Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1092
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Bulk Cut

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB
Jeg har nu set det flere gange tynde fyre gerne vil ned i fedtprocenten og starte med bulk (incl mig selv)
Først og fremmest har vi 2 mål muskuløs krop og lav fedtprocent musklerne er ikke noget man kan bygge op fra den ene dag til den anden så det bliver pænt skubbet til side da man self. gerne ville kunne se resultater med det samme eller hurtigst muligt. Så tror det er derfor man vælger at fokusere på fedtprocenten som det første og dermed få en af sine ønsker opfyld.

og det er self. ikke godt at ligge med en lav bmi men hvis vi nu tager de 2 personer

person A som vejer 85 kg 180 høj fedtprocent på 12

person B som vejer 70 kg 180 høj fedtprosent på 18

person B vil typisk blive anbefalet at starte på at bulke selvom han faktisk har godt med fedt på kroppen i forhold til person A
men hvad er grunden til det ? man høre jo også jo lavere fedtprocent du har jo lettere er det at bygge muskler op frem for fedt,
Håber i forstår mit spørgsmål. Også ellers god søndag :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan ikke sige at en på 85 kg med 12 % SKAL bulke.. Folk er skruet meget forskelligt sammen..
Men ham din anden person lyder som tyndfed, og kunne godt skulle bulke.. 1.80 som vejer 70 kg er ikke meget..

Forstår ikke helt dit spørgsmål.. For der er ingen tommelfingerregel for hvornår man skal hvad.. Kig dig i spejlet, føler du dig tynd, bulk, for tyk Cut..
Så er der selvfølgelig dem med spiseforstyrrelser og anoraksi som er en sygdom.. Og de skal have hjælp til at se de forskellige ting..

Reputation point: 50

Hvem ville anbefale en person B at bulke?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Kan man virkelig have en fedtprocent på 18%, veje 70kg og være 180cm? ved 180cm og 70kg er du jo allerede meget tynd eh...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Nieb skrev:Du kan ikke sige at en på 85 kg med 12 % SKAL bulke.. Folk er skruet meget forskelligt sammen..
Men ham din anden person lyder som tyndfed, og kunne godt skulle bulke.. 1.80 som vejer 70 kg er ikke meget..

Forstår ikke helt dit spørgsmål.. For der er ingen tommelfingerregel for hvornår man skal hvad.. Kig dig i spejlet, føler du dig tynd, bulk, for tyk Cut..
Så er der selvfølgelig dem med spiseforstyrrelser og anoraksi som er en sygdom.. Og de skal have hjælp til at se de forskellige ting..

Jeg er selv 183 og vejer 72 kg pt og har en fedtprocent på 16/17 stykker ville gerne være mere markeret men syntes stadig jeg har en for høj fedtprocent og er meget fokuseret på at skulle have en semi 6pack, er pt igang med cut og ville gerne ned på 12/13 % før jeg skal bulke, det vil så sige jeg skal ned på godt 69 kg som jo er få kg på 183 cm og forståeligt nok ville de fleste fraråde at cutte SELV om jeg har en forholdvis høj %, også stiller jeg mig selv det spørgsmål hvorfor en på fx 85 kg eller 90 med en % på 12 og samme højde har et bedre udgangspunkt for cut da han jo har en lavere fedprocent, ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Hej Teakwondo body.

Du stiller utroligt mange spørgsmål omkring cut, bulk, fedtprocent ect.
Det lader til, at du fortænker dig i det - fokuser på din træning og lad hovedet hvile for en stund.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Fordi med sådan en vægt på 90 kg og 12% fedt er en del mere muskelmasse end en på 80 kg med 18% fedt..
Derfor et bedre udangspunkt for Cut fordi han skal cutte mindre for at hans muskler kommer mere til syne..

Har stadig svært ved at se hvad du spørger om.
Men gør som du får fortalt.. Lad være med at fokuser så meget på andre og koncentrer dig om din egen situation..

Reputation point: 50

Jeg gad godt vide hvordan du definerer en "muskuløs krop". Ift. dit niveau bruger du overdrevet meget tid på at snakke bulk, cut, fedtprocent og andet pis, imens du i stedet burde spise en masse mad og ride på nogle fede begynder gains.

In before billede af Christiano Ronaldo eller Brad i Fight Club.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Yilar skrev:Kan man virkelig have en fedtprocent på 18%, veje 70kg og være 180cm? ved 180cm og 70kg er du jo allerede meget tynd eh...

Han har et FFMI på 17. Jeg tror det muligt, men personen er i så fald totalt stillesiddende.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster