Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

blende protein pulver?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

jeg har laest at man ikke maa blende protein pulver, at det saa ikke har samme virkning i kroppen, er der nogen der ved om dette er sandt?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

I alle de foldere man kan få om proteinpulver med opskrifter i, blender de det altid sammen :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing F

Logbog: Ingen logbog

Så vidt jeg ved, skulle der ikke være noget galt i at blende proteinpulver..
Diverse "eksperter" opfordrer endda tit til at blende pulveret med evt frugt m.m. for at få en bedre smag..

Så blend du bare løs :lol:
- De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl......
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Blend du bare. Dog en anden snak hvis du vil bage med det, da noget protein ikke tåler for høj varme, og denatureres. Kan dog fås specielt protein til dette.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Kostplan: Vis kostplan

S.K skrev:Blend du bare. Dog en anden snak hvis du vil bage med det, da noget protein ikke tåler for høj varme, og denatureres. Kan dog fås specielt protein til dette.

super. jeg har nemlig blendet i flere mdr nu :) og ikke kun "shaket"
Brugeravatar

annmarie skrev:
S.K skrev:Blend du bare. Dog en anden snak hvis du vil bage med det, da noget protein ikke tåler for høj varme, og denatureres. Kan dog fås specielt protein til dette.

Gjorde jeg også i starten, men alt den opvask tog livet af mig så holdt mig til at shake. Dog er der ikke meget der slår en gang jordbær proteinpulver med friske jordbær + isterninger og så i blenderen :woot:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

Det er nemlig rigtigt!! =D>

Dog vil jeg da gerne lige stille et spørgsmål:

Jeg bruger kasein proteinpulver før jeg skal sove (Slow Release Protein Formula fra Bodylab Nutrition)
-men kan ikke rigtig shake det!? Det er heeelt vildt så "tykt" det er, selvom jeg fylder shakeren med mælk. (bruger jeg altid i mine shakes, kan ik lide vand i det)

Hvad gør I? (Hvis I kender denne proteinpulver)
Brugeravatar

Styrkeliste

S.K skrev:
annmarie skrev:

Gjorde jeg også i starten, men alt den opvask tog livet af mig så holdt mig til at shake. Dog er der ikke meget der slår en gang jordbær proteinpulver med friske jordbær + isterninger og så i blenderen :woot:

arhh choko protien 2 bananer og mælk, den er konge
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

-sunfresh skrev:Det er nemlig rigtigt!! =D>

Dog vil jeg da gerne lige stille et spørgsmål:

Jeg bruger kasein proteinpulver før jeg skal sove (Slow Release Protein Formula fra Bodylab Nutrition)
-men kan ikke rigtig shake det!? Det er heeelt vildt så "tykt" det er, selvom jeg fylder shakeren med mælk. (bruger jeg altid i mine shakes, kan ik lide vand i det)

Hvad gør I? (Hvis I kender denne proteinpulver)

Kender ik den pulver, men har du en af bodylabs shakere med rist i burde det da ikke være et problem ? Men uden rist kan det helt sikkert blive et problem med klumper. Nu siger du "fylder" shakeren ? Da vel ikke til kanten så der ikke er plads til at du kan "shake" det så det får en ordenlig tur. ELlers start med kun lidt mælk og shake godt og grundigt og hæld lidt mere mælk i bagefter.

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

junjer skrev:
S.K skrev:
annmarie skrev:

arhh choko protien 2 bananer og mælk, den er konge

Ja den ville jeg nu heller ikke stå i vejen for =D>

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

S.K -> se:
Slow Release Protein Formula fra Bodylab Nutrition er et langsomt optageligt proteinprodukt udvundet af frisk skummetmælk.

Proteinet, som findes i Bodylab Slow Release Protein Formula, er et naturligt, udenatureret mælkeproteinkoncentrat, som indeholder micellar kasein (ikke at forveksle med acid kasein eller kasseinater) og valleprotein i samme forhold som det, der findes i skummetmælk: 80 % micellar kasein og 20 % valleprotein. Slow Release Protein Formula fra Bodylab Nutrition tilfører din krop protein af, ernæringsmæssigt, meget høj kvalitet, fordi det er fremstillet ved hjælp af en avanceret ultrafiltreringsproces, der forhindrer, at proteinet udsættes for pH-forandringer eller andre forarbejdningsskader. Bodylab Slow Release Protein Formula har et højt indhold af bioaktive mælkepeptider såsom glycomacropeptider og casomorphins. Produktet har en biologisk værdi på 78 og besidder ernæringsmæssige fordele, som ikke er fundet i andre proteinkilder.

En af egenskaberne ved micellar kasein, produktets primære proteinkilde, er at det danner ’klumper’ i maven hvilket hæmmer optagelsen. Det gør, at blodbanen tilføres en jævn strøm af aminosyrer over tid. Undersøgelser viser, at når du indtager micellar kasein, så når du en maksimal proteinsyntese og aminosyrekoncentrationen i blodbanen efter 3-4 timer. Den totale frigivelse, af aminosyrer til blodbanen, kan imidlertid vare op til 7 timer efter indtagelse af micellar kasein. Sammenligner man med valleprotein, så nås den maksimale proteinsyntese samt blodkoncentrationen af aminosyrer efter cirka 40 minutter. Den totale frigørelse stopper efter en times tid.

Micellar kasein - et ideelt valg før sengetid

Selvom valleprotein betragtes som værende den mest anabolske proteinkilde, og øger proteinsyntesen til et meget højt niveau, højere end micellar kasein, er forskerne nu ved at anerkende, at micellar kasein kan spille en vigtig rolle i mange bodybuilderes/atleters diæter.

Den langsomme tilstrømning, af aminosyrer til blodbanen, gør at kasein er et ideelt protein at indtage før sengetid. Årsagen er, at din krop har brug for næringsstoffer i de 6-8 timer, hvor du sover og ikke indtager føde. Et langsomt optageligt protein er ideelt til at forhindre, at din muskelmasse nedbrydes, mens du sover. Indtager du valleprotein før sengetid, vil det gøre meget lidt gavn, eftersom valle optages og anvendes inden for en time.

Valleprotein betragtes stadig som den mest optimale proteinkilde og anbefales som det primære proteinsupplement i løbet af dagen samt efter træning. Micellar kasein kan imidlertid også bruges i dagtimerne, hvis du er nødt til at undvære mad igennem flere timer.

Anvendelsesområder:

Indtag Bodylab´s Slow Release Protein Formula før sengetid eller på et andet tidspunkt, hvor du ønsker en langsom optagelse af proteiner. For at tilskynde en optimal nitrogenbalance, så indtag cirka 2 gram protein per kilo kropsvægt per dag igennem en kombination af proteinrig kost og tilskud. For bedste resultat, anbefales at det daglige proteinindtag spredes over 6-7 små måltider i løbet af hele dagen.

--------

Dog har jeg prøvet med mindre væske, og det er det samme... Bruger bodylab shaker med rist... :|
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online