Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Brysttræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB brugere.

Jeg skriver da jeg efter halvandet års træning ikke har fået synlig brystkasse - Det er i hvert fald meget begrænset. Generelt har min krop ændret sig og jeg er blevet meget stærkere, også i bænkpress, dog er den visuelle effekt næsten usynlig på brystet.
Jeg har kørt nogle forskellige programmer - Hst et par gange, alm 2split, george turner 10x10 (som gav en rigtig god effekt i styrken). Pt er jeg i gang med hst fullbody i de sidste 2 uger / 5 reps (uden exentrisk træning). Jeg har valgt at kører alm bænkpres med stang og derefter skrå (30 grader) med frivægte.
Da jeg startede med at træne var min max rep i bænkpres 52,5 kg. - Nu vil jeg skønne den til 100 kg. Min max 5 rep for 7 uger siden var 80 og jeg skal gerne slutte på 90 kg om halvanden uge. Derfor 100 kg x 1 tænker jeg :)
Så styrken kommer, men massen mangler. Hvad gør jeg / Hvad gør jeg galt ? Ærligt talt leder jeg efter et alternativ til bænkpres, da jeg ikke føler den giver mig masse i brystet. Min teknik er god, men den går for meget i mine skuldrer og arme tror jeg.
Nogle som har haft samme problem og i så fald, hvad er løsningen?

På forhånd tak :)

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er fordi kosten halter så.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Tager du på i vægt? Hvis nej - så spis mere. :)
- derudover har incline cable flyes være rigtig effektiv til mit bryst. Det er forskelligt hvad folk responderer på men du kunne eventuelt prøve incline cable flyes i 6 - 8 ugers tid og så om der sker noget. Selvfølgelig også med en presseøvelse som fx kunne være db flat pres eller incline db press som du skriver.

Men hvis ikke du tager på i vægt - så spis mere :)

EDIT: http://www.exrx.net/WeightExercises/Pec ... neFly.html
Der er øvelsen vist hvis ikke du har skabt kendskab til den før :)
)(._____)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Tak for øvelsen, jeg kender den godt. Har dog aldrig brugt den, da min makker mener 2 brystøvelser er nok :) Jeg skulle mene jeg spiser nok, kan dog ikke være sikker, da jeg ingen kostplan har. Kender i til et program som kan måle proteiner fedt kulhydrater osv i mad - gerne et betalingsprogram. Jeg drikker proteinpulver 2 gange dagligt (60 gram i alt). På træningsdage , 3 gange (90 gram), hvor jeg, gangen efter træning, blander det op med druesukker.
Jeg har siden jeg startede træning, taget 10 kg på - hvilket desværre også har resulteret i en dejlig mave :(

Styrkeliste

Nu har jeg efterhånden reklameret for det i alle mine indlæg... Men Back to basics 2 programmet...
Jeg har gainet en hel del på min brystkasse - her køres 4 sæt og kun 2 øvelser - bryst træning 2-3 gang om ugen.
Jeg har blot taget Bænkpres, incline og decline, skiftevis Dumbell og barbell.

Det skal påpeges at jeg spiser så meget jeg kan.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Tak for øvelsen, jeg kender den godt. Har dog aldrig brugt den, da min makker mener 2 brystøvelser er nok :) Jeg skulle mene jeg spiser nok, kan dog ikke være sikker, da jeg ingen kostplan har. Kender i til et program som kan måle proteiner fedt kulhydrater osv i mad - gerne et betalingsprogram. Jeg drikker proteinpulver 2 gange dagligt (60 gram i alt). På træningsdage , 3 gange (90 gram), hvor jeg, gangen efter træning, blander det op med druesukker.
Jeg har siden jeg startede træning, taget 10 kg på - hvilket desværre også har resulteret i en dejlig mave :(

Du siger det selv - du fører ikke kostplan og kan derfor ikke vide om du spiser nok. Hvis ikke du tager på i vægt spiser du ikke nok og dermed vil din brystmuskulatur IKKE vokse.

Mht. til "at måle" fedt, kulhydrater og proteiner - altså makronutrienter i mad, så har BB's kostplan de fleste fødevarer i deres register og dermed skal du blot indtaste hvor meget du spiser og den regner resten ud for dig. Ellers står det som regel bag på pakken af de fleste fødevarer hvordan energifordelingen er og du kan derfor meget nemt selv regne det ud. Min pointe er at du behøver ikke et betalingsprogram til at hjælpe dig med dette ;)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Nu har jeg endelig været inde at lave en kostplan, som jeg egentligt selv syntes ser fornuftig ud. Kom gerne med input. Får jeg måske for meget fedt? Maven vokser i hvert fald desværre.
Bonusinfo. Jeg er 24 år, vejer 76/77 kg fordelt på 180 cm :)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster