Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1636
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1634

Følg bodybuilding.dk på

Bulimi?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.
Jeg har det seneste stykke tid haft en mild form for bulimi, tror jeg, som er kommet i forbindelse med mit cut. Hver gang jeg spiser noget usundt, som ofte sker når jeg er sammen med kammeraterne, så går jeg ud og kaster det hele op igen da jeg ellers har rigtig dårlig samvittighed, men omvendt kan jeg ikke lade de søde sager være #-o

Er dette noget jeg bør være bekymret for? For det er kun søde sager jeg kaster op, og ikke aftensmad osv.
Og er der ikke noget med at det ikke er sundt for maven at kaste op?

Mvh.
Mharritz :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mharritz skrev:Hej alle.

Er dette noget jeg bør være bekymret for? For det er kun søde sager jeg kaster op, og ikke aftensmad osv.

Mvh.

Det er da bestemt noget du skal være bekymret for, bulimi er ikke for sjov. Og det er selvfølgelig heller ikke sundt for maven at man kaster op.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 230.00

Mharritz skrev:Hej alle.
Jeg har det seneste stykke tid haft en mild form for bulimi, tror jeg, som er kommet i forbindelse med mit cut. Hver gang jeg spiser noget usundt, som ofte sker når jeg er sammen med kammeraterne, så går jeg ud og kaster det hele op igen da jeg ellers har rigtig dårlig samvittighed, men omvendt kan jeg ikke lade de søde sager være #-o

Mvh.

Forstår slet ikke hvordan du kan være i tvivl.. selvfølgelig er det noget du skal være bekymret for :-k nej, det er bestemt ikke sundt for mavesækken/spiserøret at kaste op regelmæssigt. Prøv at holde øje med hvad der får dig til at kaste op, fordi hvis det kun er en bestemt slags mad, så ville det da være smart at holde sig fra det.
You cannot control the wind, but you can always direct your sails.

Geografisk sted: Varde

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Det tyder på at din krop føler sig sultet. Det er på tide at du begynder at bulke, og så cut om nogle måneder igen.
Brugeravatar

Reputation point: 121

Hvis denne tendens fortsætter syntes jeg du skal snakke med dine forældre om det og finde ud af hvad i skal gøre. Det kan godt være at det ikke er seriøst for dig lige nu, men uden at du ved af det kan det have overtaget dig og du vil blive syg i lang tid. Tag det dybt seriøst og snak med nogen om det.
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Logbog: Vis logbog

Det er psykisk. Hans hjerne er bange for at ødelægge at han ødelægger sit cut. Årsagen til at hjernen tænker sådan er fordi din krop føler at den sulter. Det bedste du kan gøre er at bulke i nogle uger eller mere og prøve at cutte derefter
Brugeravatar

altså det eneste jeg kaster op er som sagt usunde sager, som jeg indtager i ny og næ når jeg er i selskab med nogle kammerater. men det kan godt være jeg skal bulke lidt igen, for at konstant sulten :-)

Styrkeliste

Bulimi er bulimi på samme måde som kræft er kræft ligemeget hvor omfattende det er. Jeg synes ikke bare at du skal bulke igen for det løser ingenting. Måske på den korte bane, men hvis du ikke er i stand til at leve et normalt liv ( og det er du ikke da dette har en indvirkning på den adfærd) så er det et problem du skal have fat i NU! Psykiske sygdomme er noget man skal have fat i med det samme inden det udvikler sig og bliver en dybere integreret del af ens SELV. Det kan være svært at håndtere de psykiskesygdomme fordi at de er "usynlige" og derfor tager mange folk dem ikke altid lige så seriøst som fx at benbrud hvor alle kan se at den er gal.

Jeg kan ikke understrege nok, hvor meget jeg råder dig til at få taget hånd om problemet inden det sætter sig dybere i dig. Og det er formegentlig ikke noget du kan gøre alene. Alt efter din alder så forældre, kæreste, venner og tag til en læge så du kan få noget prof. hjælp.

Held og lykke med det. Jeg håber at du ikke bare vil lade det ligge, og gør noget ved det inden du kommer til at fortryde det :)
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Mharritz skrev:altså det eneste jeg kaster op er som sagt usunde sager, som jeg indtager i ny og næ når jeg er i selskab med nogle kammerater. men det kan godt være jeg skal bulke lidt igen, for at konstant sulten :-)

Det er præcis det her der gør at du pludselig ikke kan styre det (ikke sagt at man nogensinde skal være i stand til at "styre" det).
Du skal søge hjælp ASAP, du har et psykisk problem og der skal gøres noget ved det og det jeg kan ikke understrege det nok.
- det skal lige siges at jeg har et familiemedlem der lider af det i 6. år nu. Det startede og med "det er kun lige det usunde, det sunde beholder jeg". Derfor ved jeg at du skal have hjælp inden det eskalerer.

Reputation point: 25

Som allerede nævnt, så er bulimi en alvorlig psykisk sygdom, der kan æde dig op.. Hurtigt..

Jeg tror heller ikke at løsningen er at bulke. IMO reagerer din krop som den gør (overspisning i søde/fedtholdige fødevarer) af to årsager:

1) Fordi at du spiser for lidt under dit cut. Løsningen kan være at du sætter dit indtag op til ligevægt eller eventuelt et lavere underskud i kcal, hvis du stadig ønsker at cutte.

2) Fordi at du mentalt har "forbudt" dig selv enhver form for søde/fedtholdige fødevarer. Her kan løsningen være, at indarbejde disse fødevarer i din kostplan - selvfølgelig med mådehold.

I forhold til hvor skadeligt det er, så gider jeg ærligt talt ikke male fanden på væggen. Det er slemt - ja, men man skal altid tage skrækhistorierne med et gran salt. Jeg vil dog nævne at dine tænder er specielt udsatte fordi, at mavesyren (når du kaster op) ætser emaljen.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Får du ædeflip?
Brugeravatar

sker også tit lige i starten af mit bulk. men det plejer at gå over igen, så hvis det har stået på over 3 uger. ville det nok være en god ide at gå til læge, eller hvad man nu gør i denne situation..

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00

LookWhatYouDid skrev:I forhold til hvor skadeligt det er, så gider jeg ærligt talt ikke male fanden på væggen. Det er slemt - ja, men man skal altid tage skrækhistorierne med et gran salt. Jeg vil dog nævne at dine tænder er specielt udsatte fordi, at mavesyren (når du kaster op) ætser emaljen.

Det gider jeg til gengæld godt. Jeg har haft anoreksi og dette er hvad jeg har sloges med:
- Nedsatte kropsfunktioner
- Manglende sexlyst
- Ændring af personlighed (mine venner sagde at jeg var blevet en anden)
- Min familie var oprigtigt bekymret for at jeg ville dø
- Begrænset socialliv - jeg aflyste aftaler, hvis det ikke passede ind i min træningsrutine
- Humørsvingninger!!!
Jeg er mere eller mindre ude af det, det har så lige kostet mig 3-4 år. Spørg ikke med en mulighed spiseforstyrrelse.

Reputation point: 45

Chelsea2013 skrev:Får du ædeflip?

Nej jeg spiser mindre portioner fordelt over dagen - dog spiser jeg altid en forholdvis stor aftensmad :-)

Styrkeliste

LookWhatYouDid skrev:Som allerede nævnt, så er bulimi en alvorlig psykisk sygdom, der kan æde dig op.. Hurtigt..

Jeg tror heller ikke at løsningen er at bulke. IMO reagerer din krop som den gør (overspisning i søde/fedtholdige fødevarer) af to årsager:

1) Fordi at du spiser for lidt under dit cut. Løsningen kan være at du sætter dit indtag op til ligevægt eller eventuelt et lavere underskud i kcal, hvis du stadig ønsker at cutte.

2) Fordi at du mentalt har "forbudt" dig selv enhver form for søde/fedtholdige fødevarer. Her kan løsningen være, at indarbejde disse fødevarer i din kostplan - selvfølgelig med mådehold.

I forhold til hvor skadeligt det er, så gider jeg ærligt talt ikke male fanden på væggen. Det er slemt - ja, men man skal altid tage skrækhistorierne med et gran salt. Jeg vil dog nævne at dine tænder er specielt udsatte fordi, at mavesyren (når du kaster op) ætser emaljen.

tror du har ret i begge dine to punkter.. så skal nok igang med at lave om i min tilgang til min kost :)

Styrkeliste

Mharritz skrev:

Nej jeg spiser mindre portioner fordelt over dagen - dog spiser jeg altid en forholdvis stor aftensmad :-)

Så du går ikke ud i køkkenet efter aftensmaden og inden du skal i seng og begynder at spise?
Brugeravatar

Chelsea2013 skrev:
Mharritz skrev:

Så du går ikke ud i køkkenet efter aftensmaden og inden du skal i seng og begynder at spise?

får tit natmad men ellers ikke nej :)

Styrkeliste

Ja ok. Når du kaster op, er det så finger i halsen eller føler du dig bare syg og kaster op?
Brugeravatar

Chelsea hvis emnet hedder "Bulimi" og ikke "Syg efter at have spist slik" hvad tror du så TS gør?

Jeg synes det er underligt at anbefale at begynde at bulke som en løsning. Det er jo tydeligt at TS ikke har det godt psykisk og det skyldes ikke et cut, det skyldes psykiske problemer og en besættelse af kost der har taget overhånd, og som er ved at køre ud af kontrol.

TS skal se psykolog hjælp omgående, ikke bulke.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Jeg har selv haft bulimi i 3 år

Du skal væk fra det, omgående gå til psykolog....NU

Jeg overvandt det med træningen, da kosten ikke mere var en fjende, men blev en ven, men det kommer jo ikke til at fungere for dig....hvis du ikke har bestilt tid hos psykolog så GØR DET NU
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Metapod skrev:Jeg har selv haft bulimi i 3 år

Jeg overvandt det med træningen, da kosten ikke mere var en fjende, men blev en ven, men det kommer jo ikke til at fungere for dig....hvis du ikke har bestilt tid hos psykolog så GØR DET NU

He said it... :8
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Metapod skrev:Jeg har selv haft bulimi i 3 år

+1 +1 +1!!
You can't direct the wind, but you can adjust your sails.

murdockrates skrev:Det gider jeg til gengæld godt. Jeg har haft anoreksi og dette er hvad jeg har sloges med:
- Manglende sexlyst
- Begrænset socialliv - jeg aflyste aftaler, hvis det ikke passede ind i min træningsrutine
- Humørsvingninger!!!
Jeg er mere eller mindre ude af det, det har så lige kostet mig 3-4 år. Spørg ikke med en mulighed spiseforstyrrelse.

Jeg spøger ikke med en mulighed for en spiseforstyrrelse, hvilket du også vil indse hvis du læser første linje i mit indlæg igen.

Det undrer mig dog hvorfor alle mener, at TS bør søge psykologhjælp MED DET SAMME. Det er en ren fysiologisk/biologisk respons på sult, at man ikke kan modstå fristelsen til at spise en masse fedt/sukker - det er også hvad der sker ved egentlige spiseforstyrrelser. TS indikerer selv, at det er opstået i forbindelse med cut, hvilket kan tyde på at det er kroppen og ikke sindet, der er et problem her. Hvis TS sætter kalorie-indtaget op, så burde trangen til at spise "usundt" (og den efterfølgende skyld) gå i sig selv igen - HVIS DER ALTSÅ IKKE ER ET UNDERLIGGENDE PSYKOLOGISK PROBLEM! Er det tilfældet, så skal TS helt klart søge psykologhjælp så hurtigt som muligt.

.. og så læs lige de fremhævede linjer igen..

.. og igen..
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

LookWhatYouDid skrev:
murdockrates skrev:Det gider jeg til gengæld godt. Jeg har haft anoreksi og dette er hvad jeg har sloges med:
- Manglende sexlyst
- Humørsvingninger!!!

Jeg spøger ikke med en mulighed for en spiseforstyrrelse, hvilket du også vil indse hvis du læser første linje i mit indlæg igen.

Det undrer mig dog hvorfor alle mener, at TS bør søge psykologhjælp MED DET SAMME. Det er en ren fysiologisk/biologisk respons på sult, at man ikke kan modstå fristelsen til at spise en masse fedt/sukker - det er også hvad der sker ved egentlige spiseforstyrrelser. TS indikerer selv, at det er opstået i forbindelse med cut, hvilket kan tyde på at det er kroppen og ikke sindet, der er et problem her. Hvis TS sætter kalorie-indtaget op, så burde trangen til at spise "usundt" (og den efterfølgende skyld) gå i sig selv igen - HVIS DER ALTSÅ IKKE ER ET UNDERLIGGENDE PSYKOLOGISK PROBLEM! Er det tilfældet, så skal TS helt klart søge psykologhjælp så hurtigt som muligt.

.. og så læs lige de fremhævede linjer igen..

.. og igen..

Hvorfor skal vi til at diskutere i en eller seriøs tråd? Du skriver "I forhold til hvor skadeligt det er, så gider jeg ærligt talt ikke male fanden på væggen." Hvorpå jeg svarer at jeg godt gider male fanden på væggen og dernæst lister de lortede ting en spiseforstyrrelse kan medføre. Dette gjorde jeg for at TS ikke bare skulle affærdige sin adfærd med en det-går-sikkert-i-sig-selv-igen.

jeg spiste igår en større mængde mad en jeg normalt gør, og dette gjorde at min sult ikke var eksisterende, hvilket var dejligt.
yderligere udfordrede jeg mig selv med at spise en snickers samt et par riskager, for at se hvorvidt om det var så dybt i mig at jeg ville kaste alt op, eller om jeg kan holde det i mig uden at føle en alt for stor skyldfølelse.
Det gik fint med 'forsøget' igår og holdt det i mig uden de helt store problemer, men havde dog tankerne om at skulle ud og kaste det op igen.. :-)

Styrkeliste

Mharritz skrev:jeg spiste igår en større mængde mad en jeg normalt gør, og dette gjorde at min sult ikke var eksisterende, hvilket var dejligt.
yderligere udfordrede jeg mig selv med at spise en snickers samt et par riskager, for at se hvorvidt om det var så dybt i mig at jeg ville kaste alt op, eller om jeg kan holde det i mig uden at føle en alt for stor skyldfølelse.
Det gik fint med 'forsøget' igår og holdt det i mig uden de helt store problemer, men havde dog tankerne om at skulle ud og kaste det op igen.. :-)

Du har altså et psykisk problem, og jeg vil helt sikkert søge noget professionel hjælp, hurtigst muligt.

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 230.00

Mharritz skrev:jeg spiste igår en større mængde mad en jeg normalt gør, og dette gjorde at min sult ikke var eksisterende, hvilket var dejligt.

Du har et problem. 'Normale' mennesker tænker ikke over om de skal gå ud og kaste op efter en Snickers. Enten har de lyst til den og spiser den, eller også lader de være - de gør det ikke til en big deal. Snak med din læge.

Drik cola light hvis du er mega lækkersulten, det tager trangen for mig i hvertfald
Brugeravatar

storm23 skrev:Drik cola light hvis du er mega lækkersulten, det tager trangen for mig i hvertfald

TS ikke lyt til dette råd.
Det er bestemt ikke noget der hjælper en spiseforstyrret. Det kan MÅSKE være et råd til en svært overvægtig person, men ikke til en person med en spiseforstyrrelse, der skal have skabt et regelmæssigt spisemønster.

EDIT: @storm123, når ikke du har forstand på TS' tilstand, så kom ikke med råd.

Reputation point: 25

Træningsduden skrev:
storm23 skrev:Drik cola light hvis du er mega lækkersulten, det tager trangen for mig i hvertfald

TS ikke lyt til dette råd.
Det er bestemt ikke noget der hjælper en spiseforstyrret. Det kan MÅSKE være et råd til en svært overvægtig person, men ikke til en person med en spiseforstyrrelse, der skal have skabt et regelmæssigt spisemønster.

EDIT: @storm123, når ikke du har forstand på TS' tilstand, så kom ikke med råd.

Co-sign, det er et håbløst råd at give. Symptombehandling er ikke vejen frem.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster