Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Brug for en kickstarter

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa jeg er ny her på boardet og opretter denne tråd fordi jeg virkelig er ved at gå i stå, med min motivation og træning og drukner snart i forvirring og spørgsmål, så håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig på banen igen

Hele det overordnede problem er, at jeg ser alt for lidt fremgang i min udvikling af muskelmasse og styrke, trods min meget seriøse træning.
Jeg har trænet seriøst gennem det sidste års tid, uden nogen pauser på over 1 uge.
I en periode kan jeg feks. stige ret godt i hvor meget vægt jeg løfter, men intet kan ses på mine muskelmasse (kun når jeg lige har trænet og er spændt op) dagen efter efter er det væk igen...Og pludselig rammer jeg en downhill periode og min krop bliver svag og jeg må gå tilbage ned i vægt igen og bygge op igen...Er det normalt?

Info om mig: - 29år
- 170cm
- Startede på 72kg...Men har det sidste halve år tabt mig alllt for meget og svæver mellem 63-65kg !VANVITTIGT!
- Jeg lider desværre af både Gluten allergi og mælke allergi og spiser ikke meget sukker pga. ødelagt mavesystem.
- Det sætter selvfølgelig sine begræsninger og en stor finger i spillet...Men får masser af proteiner gennem kød bla.

Typisk kost gennem min dag:

9.00 - 2 glas vand + stor portion havregryn m. kanel og rismælk + aloe vera shot + EyeQ fiskeolie + ca. 10-15 mandler

11.00 - 2 glas vand + 1 portion protein mos (1 banan + peanut butter + rå kakaopulver + 20g protein pulver) 3 stk knækbrød
(Bruger vegan 83% ris protein pulver fra Sunwarrior)

12.00 - vand + gulerødder + frugt

14.00 - 2 glas vand + 1 hårdkogt æg + 2 skiver glutenfri rugbrød med oksekøds spegepølse eller tun

16.00 - vand + 1 portion protein mos (1 banan + peanut butter + rå kakaopulver + 20g protein pulver) + 3 stk knækbrød

18.00 - 2 skiver rugbrød m. oksekøds spegepølse eller tun + 1 hårdkogt æg

20.30 - Sent aftensmad da jeg arbejder til sent.
Består typisk af en stor salat el. stegte grøndsager
med tilbehør som 250gr kyllinge inderfilet el. 1ds tun el. majs pasta

22.00 - typisk 1 stk advokado + noget frugt + 1 kop te

24.00 - go nat

Er der noget her der går helt galt i min kost??? Hvorfor tager jeg ikke på i muskelmasse? Og hvorfor føler jeg at jeg bliver slappere i perioder.

Min træningsplan ser sådan ud: - Træner typisk en halv time efter morgenmad.
- Opvarming: 3km løb interval på 10min

Mandag: Bryst / Mave
4 mave øvelser der rammer både øverste og nederste
3 x 8 Bench press
3 x 8 Incline bench press
3 x 8 Flat bench flyes
3 x 8 Over the top
3 x 8 Bench press machine

Tirsdag: Ryg / Skulder / Mave
4 mave øvelser der rammer nederst og siderne
3 x 8 Wide grip pulldown
3 x 8 Reverse pulldowns
3 x 8 Cable seated row
3 x 8 Dead lift
3 x 8 Dumbbell shoulder press
3 x 8 Dumbbell lateral raises
3 x 8 Dumbbell front raises
3 x 8 Shrugs

Onsdag: Ben
5 x 10 Squat
3 x 8 Leg extensions
3 x 8 Hamstring curls
3 x 15 Hip adduction
3 x 15 calf raises

Torsdag: Arme / Mave
4 mave øvelser der rammer både øverste og nederste
3 x 8 Straight bar biceps curls
3 x 8 Alternating dumbbell curl
3 x 8 Hammercurls
3 x 8 Reverse curls
3 x 8 Close-grip bench press
3 x 8 Seated triceps extensions
3 x 8 Triceps push-downs (V bar)
3 x 8 Reverse pull-downs

Fredag: FRI (Måske lidt Mave øvelser på en go dag)

Lørdag: FRI

Søndag: FRI (Måske en lille løbetur på en go dag)

Hvordan ser mit program ud? er det fornuftigt iforhold til min størrelse og vægt.

Ville det feks give mere for min krobstype at køre et fullbody program nogle gange om ugen???

Og det storre spørgsmål HVORFOR BLIVER JEG IKKE STØRRE!!!?

Jeg er forviret, håber i kan hjælpe mig

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du bliver ikke større fordi du spiser for lidt.. MEget simpelt og irreterende svar at få men sådan er det desværre.

Du træner for meget mave... Maven er ikke tilbehør der skal kastes ind hvor man kan.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

du spiser ikke nok

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

ja kan kun sige det samme man kan ikke tabe sig og tage på i muskelmasse samme tid så få skovlet noget mad ned også har du også alt for mange mave dage også prøv at ligge dine pauser anderledes måske træning mandag - tirsdag - Fri - torsdag fredag - Fri ?
Sidst rettet af klæbre 26. jul 2011, 12:36, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Få et nyt program, kan anbefale "Back to basics"

Reputation point: 5

Du spiser for lidt, og dit program er der alt for meget mave i. Prøv i stedet "Back to basics" (http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics) eller "Bill Starr's Fundament program" (artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php)
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (5)

Mange tak for svarene.... må begynde at skovle noget mere mad på mit tempel :D
Men kan i evt. give et eksempel på hva jeg skulle putte på af extra ting for at jeg ville nå op på det optimale for at få en go vækst....

Jeg kan jo desværre ikke begynde på noget som weight gainer, da jeg ikke kan tåle indholdet, hvilket en stor belastning, men har bestemt mig for at det ikke skal stoppe mig...Det må kunne lade sig gøre med kost fri for gluten, mælkeprodukter og for meget sukker?

Ang. for meget mave træning, ja det havde jeg godt på anelse at jeg overdrev lidt, men det var simpelthen med tanken om at opnå en ordenlig six-pack...
Og jeg havde læst mig frem til at mavemusklerne ikke kræver den samme restitution som kroppens andre muskler, men det er sikkert bare et dårligt smartass internet rygte :^o

Jeg vil lige prøve at kigge på de forskellige programmer i foreslår...

Nu har jeg lige snaget lidt i ckp2906 og Klæbre's kostplaner og umiddelbart syntes jeg da det ligger meget godt op af min kost, og i vejer enda meget mere end jeg gør....Det forstår jeg slet ik?

Hvor er det jeg skal fylde på så?

bentho skrev:Nu har jeg lige snaget lidt i ckp2906 og Klæbre's kostplaner og umiddelbart syntes jeg da det ligger meget godt op af min kost, og i vejer enda meget mere end jeg gør....Det forstår jeg slet ik?

Mine kostplaner variere alt efter hvad jeg har lyst til og hva tid på året vi er, ik altid jeg opdatere på siden.

Du skal tænke på du nok ikke tager mere på end 200g om ugen hvis du ligger 500kcal overskud.

Jeg har været igang i 2 år, og under bulk er jeg oppe på omkring 86kg. Og når jeg er færdig med at cutte ca 75.
Så der skal knokles :D
Brugeravatar

Styrkeliste

bentho skrev:Nu har jeg lige snaget lidt i ckp2906 og Klæbre's kostplaner og umiddelbart syntes jeg da det ligger meget godt op af min kost, og i vejer enda meget mere end jeg gør....Det forstår jeg slet ik?

OG du skal tænke på mængden af mad, prøv at lav en kostplan herinde på siden som vi kan se på
Brugeravatar

Styrkeliste

bentho skrev:
Ang. for meget mave træning, ja det havde jeg godt på anelse at jeg overdrev lidt, men det var simpelthen med tanken om at opnå en ordenlig six-pack...
Og jeg havde læst mig frem til at mavemusklerne ikke kræver den samme restitution som kroppens andre muskler, men det er sikkert bare et dårligt smartass internet rygte :^o

Maven kræver ikke mindre restitution end andre muskler, så den skal ikke behandles anderledes end andre muskler.

Du kan sikkert træne mave så ofte som du gør nu, hvis din mavetræning er uduelig og består af en håndfuld crunches på gulvet. Træn din mave tungt og hårdt hver gang du rammer den, så skal jeg love dig for, at du ikke føler behov for at træne mave 4 gange om ugen.

Personligt er mine mavemuskler dem har længst restitutionstid, hvis man skal bedømme efter hvor lang tid DOMS varer, jeg er gerne øm i mavemusklerne flere dage efter sidste træning.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Du har trænet i et års tid og du kører et 4-split med 3 dages pause?

Til det med kosten; hvis du ikke ved hvad du skal spise, så bare spis større portioner.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster