Er en dreng på 19 år - er ca. 190 høj og vejer sølle 63 kilo -.-' hvilket jo ikke er det store.
Jeg har viet mit liv til snowboarding og besluttet mig for (igen i år) At nu skal der virkelig gøres noget ved det! Samme sagde jeg de 2 forgående år - men skader har ramt mig. Det munder ud i at man falder forholdsvis meget på snowboard - og da jeg er det rene skind og ben så tager sådan en fald rimelig hårdt på min krop -.-' det skal der nu laves om på!
Det skal siges at jeg løber 3 gange om ugen og styrketræner 3 gange om ugen. har tidligere haft kostplaner på 3500 - 4000 kalorier - men det har ikke givet noget som helst.
Nu skal den så have hele armen - vil gerne være større og i bedre fysisk form - og det skal være nu! Har derfor tænkt mig at have et kostplan med 5000-5500 kalorier om dagen. og har derfor nogle spørgsmål
Er det for meget ? Vil virkelig gerne tage lidt på - men det skal jo heller ikke blive for usundst eller hvad man siger ?
Derudover er jeg jo en lille gut - så min mave kan ikke indholde så meget føde - og hvis jeg skal indtage 5000 kalorier i kyllings fx. skal der virkelig meget mad indenbords.
Mit spørgsmål er derfor således - NÅR de 6 stykker frugt og grønt om dagen er indtaget det nødvendige protien indhold/forbrug? må jeg så godt toppe de sidste 1500 kalorier op med bare pasta ? har brug for noget der giver mange kalorier men ikke fylder ret meget... Nogen der har forslag til hvad dette kunne være?
Og så en sidste ting... er ved at brække mig i havregryn og det er en kamp hver morgen for at få dem ned - nogen der kan et godt og sundt alternativ til dette?
På forhånd tak

Men kan jeg godt bare fylde på med pasta ? eller er det ikke sundt i længden ?