Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Bodyfitness konkurrence

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bodybuilder venner.

Jeg skal stille op til en konkurrence til oktober i år i bodyfitness. Jeg har ikke stillet op før, så er temmelig uerfaren. Mit spørgsmål lyder på. Er det virkelig nødvendigt med en diætist til at lave kostplaner til en i alle måneder op til? Jeg ved at op til konkurrencen skal jeg lave det der hedder en udtømning, som jeg har læst lidt om og 3 mdr. op til skal den stå på hvid fisk og grønne grøntsager.
I så fald, er det så nødvendigt med en diætist? Hun er temmelig dyr og koster mellem 8-10000 kr. hvis hun skal sørge for min kost helt op til (hvilket jeg synes er lige i overkanten). Da jeg er på SU så kniber det jo med økonomien. Har i nogle forslag til hvor man ellers kunne gå hen? Jeg er ikke så meget for kostplaner på nettet da jeg mener vores kroppe er forskellige og derfor har brug for forskellige mængder protein, kulhydrat og fedt (og selvfølgelig også andre faktorer, som spiller ind hos den enkelte).

Håber virkelig nogen kan hjælpe :D

Tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

palladium skrev:Hej Bodybuilder venner.

Jeg skal stille op til en konkurrence til oktober i år i bodyfitness. Jeg har ikke stillet op før, så er temmelig uerfaren. Mit spørgsmål lyder på. Er det virkelig nødvendigt med en diætist til at lave kostplaner til en i alle måneder op til? Jeg ved at op til konkurrencen skal jeg lave det der hedder en udtømning, som jeg har læst lidt om og 3 mdr. op til skal den stå på hvid fisk og grønne grøntsager.
I så fald, er det så nødvendigt med en diætist? Hun er temmelig dyr og koster mellem 8-10000 kr. hvis hun skal sørge for min kost helt op til (hvilket jeg synes er lige i overkanten). Da jeg er på SU så kniber det jo med økonomien. Har i nogle forslag til hvor man ellers kunne gå hen? Jeg er ikke så meget for kostplaner på nettet da jeg mener vores kroppe er forskellige og derfor har brug for forskellige mængder protein, kulhydrat og fedt (og selvfølgelig også andre faktorer, som spiller ind hos den enkelte).

Håber virkelig nogen kan hjælpe :D

Tak

For det første, så skal du vel stille op til september?

Derudover, så vil jeg stærkt anbefale dig at finde en dig en diætist/træner/coach, som har haft atleter på en scene før. Det er ikke noget man selv lige gør, og det virker ikke til at du har sat dig ordentligt ind i det.

Hvor er du fra?

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog

Debutantstævne september, DM oktober. My bad. Den diætist jeg har fundet nu har selv stillet op engang, hun blev nr. 2 og virker som om hun har styr på det. Det er hende jeg har fået de her ting at vide af. Mht. træning så står min fysioterapeut for mit træningsprogram (han har også stillet op, dog i bodybuilding) som er et 5-split program. Denne skal ifølge ham og diætist følges op på/fornyes ca. hver 6. uge. Han tager dog kun 2-400 kr. for at lave programmet og gennemgå det med mig i centeret, hvor hun tager op til 1300 kr. kun for at lave, præcis det samme program.

Problemet er bare, jeg ved ikke hvad jeg skal undersøge og hvor jeg finder den nødvendige information. Jeg ved godt man ikke skal stå med det hele selv. Men må indrømme at jeg er lidt skeptisk mht. priserne i forhold til, hvor lidt tid hun skal bruge på det. Når nu fysen både laver det og gennemgår det med mig til det sidder på rygraden, for under det halve.

En vejleder til at tilpasse kosten op til konkurrence er en rigtig god idé, også selvom man selv føler, har godt godt styr på kosten. Det man kan have med i sine overvejelser er, at det mentale begynder at spille en rigtig stor rolle i den sidste periode, og og mange personer begynder at føle sig bagud, og er bange for at de ikke når at blive klar, og der er det vigtigt at have et par ekstra øjne på, der kan se objektivt på forløbet, så man ikke begynder at forcere tingene.

Den pris du nævner lyder dog meget høj. Hvor i landet er du fra?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kbh. Nærmere Nordsjælland. Måske derfor haha:)
Så du anbefaler altså at have coach/træner på i de sidste måneder op til? Er det ikke nødvendigt på nuværende tidspunkt?

Team Køge.. Martin og kathrin hardimann de har mange atleter og er super professionelle til deres arbejde, og det fede ved et team er at de samles ofte alle de forskellige atleter osv og holder posering aften osv .. Go for it
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvor ligger team Køge helt præcist? Har du evt. et tlf nummer eller mail til dem ? :)

www.Teamkoege.dk sig du er blevet henvist af Christian Sørensen B-)!. Der står alt på deres hjemmeside.. Kontakt info osv
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tusind tusind tak :)

ÅÅh.. Der er bare rigtig langt til Køge herfra. Næsten en time hver vej som jeg kunne have brugt på træning. Ved du hvor man ellers kan finde sådanne team?

tro mig snak med thomas busted du kommer ikke til at fortryde det :) han er os her i området :)
Tjek min nystartede log :) den bliver god en dag ;)
viewtopic.php?f=21&t=46604
vejen til LOGGEN !!! :D

Geografisk sted: værløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 267.50

palladium skrev:ÅÅh.. Der er bare rigtig langt til Køge herfra. Næsten en time hver vej som jeg kunne have brugt på træning. Ved du hvor man ellers kan finde sådanne team?

Tror sgu lidt at du undervurdere kyndig vejledning.. Kom ind i kampen.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Der er flere fra Hillerød og den hver der kører der til Køge engang imellem og deres kontor ligger i fitness World så kan man træne før eller efter.. Men vil give pind helt ret ..
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind: Hvad mener du? Har du nogle forslag?

Han mener nok at du må ofre dig lidt for den rigtige vejledning .. Jeg ville selv gerne kører en time hver vej engang imellem for at nå mit resultat 100%
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Styrkeliste

palladium skrev:Pind: Hvad mener du? Har du nogle forslag?

Jeg mener at en times kørsel, frem og tilbage, er en lille pris at betale, udover det de vil have, for at blive guided af kompetente mennesker der har erfaring og ved hvad de har med at gøre.
Mit forslag ville så være at du stoppede med at se problemer og tænkte i løsninger i stedet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kan godt se hvad i mener og i har nok ret. Men jeg er nødt til at tænke på min skole også. Har droppet et fag for at kunne nå mit mål. Så på nuværende tidspunkt kan jeg træne 2-3 timer 6 gange om ugen. Hvis jeg skulle bruge de to timer mere på transport skulle jeg droppe helt ud af min uddannelse. Og det er hverken en løsning eller en mulighed. Da jeg så kan forstå der findes sådanne team andre steder i landet også nærmere kbh så er der ingen grund til at tage til køge når man kan det hele på en gang i kbh.

palladium skrev:Kan godt se hvad i mener og i har nok ret. Men jeg er nødt til at tænke på min skole også. Har droppet et fag for at kunne nå mit mål. Så på nuværende tidspunkt kan jeg træne 2-3 timer 6 gange om ugen. Hvis jeg skulle bruge de to timer mere på transport skulle jeg droppe helt ud af min uddannelse. Og det er hverken en løsning eller en mulighed. Da jeg så kan forstå der findes sådanne team andre steder i landet også nærmere kbh så er der ingen grund til at tage til køge når man kan det hele på en gang i kbh.

Nu er det formentlig ikke sådan at man skal besøge sin coach hver dag jo. Jeg træner med Busted 1 gang i måneden, omend et par gange mere muligivs ville være fordelagtigt. Så hvis du kan træne med din coach 1-3 gange om måneden, så er det vidst også rigeligt.
Sidst rettet af SienZ 12. jan 2013, 17:55, rettet i alt 1 gang.

Se det var et godt svar! Det anede jeg ikke man kunne :)
Tak!

Palladium Se det var et godt svar! Det anede jeg ikke man kunne :)
Tak!
Du skal virkelig undersøge den personlige træner, du vælger til at monitorere dit forløb frem mod scenen... der er desværre nogle som ikke har nogle skrupler, med at anbefale atleter brug af præstations fremmende stoffer...såfremt det ikke indgår i dine planer at bruge medikamenter, så find selv en personlig træner og lad være at følge rådende i denne tråd.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

august skrev:
Palladium Se det var et godt svar! Det anede jeg ikke man kunne :)
Tak!
Du skal virkelig undersøge den personlige træner, du vælger til at monitorere dit forløb frem mod scenen... der er desværre nogle som ikke har nogle skrupler, med at anbefale atleter brug af præstations fremmende stoffer...såfremt det ikke indgår i dine planer at bruge medikamenter, så find selv en personlig træner og lad være at følge rådende i denne tråd.

Mvh august

Der er ingen som siger at de coaches nævnt heri tråden skulle anbefale brug af præstationsfremmende stoffer.

Tak for jeres forslag der er klart nogen jeg vil bruge. Men tror jeg holder mig fra medikamenterne og kører den naturlige vej til målet.

Jaa det er nok også det klogeste... Men se at kontakte en coach og komme i sving B-)!!. Ses i Køge ;-)
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster