Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

justdie skrev:Godaften! Er begyndt at interessere mig for at præstere bedre og over den middelhed der hersker her i Danmark, på min uddannelse ser jeg en tendens til at det er nok hvis man blot er gennemsnitligt og jeg er selv en af dem, og kunne godt tænke mig at præstere bedre og helst over gennemsnittet, lave mindre fejltagelser og præstere bedre generelt.
Kender du nogle gode bøger, artikler, sider, "livsstile" o.s.v. der kan hjælpe mig på vej, med eksempelvis værktøjer og lignende.

justdie skrev:Godaften! Er begyndt at interessere mig for at præstere bedre og over den middelhed der hersker her i Danmark, på min uddannelse ser jeg en tendens til at det er nok hvis man blot er gennemsnitligt og jeg er selv en af dem, og kunne godt tænke mig at præstere bedre og helst over gennemsnittet, lave mindre fejltagelser og præstere bedre generelt.
Kender du nogle gode bøger, artikler, sider, "livsstile" o.s.v. der kan hjælpe mig på vej, med eksempelvis værktøjer og lignende.

(Ja, sidstenævnte er ikke nødvendigvis en positiv ting, men vi lever i 2015, hvad regner man med?).

Hellerup2900 skrev:Som andre også kommer ind på, så behøver du mere disciplin, hvis du vil klare dig bedre på studiet - og ikke motivation fra diverse bøger, artikler m.m. Hvis du disciplinere dig selv til at gøre dit bedste, læse alt materiale, være grundig i dit arbejde og benytte ekstra mange timer på studiearbejdet, så skal det nok betale sig i sidste ende.
Jeg ville meget gerne vide, hvilket studie du læser, da det er meget forskelligt, hvor elitær de forskellige studier er. Er der tale om et RUC-studie? Siden du siger, at de studerende accepterer "middelmådighed"?![]()
Jeg læser selv jura, hvor der i den grad er en elitær holdning til karakter. Jeg ved ikke med dit studie, men det kan være meget "motiverende" (eller mere selvdisciplinærerende), hvis du husker på, at kun de bedste på årgangen for jobbet i de store virksomheder. Jeg ved ikke, om dette er det samme på dit studie, men på mange uddannelser giver denne grundtanke plads til meget flid, dedikation og ikke mindst karakterræs(Ja, sidstenævnte er ikke nødvendigvis en positiv ting, men vi lever i 2015, hvad regner man med?).
Held og lykke med studiet

Bosse101 skrev:Hvis alle var bedre var det jo den nye middelmådighed.Hellerup2900 skrev:Som andre også kommer ind på, så behøver du mere disciplin, hvis du vil klare dig bedre på studiet - og ikke motivation fra diverse bøger, artikler m.m. Hvis du disciplinere dig selv til at gøre dit bedste, læse alt materiale, være grundig i dit arbejde og benytte ekstra mange timer på studiearbejdet, så skal det nok betale sig i sidste ende.
Jeg ville meget gerne vide, hvilket studie du læser, da det er meget forskelligt, hvor elitær de forskellige studier er. Er der tale om et RUC-studie? Siden du siger, at de studerende accepterer "middelmådighed"?![]()
Jeg læser selv jura, hvor der i den grad er en elitær holdning til karakter. Jeg ved ikke med dit studie, men det kan være meget "motiverende" (eller mere selvdisciplinærerende), hvis du husker på, at kun de bedste på årgangen for jobbet i de store virksomheder. Jeg ved ikke, om dette er det samme på dit studie, men på mange uddannelser giver denne grundtanke plads til meget flid, dedikation og ikke mindst karakterræs(Ja, sidstenævnte er ikke nødvendigvis en positiv ting, men vi lever i 2015, hvad regner man med?).
For det første lægger "de store virksomheder" lige så meget vægt på, hvad man har lavet under studiet som hvilke karakterer man har, så kænge de ikke er dårlige generelt (i aarhus under 7). For det andet er det ikke misundelsesværdige forhold, de fuldmægtige bliver budt.
Jurasrudiets race er idiotisk imo. Folk knokler og kører lige til grænsen af deres formåen, blot for at få job i en virksomhed, som kører dem lige så hårdt. 10-12 timer om dagen og aldrig fri til en løn, som feks økonomer arbejder under normale forhold for.
Så hellere et middelmådigt jurajob til 5k mindre om måneden

Hellerup2900 skrev:Bosse101 skrev:Hvis alle var bedre var det jo den nye middelmådighed.Hellerup2900 skrev:Som andre også kommer ind på, så behøver du mere disciplin, hvis du vil klare dig bedre på studiet - og ikke motivation fra diverse bøger, artikler m.m. Hvis du disciplinere dig selv til at gøre dit bedste, læse alt materiale, være grundig i dit arbejde og benytte ekstra mange timer på studiearbejdet, så skal det nok betale sig i sidste ende.
For det første lægger "de store virksomheder" lige så meget vægt på, hvad man har lavet under studiet som hvilke karakterer man har, så kænge de ikke er dårlige generelt (i aarhus under 7). For det andet er det ikke misundelsesværdige forhold, de fuldmægtige bliver budt.
Jurasrudiets race er idiotisk imo. Folk knokler og kører lige til grænsen af deres formåen, blot for at få job i en virksomhed, som kører dem lige så hårdt. 10-12 timer om dagen og aldrig fri til en løn, som feks økonomer arbejder under normale forhold for.
Så hellere et middelmådigt jurajob til 5k mindre om måneden
Du skriver selv, at virksomhederne også ser på, hvad man har beskæftiget sig med under studiet. Ja, det gør de. Men lad mig så spørge dig et indlysende spørgsmål. Ansætter de relevante virksomheder studerende med lave eller høje karakter? Når landets store advokathuse ansætter studerende, så er det dem med bravende 12-taller, som får jobbene. Konklusionen er derved, at for at kunne optjene erhvervserfaring under studiet, så skal du have gode karakter.
Jeg kan læse på dit indlæg, at du absolut ikke har nogen ide om hverken arbejdsbyrden eller lønnen i advokathusene. Ja, man arbejder mange timer (ikke nødvendigvis alle på kontoret), men dette afspejles klart i lønnen. Ligeledes kan du, hvis du ikke ønsker at arbejde 40-50 timer om ugen, gå ned i arbejdstimer og løn - det er der en del som gør, når de har små børn.
Hvor ved jeg dette fra? Jeg arbejder selv hos Kromann Reumert som legal intern, og fuldmægtige- eller advokatlønnen er langt højere end den normale økonomløn (selvfølgelig ikke koncernchefer og direktører).
Men det er helt fint, hvis du hellere vil have et middelmådigt job - vel og mærke er der (meget) mere end 5k til forskel. Alt handler jo ikke om penge i denne verden, men man behøver nødvendigvis ikke at række ned på dem med store karriereambitioner...

Udover det, så har jeg en bog jeg vil anbefale. Den gjorde et stort indtryk på mig, første gang jeg læste den. As a man thinketh, af James Allen. Den er en ret kort bog, på kun 22 sider. Bogen ligger tilgængeligt frit på nettet.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster