Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Bulk Cut

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har styrketrænet i snart 4 måneder (bulket), og er begyndt at overveje hvornår man skal begynde at cutte.

Skal man bare begynde at cutte, når man synes ens muskelmasse er stor nok, eller hvordan ser i det som den bedste måde?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Rødovre

Træner her: Fitness World Brøndby

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skriver, at du har styrketrænet i 4 måneder. Føler du selv, at du har gainet nok masse til, at det er tid til, at begynde at cutte?

Jeg kender mange (da de begyndte med at træne) lå i bulk de første 12-24 måneder før de begynder, at cutte. Du skal jo have noget masse før du skal begynde, at cutte.

Hvor gammel er du og hvad er dine mål?
Facebook: Marcus Maximus

RIP ZyZZ
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: CPH

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Bliver 17 år i Juli.

Mit mål er selvfølgelig at blive større, og at nå en bestemt størrelse før jeg begynder at få fedtprocenten ned.

Men kan en tommerfingeregel ikke være at man starter med at cutte når man har den muskelmasse man gerne vil have?.
Brugeravatar

Styrkeliste

Der er ikke en bestemt tommelfingerregel, det kommer an på hvad man ønsker med sin træning og den form man har.
- Hvis du har et bestemt mål mht. muskelmasse, så skal du jo bare begynde at cutte når du mener du har nået det mål.
- Hvis man gerne vil have en flot form hele året rundt, så skal man jo bulke indtil man synes man bliver for fed, og så cutter man ned igen
- Hvis man vil have en flot strandform, så bulker man efterår og vinter, og cutter ned i foråret, så man står med den form man gerne vil have når sommeren kommer.

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

KasperS12 skrev:Bliver 17 år i Juli.

Mit mål er selvfølgelig at blive større, og at nå en bestemt størrelse før jeg begynder at få fedtprocenten ned.

Men kan en tommelfingerregel ikke være at man starter med at cutte når man har den muskelmasse man gerne vil have?.

Det jeg tror du vil have mest gavn af (nu har jeg ikke set billeder af dig) er at her hen over sommeren hvor man gerne vil have lidt ekstra markeret arme, bryst og mave osv...

Jeg tror du skal i stedet for styrketræning begynde at træne hypotofi, for at pumpe dine muskler mere op.
Så når sommeren er slut kan du styrketræning igen og bulke ind til næste sommer hvor du vil have mere ud af at kører cut.

Peace out!
Tears will give you symaptic, sweat will give you results!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 152.50

Kostplan: Ingen kostplan

Nikolaskirk skrev:

Men kan en tommelfingerregel ikke være at man starter med at cutte når man har den muskelmasse man gerne vil have?.

Det jeg tror du vil have mest gavn af (nu har jeg ikke set billeder af dig) er at her hen over sommeren hvor man gerne vil have lidt ekstra markeret arme, bryst og mave osv...

Jeg tror du skal i stedet for styrketræning begynde at træne hypotofi, for at pumpe dine muskler mere op.
Så når sommeren er slut kan du styrketræning igen og bulke ind til næste sommer hvor du vil have mere ud af at kører cut.

Peace out!

Jeg tror du mener det i bedste sinde, men hold nu helt ferie du har formuleret dig dårligt. Hvis du skal give andre råd, så sørg for, at du er klar i mælet, og ikke gør manden endnu mere konfus.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 191.00
- Dødløft: 250.00

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Men kan en tommerfingeregel ikke være at man starter med at cutte når man har den muskelmasse man gerne vil have?.

Nej. Det kan tage mange år, at nå ens ønskede muskelmasse, og jo længere man er i gamet, og jo mere "modent" ens syn på kropsidealer bliver, jo mere vil man ofte have på. Det betyder dog ikke, at man skal gå rundt og være en fat fuck i flere år, indtil man når op hvor man vil være. Moderat bulk, moderat cut og tålmodighed.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tak for alle indlæggene!.

Jeg synes selv at jeg har fået en del større muskelmasse siden jeg startede med at bulke ved årsskiftet.

Ved ikke hvad det der hypotofi er. Var lige inde at kigge men forstår ikke så meget af det.

Men nu kører jeg efter kostplan, og synes at jeg har fået en del ud af det, så det er vel bedst bare at fortsætte med det heletiden?
Har ikke fundet min fedtprocent endnu, men hvis den er lav nok er det vel muligt bare at blive ved med at bulke, uden at behøve at cutte?. Kører desuden 2 split 4 gange om ugen.

Så det bedste ville være bare at fortsætte eller?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum