Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1012
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1010

Følg bodybuilding.dk på

Bruger armene for meget?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere, jeg er begyndt at opleve at mine arme går utroligt hurtigt kolde i forbindelse med ryg og bryst øvelser, og i stedet for at vokse over brystet og ryggen, synes jeg at det er som om det kun er min arme der vokser.? :S Hvad kan man gøre mod dette, og har nogen oplevet noget lignende?

Samtidig får jeg også ofte de ledeste spændinger i underarmen, og når jeg for eksempel har kørt inclinde DB presses, så er det som om at alt blode fra mine underarme er væk og mine underarme, og fingre, er fuldstændig hvide!

Det bekymrer mig lidt, og specielt det sidste tænker jeg om det kan have noget med mit blodtryk at gøre?

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

sorra54 skrev:Hej BB'ere, jeg er begyndt at opleve at mine arme går utroligt hurtigt kolde i forbindelse med ryg og bryst øvelser, og i stedet for at vokse over brystet og ryggen, synes jeg at det er som om det kun er min arme der vokser.? :S Hvad kan man gøre mod dette, og har nogen oplevet noget lignende?

Samtidig får jeg også ofte de ledeste spændinger i underarmen, og når jeg for eksempel har kørt inclinde DB presses, så er det som om at alt blode fra mine underarme er væk og mine underarme, og fingre, er fuldstændig hvide!

Det bekymrer mig lidt, og specielt det sidste tænker jeg om det kan have noget med mit blodtryk at gøre?

På forhånd tak.

For mig tyder det bare på at du generelt mangler styrke og størrelse i armene fremfor de andre muskulaturer. Jeg har oplevet det samme som dig dengang jeg startede med at træne, men med tiden er mine arme blevet langt stærkere end resten af kroppen, så det udlignede sig for mig, og det vil formegenligt gøre det samme for dig. Så hav tålmodighed. Det samme gælder med dine underarme, det er bare dem der er for svage ift. resten.

Det er min vurdering. Husk at træne kroppen igennem minimum 3 gange om ugen, hvis du er begynder.. Begyndere kan gøre gavn af meget høje frekvenser, hvor erfarne ofte vil skulle have lavere frekvenser for at have fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Martin88 skrev:
For mig tyder det bare på at du generelt mangler styrke og størrelse i armene fremfor de andre muskulaturer. Jeg har oplevet det samme som dig dengang jeg startede med at træne, men med tiden er mine arme blevet langt stærkere end resten af kroppen, så det udlignede sig for mig, og det vil formegenligt gøre det samme for dig. Så hav tålmodighed. Det samme gælder med dine underarme, det er bare dem der er for svage ift. resten.

Det er min vurdering. Husk at træne kroppen igennem minimum 3 gange om ugen, hvis du er begynder.. Begyndere kan gøre gavn af meget høje frekvenser, hvor erfarne ofte vil skulle have lavere frekvenser for at have fremgang.

Har efterhånden trænet en hel del, og det er derfor det undrer mig.. Mener at mine arme på nuværende tidspunkt burde være stærke nok. Det er det der undrer mig.

Styrkeliste

Mine arme kontra mine bryster fx. Det hænger ikke sammen, armene måler snart 39.5 cm, og brystet buler kan knap nok ses.

Styrkeliste

sorra54 skrev:Mine arme kontra mine bryster fx. Det hænger ikke sammen, armene måler snart 39.5 cm, og brystet buler kan knap nok ses.

kommer an på din fedtprocent, har du totalt hakket sixpack eller hvordan og hvorledes?

synes det lyder som om, at der er noget galt, men ikke din træning :)
Brugeravatar

Martin88 skrev:
kommer an på din fedtprocent, har du totalt hakket sixpack eller hvordan og hvorledes?

Lige i øjeblikket bulker jeg self. men er bestemt ikke overvægtig i forhold til min muskelmasse, er ca. 193 høj og vejer 92.5 kg .. Dødløfter 120 i sæt, squatter 90 og bænker 90.

Vil skyde på min fedt% ligger på omkring 15-18 stykker.

Styrkeliste

sorra54 skrev:
Martin88 skrev:

Lige i øjeblikket bulker jeg self. men er bestemt ikke overvægtig i forhold til min muskelmasse, er ca. 193 høj og vejer 92.5 kg .. Dødløfter 120 i sæt, squatter 90 og bænker 90.

Vil skyde på min fedt% ligger på omkring 15-18 stykker.

så er der sikkert intet i vejen med din symetri, lyder som om ,at du mangler masse over det hele
Brugeravatar

Martin88 skrev:så er der sikkert intet i vejen med din symetri, lyder som om ,at du mangler masse over det hele

Ja, men Rom blev jo ikke bygget på én dag :D der er jo en grund til at jeg bruger tid i centeret, går tidligt i seng og steger mit eget kylling :lol:

Det er jo egentlig også bare derfor jeg vil vide om der er noget jeg gør forkert. For som de fleste der har træningserfaring ved, så tager det meget længere tid en man tror, specielt hvis man ikke gør det rigtigt.

Styrkeliste

sorra54 skrev:
Martin88 skrev:så er der sikkert intet i vejen med din symetri, lyder som om ,at du mangler masse over det hele

Ja, men Rom blev jo ikke bygget på én dag :D der er jo en grund til at jeg bruger tid i centeret, går tidligt i seng og steger mit eget kylling :lol:

Det er jo egentlig også bare derfor jeg vil vide om der er noget jeg gør forkert. For som de fleste der har træningserfaring ved, så tager det meget længere tid en man tror, specielt hvis man ikke gør det rigtigt.

Det var heller ikke for at være negativ på nogen måde, det var mere for at berolige dig :)

Er selv 195, og ved, hvor nemt vi høje mennesker kan gemme store mængder fedt uden at være fede. Din fedtprocent er formegenlig højere end du lige kan forestille dig - ikke at det gør noget - så det er med til at skjule, hvor meget dine brystmuskler osv. rent faktisk udvikler sig - der sker nemlig helt sikkert noget.

Jeg vejede vel ca. 95kg med en procent på 10-12 stykker før jeg havde noget der mindede om brystmuskler, min ryg var dog ok med på det tidspunkt.

Nu vejer jeg næsten 110kg, har et brystmål på over 120cm (nok i omegnen af 124-126cm) og mangler STADIG masse på brystmusklerne, på trods af, at jeg faktisk er GIGANT stor omkring brystet, og mønsteret går igen for virkelig mange jeg kender på vores højde, derfor: tag det roligt, giv det tid, det kommer af sig selv med tålmodighed, perfekt kost og hård træning, keep it up, lyder som om, at du gør det godt. :wink:
Brugeravatar

Martin88 skrev:
Det var heller ikke for at være negativ på nogen måde, det var mere for at berolige dig :)

Er selv 195, og ved, hvor nemt vi høje mennesker kan gemme store mængder fedt uden at være fede. Din fedtprocent er formegenlig højere end du lige kan forestille dig - ikke at det gør noget - så det er med til at skjule, hvor meget dine brystmuskler osv. rent faktisk udvikler sig - der sker nemlig helt sikkert noget.

Jeg vejede vel ca. 95kg med en procent på 10-12 stykker før jeg havde noget der mindede om brystmuskler, min ryg var dog ok med på det tidspunkt.

Nu vejer jeg næsten 110kg, har et brystmål på over 120cm (nok i omegnen af 124-126cm) og mangler STADIG masse på brystmusklerne, på trods af, at jeg faktisk er GIGANT stor omkring brystet, og mønsteret går igen for virkelig mange jeg kender på vores højde, derfor: tag det roligt, giv det tid, det kommer af sig selv med tålmodighed, perfekt kost og hård træning, keep it up, lyder som om, at du gør det godt. :wink:

Ja det ikke altid en fordel at være høj åbenbart !! haha :D men ja, er bare ked af at de halter sådan. Men det har nok noget at gøre med at vores arme er 10 centimeter længere end gennemsnittet! :P Jeg synes jeg prøver at sætte mig så godt ind i tingene som muligt. Men det er begrænset hvor meget af min ungdom jeg vil ofre på træning so far, men tusinde tak for svarene :)

Styrkeliste

sorra54 skrev:Ja det ikke altid en fordel at være høj åbenbart !! haha :D men ja, er bare ked af at de halter sådan. Men det har nok noget at gøre med at vores arme er 10 centimeter længere end gennemsnittet! :P Jeg synes jeg prøver at sætte mig så godt ind i tingene som muligt. Men det er begrænset hvor meget af min ungdom jeg vil ofre på træning so far, men tusinde tak for svarene :)

Nej, men det skal nok lykkes for dig, i dit eget tempo :) Du skal ikke være ked af, at det halter, for selvom det tager tid, kommer det til at se så meget vildere ud, når du engang har bygget mange gode kg muskelmasse. Keep it up, det skal nok blive godt =D>
Brugeravatar

Jeg er lidt i samme båd, som topicstarter. Derfor ville jeg høre, om i synes at jeg skal droppe øvelser til biceps og triceps og så bare holde mig til den træning armene får gennem bryst og ryg øvelser?

Geografisk sted: syv-og-tyve-fizzle

Jeg er i modsatte båd som jer, mine arme vokser langsommere end bryst ryg og skuldre:b Men sådan er vi allesammen så forskellige, bare eksperimenter med tilgangsvinklerne til bryst og ellers træn normalt, et eller andet tidspunkt giver det efter og så er der dømt pectosaurus rex :D
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Gormez skrev:Jeg er i modsatte båd som jer, mine arme vokser langsommere end bryst ryg og skuldre:b Men sådan er vi allesammen så forskellige, bare eksperimenter med tilgangsvinklerne til bryst og ellers træn normalt, et eller andet tidspunkt giver det efter og så er der dømt pectosaurus rex :D

Det er nu ikke fordi jeg har et lille bryst. Det er faktisk min force. Problemet er bare at, når jeg træner ryg eller bryst er det mine arme der går død før min ryg og bryst. Derfor synes jeg ikke, at jeg får det optimale ud af, min ryg og bryst træning.

Geografisk sted: syv-og-tyve-fizzle

I såfald vil jeg sige at det skyldes dine arme ikke er på samme styrkemæssige niveau som de øvrige muskelgrupper. Hvis du har lange arme er det ikke så underligt at du føler de dør, for din ROM vil jo også være tilsvarende større så armene skal arbejde mere for at flytte vægten. Det er kommer der orden på efter lidt tid når dine arme er blevet stærkere.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jeg er uenig med Martin. Jeg mener at dine arme enten er alt for stærke i forhold til din ryg eller dit bryst, og derfor tager en del af slæbet. Det kan også være pga. teknik, eller din kropsbygning. Måske er nogle af dine muskler også strammere end andre, hvilket kan afgøre hvilke muskler der bliver sat i spil under det pågældende løft.
Brugeravatar

Reputation point: 160

L1NSE skrev:Jeg er uenig med Martin. Jeg mener at dine arme enten er alt for stærke i forhold til din ryg eller dit bryst, og derfor tager en del af slæbet. Det kan også være pga. teknik, eller din kropsbygning. Måske er nogle af dine muskler også strammere end andre, hvilket kan afgøre hvilke muskler der bliver sat i spil under det pågældende løft.

For mig lyder det som om, at de er for svage, vi er dog enige om, at det også kan skyldes dårlig teknik.

Der gik måske 3 år før jeg begyndte at kunne mærke øvelserne og trætheden i andet end armene :) Når man er meget høj vil meget af kraftudviklingen sidde i armene. Isolationsøvelser er en mulighed, men mener, at det udligner sig over tid.

Stramme muskler kan også være en mulighed, men jeg hælder stadig mest til, at det udligner sig.

Som alternativ kan programkonstruktionen også være synderen, det kan ske ved forkert rækkefølge af øvelserne
Brugeravatar

Stramme muskler?!?
Troede det var noget man havde i røven, altså så længe man ikke har været en tur forbi brummen? :D [-(

OT
Har du fået målt dit blodtryk? Måske der kan være noget der, når nu du går og mistænker det.
men ellers så lyder det til at dårlig teknik kan være årsagen. Men få målt dit blodtryk måske dit pumpeapparat ikke kan nå op til skyerne og ned igen, ved en hvis belastning :afraid:

sorra54 skrev:Hej BB'ere, jeg er begyndt at opleve at mine arme går utroligt hurtigt kolde i forbindelse med ryg og bryst øvelser, og i stedet for at vokse over brystet og ryggen, synes jeg at det er som om det kun er min arme der vokser.? :S Hvad kan man gøre mod dette, og har nogen oplevet noget lignende?

Jeg så en IFBB Pro (Robert Burneika) der havde samme problem som dig, han har 60 cm arme, men hans ryg er shitty. Han lavede blot semi arm /ryg træning, på hans ryg dag, grundet hans lidt liberale form og stærke biceps.
Det samme med folk der "skulder" bænker, deres bryst ser udmagret ud, stor anterior delt og store triceps.

Lav dine øvelser strict, så du med sikkerhed ikke bruger momentum, bounce og andre herligheder.
Umiddelbart ville jeg lave øvelser / modificere dem, så det ikke blev arm træning. F.eks. lave Decline Bench Press uden lock-out, så du også putter skuldrene ud af spillet.
Brugeravatar

bjrnst4r skrev:
Det er nu ikke fordi jeg har et lille bryst. Det er faktisk min force. Problemet er bare at, når jeg træner ryg eller bryst er det mine arme der går død før min ryg og bryst. Derfor synes jeg ikke, at jeg får det optimale ud af, min ryg og bryst træning.

Det er liiiige nøjagtig det jeg taler om!!

Styrkeliste

Blind82 skrev:Stramme muskler?!?
Troede det var noget man havde i røven, altså så længe man ikke har været en tur forbi brummen? :D [-(

OT
Har du fået målt dit blodtryk? Måske der kan være noget der, når nu du går og mistænker det.
men ellers så lyder det til at dårlig teknik kan være årsagen. Men få målt dit blodtryk måske dit pumpeapparat ikke kan nå op til skyerne og ned igen, ved en hvis belastning :afraid:

Har en kammerat der er fitness instruktør, og tilsyneladende er det ikke det den er gal med.. Men det er også kun i perioder, lige pt. oplever jeg det for eksempel ikke. Fik nogle arginine piller af en kammerat som han var meget begejstret over fordi de gav godt pump i armene. Efter sigende skulle arginine jo øge blodtilførelsen, det kan måske være der den gik i vasken?

Styrkeliste

Barbell skrev:
Jeg så en IFBB Pro (Robert Burneika) der havde samme problem som dig, han har 60 cm arme, men hans ryg er shitty. Han lavede blot semi arm /ryg træning, på hans ryg dag, grundet hans lidt liberale form og stærke biceps.
Det samme med folk der "skulder" bænker, deres bryst ser udmagret ud, stor anterior delt og store triceps.

Lav dine øvelser strict, så du med sikkerhed ikke bruger momentum, bounce og andre herligheder.
Umiddelbart ville jeg lave øvelser / modificere dem, så det ikke blev arm træning. F.eks. lave Decline Bench Press uden lock-out, så du også putter skuldrene ud af spillet.

Jeg har efterhånden erfaret at teknik vægter 1000 gange højere end flere kilo på stængerne.. Men det kan være svært at vænne sig af med vaner ! og uanset om jeg kører tungt , få gentagelser , eller let, mange gentagelser. Så ændrer det ikke på min udførelse af øvelsen.

Styrkeliste

måske træner du for meget guns
Brugeravatar

Tror som sådan bare du skal ændre stil i dine øvelser. Sørg for at trække skulderbladene ordentligt sammen når du bænker, skyd brystet frem og hold albuerne under stangen. Du skal gerne kunne føle at dine brystfibre er stretched to the edge, uden at det medfører smerte, naturligvis.

Ligeledes bør du i rygøvelser trække med rygmuskulaturen, og fokusere på at få så stor ROM på bevægelsen som muligt, så du ikke kun trækker med armene.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Martin88 skrev:måske træner du for meget guns

Kører 3-split og træner bi med ryg og tri med bryst .. Kører kun 2-3 øvelser til arme.

Styrkeliste

Fatboy skrev:Tror som sådan bare du skal ændre stil i dine øvelser. Sørg for at trække skulderbladene ordentligt sammen når du bænker, skyd brystet frem og hold albuerne under stangen. Du skal gerne kunne føle at dine brystfibre er stretched to the edge, uden at det medfører smerte, naturligvis.

Ligeledes bør du i rygøvelser trække med rygmuskulaturen, og fokusere på at få så stor ROM på bevægelsen som muligt, så du ikke kun trækker med armene.

Det vil jeg forsøge i dag så :) Melder tilbage senere, skal træne bryst i dag..

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster