Jeg skal til eksamen mandag morgen i biologi B, på gymnasiet. Det er en såkaldte 24-timers eksamen, så trækker spørgsmålet søndag morgen. Det jeg fisker efter er om der findes nogle venlige sjæle herinde, som er djævle-skarpe til biologi

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Macdoody skrev:Hej BB
Jeg skal til eksamen mandag morgen i biologi B, på gymnasiet. Det er en såkaldte 24-timers eksamen, så trækker spørgsmålet søndag morgen. Det jeg fisker efter er om der findes nogle venlige sjæle herinde, som er djævle-skarpe til biologi, som jeg evt. kunne kontakte over mail e.l. hvis jeg skulle få brug for assistance?

JensL skrev:På 24 timer kan du fanderme godt nå at blive skarp i det emne du trækkerHvis du spørger mig er det 23,5 time for meget til forberedelse!

EmilB skrev:Kan ikke hjælpe dig, men vil ønske dig held og lykkeSkal selv op i en 24-timers fysikprøve på onsdag.
Jeg er dog bange for, at nogle af de virkelig freakede bodyeksperter (incognito m.fl.), ville kunne lede dig ind på noget dybt vand. Det er jo sjældent at man får lov til at fyre nogle wise-ass ord afsted uden at der bliver spurgt videre ind til det.

Smeden skrev:Jeg er rimelig god til biologi, så du kan jo bare poste her.
Er det tilladt?

Einstein skrev:Smeden skrev:Jeg er rimelig god til biologi, så du kan jo bare poste her.
Er det tilladt?
Alt er tilladt. Du har 24 timer. Hvis du har en far eller blot en bekendt der er p.hD. i biologi, så kan du få hjælp der.

Smeden skrev:Einstein skrev:Smeden skrev:Jeg er rimelig god til biologi, så du kan jo bare poste her.
Er det tilladt?
Alt er tilladt. Du har 24 timer. Hvis du har en far eller blot en bekendt der er p.hD. i biologi, så kan du få hjælp der.
Det lyder fuldkommen urimeligt. Der er altså ingenting til hinder for at jeg skriver hans oplæg om fordøjelse så han får 12?

Aha, og du går ud fra at jeg er gymnasielærer i biologi og kender dit pensum udenad? Du er nødt til at fortælle hvad du ved om hormoners indvirkning på sukkersyge før jeg kan vurdere hvad du bør kigge på.Jeg ved det man har lært på A niveau + en del mere om kønshormoner.

Cruse skrev:Smeden: Jeg ved det man har lært på A niveau + en del mere om kønshormoner.

jeg har et spørgsmål, som der måske er nogen der kan svarer mig på.
Jeg har en figur der viser andel svært overvægtige fordelt på korte, ml lange og lange uddannelser.
Figuren viser så at kvinder lider af den største overvægt ifh mænd. Nogen forklaring på dette? (udover at de selvfølgelig er disponeret med mere fedt pga kønnet)
EDIT: Og jeg har også en figur der viser insulin mængden i blodet gennem døgnet. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor der stadig er lidt insulin i blodet om natten, hvor blodglukose koncentrationen er på en normalværdi, da glukagon burde sørge for at skyde en lind strøm af glukose ud, for at holde blodglukose koncentrationen normal..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster