Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

blodtryk for lavt??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg målte mit blodtryk forleden, og den sagde 120/50 med en puls på 75... Så ville lige høre hvad i ved omkring lavt blodtryk for er lidt bange for at de 50 der, er en smule for lavt? bør jeg være bekymret?
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvordan målte du det?

Der er absolut ingen grund ti lat bekymre sig emd mindre du døjer med svimmelhed og besvimelser. Faktisk er for alvt blodtryk nok endda lidt sundt....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:hvordan målte du det?

Der er absolut ingen grund ti lat bekymre sig emd mindre du døjer med svimmelhed og besvimelser. Faktisk er for alvt blodtryk nok endda lidt sundt....

sundt? bliver som regel svimmel ved at rejse mig hurtigt (uden at have jernmangel eller noget i den dur) så mon ikke blodtrykket spiller der så... Men vil være 100% sund, så har jeg tendens til lavt blodtryk (hvilket grunden bag også ville være rart at vide) skal "ordnes" så min sundhed er 100%

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Tja jeg troede en gang jeg havde for højt blodtryk, det viste sig dog at skyldes ubehagenved målning, derfor målte jeg i en uge hver dag morgen og aften, og kom frem til et normal blodtryk. Måske skulle du prøve det samme?... ellers kan du vel bare drikke en masse Energizere og spise en masse salt :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 96.00
- Squat: 116.00
- Dødløft: 116.00

Mange af de blodtryks målere man kan købe rundt omkring er for dårlige. Eksempelvis havde jeg via min blodtryks måler så højt et blodtryk at jeg var tæt på at stille træskoene. Så susede til lægen - han har nu målt det et par gange og det ser rigtigt fint ud - Så den måler er lige til skralderne og det har jeg også hørt mange andre sige om de målere du kan købe billigt rundt omkring :wink: Så er det en test du selv har lavet - så prøv lige at få din læge til at kigge på det :wink:
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

jbh0007 skrev:Mange af de blodtryks målere man kan købe rundt omkring er for dårlige. Eksempelvis havde jeg via min blodtryks måler så højt et blodtryk at jeg var tæt på at stille træskoene. Så susede til lægen - han har nu målt det et par gange og det ser rigtigt fint ud - Så den måler er lige til skralderne og det har jeg også hørt mange andre sige om de målere du kan købe billigt rundt omkring :wink: Så er det en test du selv har lavet - så prøv lige at få din læge til at kigge på det :wink:

Lånte et apparat på sygehuset til at måle med, og de må da vist være rimelig præcise, men havde målt samme lav tryk ved en anden blodtryk måler i privaten..

Spise mere salt? kan ikke se det skulle udligne mit tryk? :?

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Mikkel leicht skrev:
jbh0007 skrev:Mange af de blodtryks målere man kan købe rundt omkring er for dårlige. Eksempelvis havde jeg via min blodtryks måler så højt et blodtryk at jeg var tæt på at stille træskoene. Så susede til lægen - han har nu målt det et par gange og det ser rigtigt fint ud - Så den måler er lige til skralderne og det har jeg også hørt mange andre sige om de målere du kan købe billigt rundt omkring :wink: Så er det en test du selv har lavet - så prøv lige at få din læge til at kigge på det :wink:

Lånte et apparat på sygehuset til at måle med, og de må da vist være rimelig præcise, men havde målt samme lav tryk ved en anden blodtryk måler i privaten..

Må have noget at gøre med osmose-effekten, men ligepræcis hvordan eller om det hjælper, ved jeg ikke lige.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:
Mikkel leicht skrev:

Må have noget at gøre med osmose-effekten, men ligepræcis hvordan eller om det hjælper, ved jeg ikke lige.

Osmose?? tror ikke det har nogen indflydelse på blodtrykket..
Hvis jeg husker korrekt er osmose den diffusion der er igennem cellernes membran med vand og lignende.. og der kan salte selvfølgelig spille ind, men ligefrem stabilisere blodtryk? :?

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Mikkel - Jeg fik også målt mit blodtryk ved lægen, og han sagde det var meeget lavt. Noget i stil med dit. Og det er slet ikke farligt, hvis du ikke føler ubehag.

Der findes også kun medicin til at få blodtrykket ned..

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Cruse skrev:Mikkel - Jeg fik også målt mit blodtryk ved lægen, og han sagde det var meeget lavt. Noget i stil med dit. Og det er slet ikke farligt, hvis du ikke føler ubehag.

Der findes også kun medicin til at få blodtrykket ned..

Nej der findes også medicin som øger blodtrykket i tilfælde hvor det er til gene, fx svimmelhed og andet, men det jo så bare om det pågrund af noget cardiovaskulært problem som sådan, umiddelbart ud fra hvad jeg høre er det ikke unormalt med lavt blodtryk hos nogen..

men tak for svarene..

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Nu kender jeg ganske vist ikke det apparat du lånte fra sygehuset, men der findes mange dårlige apparater til blodtryksmåling ligesom jbh0007 fortalte. Hvis du benyttede dig af et såkaldt all-in-one blodtryksapparat, skal du nok ikke konkludere alt for meget på resultatet, idet at nogle faktisk bruger pulsen til at beregne blodtrykket: hvis pulsen er svag eller uregelmæssigk kan det altså påvirke resultatet!

Det som Energizer beskriver kaldes "white-coat syndromet". Det går i alt sin enkelthed ud på at man er nervøs over at få taget sit blodtryk, selvom der faktisk ikke er noget at være bange for. Det er psykisk, og derfor får nogle personer et apparat med hjem, så de kan måle deres blodtryk i fred og ro, og derved slippe uden om syndromet. Dog tror jeg ikke det er noget du, Mikkel, skal tænke på, for syndromet har, såvidt jeg ved, kun en tendens til at forøje pulsen grundet øget nervøsitet og dermed også en øgelse af blodtrykket.

Hvornår tog du målingen? Tog du højde for at blodtrykket skal måles i liggende stilling og efter en lang faste? Der er mange ting man skal tage højde for ved blodtryksmåling, men hvor meget det påvirker resultatet tør jeg ikke svare på...

Jeg synes dog umiddelbart ikke dine tal ser så slemme ud? Et blodtryk mellem 120/80 og 140/90 betegnes som præhypertension. Forresten, er det ikke ganske normalt at man kan blive lettere svimmel, hvis man rejser sig hurtigt? Hjernen mangler jo blot ilt på grund af den hurtige omvæltning fra liggestilling til oprejst stilling?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Kan godt ske du har ret.. men satte mig bare ned tog apparatet på, ventede til den var færdig.. så havde ikke taget højde for hvile inden.. men det som sagt målt før til at være lavt.. og det var både indenfor og udenfor træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste