Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1029
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1026

Følg bodybuilding.dk på

Bill Starr-inspireret program!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge. Først og fremmest: Dejligt forum - altid en fornøjelse at læse med!

Nå, jeg har nu rundet min første måned med ret seriøs træning, og jeg synes selv, jeg har opnået temmelig gode resultater. Jeg er spinkel af bygning, men har en fortid som badmintonspiller på eliteplan, hvorfor jeg egentlig er ret adræt og generelt vant til at bruge min krop. Igennem min gymnasietid lavede jeg dog absolut intet - og i øvrigt spiste jeg for lidt og for usundt, når jeg endelig fik noget - så jeg startede med et absolut elendigt udgangspunkt: ca. 64 kilo og 183 cm høj. Altså skulle jeg starte fra scratch, og jeg valgte naturligvis et Bill Starr-inspireret program til min BULK'ing. Jeg træner hver anden dag (jeg laver intet, så jeg har altid tiden) med:

5x5 Bænkpres
5x5 Squat
5x5 Dødløft
3x8 Siddende Militær/skulderpres
3x8 BOR
3x8 Pull-down-Cable-Shit :D (grundet en skulderoperation er jeg ikke i stand til ordentligt at udføre chin-ups endnu fx)

Nu allerede efter en måned er jeg begyndt at mærke de såkaldte begynder-gains - i hvert fald er jeg steget betragteligt i alle øvelser. Jeg øger vægten hver gang, jeg kan (hvilket er meget ofte i skrivende stund) og lader min "dagsform" diktere, hvor meget jeg løfter. Men: Hvor lang tid kan man holde sig på sådan et program her? Jeg er godt klar over, at jeg nok kan holde mig til det en del ud i fremtiden, men hvordan approacher jeg øvelsesvalg på længere sigt?

Eventuelle kommentarer til mit program modtages naturligvis med kyshånd.

Desuden: Kan jeg smide en maveøvelse ind i mellem? Og i så fald: Hvilken?
Sidst rettet af MeckieH 2. jul 2013, 22:57, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brug dette:
http://madcow.wackyhq.com/geocities/5x5_Program/5x5_intermediate_v0.3.zip

Der skal blot plottes løft ind og evt. tilføjes nogle chins en eller to af dagene. Spørgsmålet er dog, om ikke du burde snuppe en enkelt cyklus stronglifts 5x5, før du hopper over Bill Starr?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog

Jeg bruger samme program og laver maveøvelsen dragonflag den virker !!

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

peter n skrev:Brug dette:
http://madcow.wackyhq.com/geocities/5x5_Program/5x5_intermediate_v0.3.zip

Der skal blot plottes løft ind og evt. tilføjes nogle chins en eller to af dagene. Spørgsmålet er dog, om ikke du burde snuppe en enkelt cyklus stronglifts 5x5, før du hopper over Bill Starr?

Jeg ville absolut køre nogle månedes starting strength eller lign først og så kaste mig over Bill STarr. Starting Strength eller strænglifts er bare bedre til begynder gains end Bill Starr.

Og iøvrigt kan jeg ikke se mange sammenhænge imellem det som trådstarter kører og Bill Starr.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Övelsesvalget i sig selv behöves ikke (nödvendigvis) ändres nogensinde. Men nårnybegynder gains forsvinder og fremgangen ikke kommer så hurtigt så skal der periodiseres (variation af diverse afskygninger, men ofte en manipulation af set/reps).

En let måde som man kan komme rimelig langt på, er at starte på 8 reps, og når 10 reps kan tages i alle sät så öges vägten og der startes fra 8 reps igen. Det kan man komme rimelig langt på og kräver ikke den store planlägning.

8-10 reps er bare eteksempel, det kunne lige så godt väre 4-6, 10-12 eller 12-15.
Variation behöver ikke nödvendigvis väre i form af reps, men det er let at göre og meget effektivt.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding