Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Boksning vs. Bodubuilding

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Der er mange der efterhånden begynder at diskuter boksnings funktion og om det er godt eller skidt.

- Jeg styrketræner og løber ofte selv, og har overvejet boksning MEN - Folk siger til mig at man bliver langsom og stiv af styrketræning: = vælg derfor boksning.

Jeg vil gerne først og fremmest bede om eventuelle argumenter på hvorfor man skulle fortsætte med styrketræning?

Derudover siges det at boksning og styrktræning ikke kan fungere sammen grundet deres forskellige funktioner (styrke, stivhed vs. udenholdenhed og smidelighed)
Kan man godt bokse og styrketræne samtidig eller ej ?

Tak :)
Sidst rettet af M - B 31. jan 2010, 19:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

kig på mike tyson :wink:
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Man bliver hverken langsom eller stiv af styrketræning. Hvis du vil blive en god bokser så er det helt klart et must at supplere med styrketræning :) Start med et basisprogram for at lægge et godt fundament inden det bliver sportsspecifikt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Man bliver hverken langsom eller stiv af styrketræning. Hvis du vil blive en god bokser så er det helt klart et must at supplere med styrketræning :) Start med et basisprogram for at lægge et godt fundament inden det bliver sportsspecifikt.

Okay nice nok :)
Er der andre meninger-?
Brugeravatar

Styrkeliste

Har selv bokset mange år og kombineret styrketræning med boksningen uden problemer, man skal nok være grundig med udstrækning og passe sin smidighedstræning for at for at bevare elasticiteten...

De minusser jeg oplevede var at få ondt af H til når jeg havde kørt brysttræning med vægte og skulle lave 100 - 150 armbøjninger til boksning, derfor valgte jeg at køre bryst og triceps om lørdagen når jeg boksede tirsdag - torsdag, men vil da sige at man heller ikke skal have kæmpe arme der lader mave stå åben for slag, har set det så tit til stævner at folk ikke nødvendigvis bliver ramt i hovedet i starten - men efter et par gode dybe stød så falder paraden og så nytter de store arme ikke mere :wink:

MEN vil ikke mene at Marcus Rühl og Jay Cutler kunne begå sig i en boksering mod en fysisk stærk og bevægelig sværvægter :blackeye:

Træner her: Lifeclub
JB Bodyfactory

Kostplan: Ingen kostplan

Ringsted skrev:MEN vil ikke mene at Marcus Rühl og Jay Cutler kunne begå sig i en boksering mod en fysisk stærk og bevægelig sværvægter :blackeye:

Billede
Nubretpumper
Brugeravatar

Jeg har gået til boksning, hvor jeg fik at vide at jeg skulle droppe mit bodybuilding, da man ikke kunne bruge det til noget i en boksering. Ikke nok med det, så kaldte de gamle rutinerede boksere det for ' Bøssebuilding ' og diverse andre nedlandende udtryk.
- og det var altså tidligere topboksere der kom med disse udtalelser.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Misterhamper skrev:
Ringsted skrev:MEN vil ikke mene at Marcus Rühl og Jay Cutler kunne begå sig i en boksering mod en fysisk stærk og bevægelig sværvægter :blackeye:

No shit misterhamper, yderst teatralsk og meget rammende måde at kommentere en mening på =D> - tjek evt dette link for at se det ikke er umuligt at kæmpe hvis man er KÆMPE - einstein forever #-o

-> http://www.youtube.com/watch?v=3wtkH7ydB7M

Ha en go weekend...

JB Bodyfactory

Ringsted skrev:No shit misterhamper, yderst teatralsk og meget rammende måde at kommentere en mening på =D> - tjek evt dette link for at se det ikke er umuligt at kæmpe hvis man er KÆMPE - einstein forever #-o

Ha en go weekend...

Er du klar over at Pudz har gået til både karate og boksning i rigtig rigtig mange år? No shit han kan slås.

Er du klar over at Pudz ikke kan sammenlignes med en IFBB-vinder, og specielt ikke nogen som ikke har dyrket kampsport? No shit han er i markant bedre form.

Er du klar over at dit indlæg er rimelig u-gennemtænkt?
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Ringsted skrev:No shit misterhamper, yderst teatralsk og meget rammende måde at kommentere en mening på =D> - tjek evt dette link for at se det ikke er umuligt at kæmpe hvis man er KÆMPE - einstein forever #-o

Ha en go weekend...

Er du klar over at Pudz har gået til både karate og boksning i rigtig rigtig mange år? No shit han kan slås.

Er du klar over at Pudz ikke kan sammenlignes med en IFBB-vinder, og specielt ikke nogen som ikke har dyrket kampsport? No shit han er i markant bedre form.

nu handler mandens spørgsmål vel om det er et godt mix at blande BB og Boksning!?!

om pudz har trænet karate og boksning siden han poppede ud af skrævet på sin mor er pisseligegyldigt, det er vel for f.... MASSEN folk bekymrer sig om når de spørger om ovenstående mix!! han er da KÆMPE og sikkert ikke meget mindre end jay og de andre pumper drenge...

Selv er jeg fysisk stor, og tidligere mester indenfor kickboxing! har også haft min gang i boksesporten både som udøver og træner - jeg ved hvad JEG snakkker om! det tror jeg ikke DU gør [-X

Dit svar lyder mere som en febrilsk "skyden gråspurve med kanoner" for at redde dit tabte ansigt, håber ikke din internet-udbyders server røg ned i jagten på No Shit billedet igår, for den kommentar kunne du IKKE have skrevet med tekst vel :-k

JB Bodyfactory

Iøvrigt er min yderligere deltagelse i denne tråd overflødig, emnet er for mit vedkommende uddebatteret :)

Ha en fortsat god dag!

JB Bodyfactory

Ringsted skrev:
Misterhamper skrev:

Ha en go weekend...

nu handler mandens spørgsmål vel om det er et godt mix at blande BB og Boksning!?!

om pudz har trænet karate og boksning siden han poppede ud af skrævet på sin mor er pisseligegyldigt, det er vel for f.... MASSEN folk bekymrer sig om når de spørger om ovenstående mix!! han er da KÆMPE og sikkert ikke meget mindre end jay og de andre pumper drenge...

Selv er jeg fysisk stor, og tidligere mester indenfor kickboxing! har også haft min gang i boksesporten både som udøver og træner - jeg ved hvad JEG snakkker om! det tror jeg ikke DU gør [-X

Dit svar lyder mere som en febrilsk "skyden gråspurve med kanoner" for at redde dit tabte ansigt, håber ikke din internet-udbyders server røg ned i jagten på No Shit billedet igår, for den kommentar kunne du IKKE have skrevet med tekst vel :-k

Han er stor, men han er stadig meget langt fra Markus Ruhl fx. Nu var det trodsalt ham og Jay Cutler han stillede op, dvs. to folk der er meget størrere end Pudz og samtidig langt fra ligeså atletiske.
Og hvis du tror at de to ville kunne klare sig i en boksering mod en anden supersværvægter, er du rimelig langt ude.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Ringsted skrev:
Misterhamper skrev:

Ha en go weekend...

Han er stor, men han er stadig meget langt fra Markus Ruhl fx. Nu var det trodsalt ham og Jay Cutler han stillede op, dvs. to folk der er meget størrere end Pudz og samtidig langt fra ligeså atletiske.
Og hvis du tror at de to ville kunne klare sig i en boksering mod en anden supersværvægter, er du rimelig langt ude.

okay sidste indskud...

du behøver ikke være en hakket dreng som pudz for at være succesfuld i en boksering, tjek butterbean eric et eller andet crap - han er 3 gange værre bygget end Brian Nielsen i hans værste form - han er såmænd tidligere verdensmester og kunne faktisk GODT sende en mand i kanvassen FØR lukketid :wink:

mit allersidste input

go søndag

JB Bodyfactory

Friche skrev:Man bliver hverken langsom eller stiv af styrketræning. Hvis du vil blive en god bokser så er det helt klart et must at supplere med styrketræning :) Start med et basisprogram for at lægge et godt fundament inden det bliver sportsspecifikt.

+1

M - B skrev:Jeg styrketræner og løber ofte selv, og har overvejet boksning MEN - Folk siger til mig at man bliver langsom og stiv af styrketræning: = vælg derfor boksning.

Boksning giver dig ikke den styrke og kraft du kunne have fået, hvis du valgte at styrketræne. Hvis du gerne vil være en god bokser er boksning selvfølgelig første prioritet, med styrketræning som supplement.

Men hvis du bare vil bokse for at dyrke lidt motion (for sundhedens skyld), ville jeg vægte styrketræning som første prioritet, suppleret af boksning - hvis du har til mål at blive større og stærkere.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Interessant hvordan indlægget har udviklet sig :) - jeg skal tænke over det der er blevet diskuteret. TAK

Boksning giver dig ikke den styrke og kraft du kunne have fået, hvis du valgte at styrketræne. Hvis du gerne vil være en god bokser er boksning selvfølgelig første prioritet, med styrketræning som supplement.

Men hvis du bare vil bokse for at dyrke lidt motion (for sundhedens skyld), ville jeg vægte styrketræning som første prioritet, suppleret af boksning - hvis du har til mål at blive større og stærkere.
Genial måde at stille det oppe på! - Jeg har kun prøvet boksning 2 gange og er forelsket i sporten!!! - Men bodybuilding giver mig en god krop.. simpelt er det.

Tror jeg vælger at tage boksning seriøst og supplere med styrketræning, men hvis dette er tilfældet:
- Er der så nogen der ved om en FB program 2-3 gange om ugen er for meget? (jeg kan self. selv afgøre det, efter det er prøvet, men hvad BURDE svaret være?)

ER stadig mere end åben, for folks meninger ang. det her.
Brugeravatar

Styrkeliste

Måske det har været oppe, men ville da ikke være en god idé at droppe bodybuildingen og så i stedet for fokusere at øge ens styrke?
Synes folk bruger styrketræning/bodybuilding i flæng selvom det da er 2 forskellige ting?

Jeg havde da begyndt til boksning og styrketrænede ved siden af, og måtte da vælge en af delene fra da jeg kun er 1,68 høj og vejede 68kg der og skulle ned på de 55kg hvis jeg ville i ringen, hva vælger man så? Bodybuildning :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Bovrup

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (11)

De to ting kan jo slet ikke sammenlignes. Boksning på højt plan skal man jo helst ligge i en bestemt vægtklasse og må ikke blive for stor. Men hvis man alligevel ligger i en høj vægtklasse kan man jo lige så godt give den gas med vægtene.. som der var en der sagde.. se på Mike Tyson.. han var f.. hurtig i sine unge dage.. og stadig i forhold til så mange andre. Så det er bare et spørgsmål om fordele og ulemper man skal veje op imod hinanden.
Man kan nok ikke blive pro i begge dele.. så må man vælge. Der er heller ikke så mange cykelryttere der er super fodboldspillere :)
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Jeg styrketræner 4 gange om ugen og så går jeg til boksning 1 gang om ugen. Det synes jeg fungere meget godt.
Rart at lave lidt andet. Dog skal ens trænings program tilpasses som nævnt. Man skal nemlig ikke træne fx bryst dagen før :-)
Brugeravatar

Topboksere løfter naturligvis også vægte. Mange sværvægtere er ganske swole.

Hvis du foretrækker boksning, så boks. Træn ved siden af :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster