Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

bryst/biceps ryg/triceps?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg går snart igang med at lille forsøg med en ny træningsplan hvor jeg vil træne 2 muskel grupper pr gang og træne hver anden dag så jeg rammer hele kroppen 2 gange på 10 dage. men normalt træner man jo bryst tri sammen og ryg bi sammen men ville det ikke være en fordel for mig at træne bryst bi sammen og ryg tri sammen da jeg jo på den måde med nogle velvalgte øvelser så ramme de enkelte muskler flere gange om ugen? a´ltså således.

mandag.bryst/biceps

onsdag.ben/skuldre

fredag.ryg/biceps

og så forfra igen

på den måde vil jeg jo ramme bryst og tri både mandag og fredag og biceps mandag og fredag hvis jeg vælger de rigtige øvelser.
only the strong survive

Reputation point: 0

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bryst/biceps.. Wtf, ingen bænkpres?

Derudover, for lav frekvens på benene og skuldrene
Sidst rettet af The Little Kid 18. jan 2010, 15:30, rettet i alt 2 gange.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Hvor skriver du at du træner triceps?

Træner her: Fitnessone

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00

Et program du bestemt kunne prøve, og se hvordan dine resultater viser sig :wink: Når det er sagt vil jeg dog mene det altid vil være bedre at træne eksempelvis bryst og triceps sammen, henholdsvis fordi mange brystøvelser også rammer triceps, samtidig med du rammer dem isoleret, hvilket vil give en større volumen, men selvfølgelig lavere frekvens.

Men prøv det og se hvordan de reagerer på det :)

The Little Kid
Du finder nok bænkpress på hans brystdag, tror nærmere han mener at han ingen iso øvelser laver :wink: Mht. til for lav frekvens, kommer også an på hvor stor hans volumen er, hvilket han ikke har fortalt os :)
Sidst rettet af GainX 18. jan 2010, 15:39, rettet i alt 2 gange.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

sorry skulle hedde

mandag.bryst/biceps

onsdag.ben/skuldre

fredag.ryg/ triceps

forstår ikke helt hvad du mener med ingen bænk! træner selvfølgelig bænk på bryst dagen både flat incline og decline....samt closegrip på Ryg/triceps dagen!

det mad for lav frekvens vil jeg ikke diskutere så meget det er der delte meninger om men havde enorm fremgang på gt 10x10 hvor man også rammer hver muskel 2 gange på 10 dage som dette program.
only the strong survive

Styrkeliste

moller 27 skrev:sorry skulle hedde

mandag.bryst/biceps

onsdag.ben/skuldre

fredag.ryg/ triceps

forstår ikke helt hvad du mener med ingen bænk! træner selvfølgelig bænk på bryst dagen både flat incline og decline....samt closegrip på Ryg/triceps dagen!

det mad for lav frekvens vil jeg ikke diskutere så meget det er der delte meninger om men havde enorm fremgang på gt 10x10 hvor man også rammer hver muskel 2 gange på 10 dage som dette program.

Netop det jeg er inde på, har nemlig selv en bekendt der havde stor succes med ovenstående, men hvor stor er din volumen i ovenstående program?

Det jeg mener er at det måske ville være en idé at snuppe triceps sammen med bryst da bænkpres jo også rammer tricepsen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:Det jeg mener er at det måske ville være en idé at snuppe triceps sammen med bryst da bænkpres jo også rammer tricepsen.

Det er netop deri hans eksperiment ligger, da han ved at splitte det op, rammer triceps 2 gange ugentligt istedet for én hvis han rammer den på brystdagen :wink:

mandag.bryst/biceps

onsdag.ben/skuldre

fredag.ryg/ triceps

tjooh hvorfor ikke, men der er bare stor fokus på bryst, biceps og triceps i forhold til ben, ryg og skuldre/midterste deltoid
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Ja, okay. Troede du mente du kun ville køre bryst/biceps og altså ingen triceps på den dag, hvilket jo ville være åndsvagt da du så ikke kunne bænkpresse :wink:

The Little Kid skrev:Ja, okay. Troede du mente du kun ville køre bryst/biceps og altså ingen triceps på den dag, hvilket jo ville være åndsvagt da du så ikke kunne bænkpresse :wink:

Alle ved da hvordan man bænkpresser uden at se det mindste aktivitet i triceps :whistle: Man skal ganske enkelt undgå nogen form for aktivitet i albueleddet :D
Sidst rettet af GainX 18. jan 2010, 15:54, rettet i alt 3 gange.

The Little Kid skrev:Det jeg mener er at det måske ville være en idé at snuppe triceps sammen med bryst da bænkpres jo også rammer tricepsen.

Det er jo ikke en dum idé? Man kan sagtens kører sådan i perioder?

Har kørt sådan her før:

bryst/bi -->let bryst/tung skulder, omvendt
ben
ryg/tri

Ellers lav et 4-split og smid en skulder+nakke ind på 4.dagen :hihi:
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

takker for svarene tror jeg prøver som ovenstående er godt klar over at frekvensen på ben og skuldre bliver noget lavere end bryst osv men ben har jeg lige for tiden droslet lidt ned på da de har været trænet en del og er vokset lidt for meget til min smag og jeg er begyndt at have problemer med at finde bukser der passer så tror det passer ok med frekvensen på dem og skuldre tja håber det er nok med at ramme dem 2 gange på 10 dage og så når de ellers bliver stimuleret lidt ved bryst og ryg øvelser men det vil forsøget vise :D

med hensyn til volume er jeg lidt i tvivl da jeg for tiden cutter og køre very low carb(8-10 gr) men havde forstillet mig 4x10 undtagen i flad bænk,død hvor jeg er stor fan af 5x5. men nu må jeg lige se og prøve mig frem og se hvad jeg kan holde til
only the strong survive

Styrkeliste

Super :dance:

Du kunne jo eventuelt oprette en log, så vi kunne følge din træning lidt? :wink:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster