Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Boksetræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folkens.

Ja dette er måske på grænsen af dumt, men jeg synes dog jeg vil spørge alligevel.
Jeg kiggede på vægten efter jul og gruede da jeg så at der stod 102 kg. Siden jeg startede på uni er vommen kraftigt vokset og jeg har taget 10-15 kilo på i vægt. Det skal siges at det er i løbet af halvandet år.
Nu har jeg så besluttet at jeg vil gøre noget ved det. Eller det besluttede jeg mig for allerede i november måned. Jeg har derfor fået mig et medlemskab i fitnessworld.
Det skal med det samme siges at jeg før har trænet, har løbet en del inden jeg flyttede til Århus og har generelt rimelig godt styr på teorien bag fysisk træning.

Men ja, min plan er jo så at jeg vil køre bulk i 2-3 måneder for derefter at køre cut i et stykke tid. Mit håb er at jeg gerne skulle ende med at have noget mere muskelmasse og mindre fedt.
Min plan er derfor at køre et fullbody program 3 gange om ugen. Ved siden af har jeg så planer om at køre en eller anden form for cardio 3 gange om ugen på mine træningsløse dage. Det kan f.eks være noget interval træning inden for løb, en 3-5 km løbetur eller noget svømning.

Mit spørgsmål er så - Ja nu kommer det - Kan jeg få fitnessboksning til at passe ind i mit styrketræningsprogram? Jeg synes det er temmelig sjovt og god motion, men styrketræningen er min førsteprioritet. Jeg har dog været til træningen 3-4 gange og det virker mere udholdenheds orienteret (mange gentagelser) end egentligt masse orienteret (få gentagelser med tung vægt) og så vidt jeg har forstået er det ikke det man vokser mest af. Kan jeg eventuelt ligge mit styrketræning lige inden eller efter boksetræningen? eller kan jeg godt tillade mig at gå til boksetræningen på mine off-dage, uden at det går alt for meget ud over restitutionen?

På forhånd tak for hjælpen

Morten

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Morten112358 skrev:Ved siden af har jeg så planer om at køre en eller anden form for cardio 3 gange om ugen på mine træningsløse dage. Det kan f.eks være noget interval træning inden for løb, en 3-5 km løbetur eller noget svømning.
Mit spørgsmål er så - Ja nu kommer det - Kan jeg få fitnessboksning til at passe ind i mit styrketræningsprogram?

Cardio - "Fitnessboksning" = Same, same. Sjovt, samt man får pulsen op.
Det eneste jeg vil mene du skal gøre dig tanker om, er hvorvidt du skal træne arme dagen efter.

Morten112358 skrev:Jeg kiggede på vægten efter jul og gruede da jeg så at der stod 102 kg. Siden jeg startede på uni er vommen kraftigt vokset og jeg har taget 10-15 kilo på i vægt.

Men ja, min plan er jo så at jeg vil køre bulk i 2-3 måneder for derefter at køre cut i et stykke tid.

WTF? Jeg vil da mene de 10-15 kg er bulk nok, flyt du bare rundt på din allerede "flotte" bulk tilstand...
Humor er en dejlig ting :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 70.00

Kostplan: Vis kostplan

Well, mit program er jo sådan set fullbody med en masse basisøvelser. Har ikke lavet det helt endnu men regner med at kopiere programmet fra dette post:
viewtopic.php?t=31305
Derfor kommer det jo til at gå i armene.

Derudover, så troede jeg ikke man kunne opbygge muskelmasse uden at være i kalorieoverskud?
Ved ikke om det bare er blevet skåret for meget ud i pap, men mindes at have læst i flere posts at man ikke kan tabe fedtmasse og tage muskelmasse på på samme tid, eller at det i al fald ikke er super effektivt. Jeg har forstået det sådan at det er mere effektivt at have et lille overskud og så tage muskelmasse på, for derefter at cutte og træne hårdt imens man taber sig i fedt. Er det helt forkert?

Morten

Hej :)

Jeg fitnessbokser 2 gange om ugen og kører det på den her måde:

Mandag: boksning
Tirsdag: Styrketræning (bryst,skylder,triceps)
onsdag: Boksning
Torsdag: Styrketræning (ben, ryg, biceps)
Fredag: Styrketræning (bryst, skulder, triceps)
Lørdag: Noget konditionsbasseret hvor man har udholdenhed med (holdtræning) + styrketræning efterfølgende (ben, ryg, biceps)
Søndag: fri

Jeg kan ikke styrke træne samme dag som boksning og kører jeg tung bænk kan jeg mærke det dagen efter. Men det er langt fra umuligt at komme igennem boksetræning.

Når jeg vil have mere kondition, dyrker jeg noget cardio mandag eller onsdag morgen/formiddag.
Det fungere for mig, men om det er det mest optimale - sikkert ikke. Men jeg ha det godt med det og det er det vigtigste for mig :) Nogle af træningspasne rykkes lidt rundt ind i mellem, da jeg ind i mellem ikke når boksning 2 gange om ugen og jeg ind i mellem ryger på en "sund" druktur :)

Edit: Jeg dyrke ikke cardio for at tabe mig, men bare for formen og i øvrigt kun når jeg gider da jeg får en del på de 2 boksetræninger og det der om lørdagen.

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Alright så :D.. Mange tak, så tror jeg at jeg prøver at hive boksning ind i det. Så må vi se om det giver noget ;)

Morten

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster