde sig på sådan et program her? Jeg er godt klar over, at jeg nok kan holde mig til det en del ud i fremtiden, men hvordan approacher jeg øvelsesvalg på længere sigt?
Eventuelle kommentarer til mit program modtages naturligvis med kyshånd.
Desuden: Kan jeg smide en maveøvelse ind i mellem? Og i så fald: Hvilken?