Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

burrito i kbh

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

er der nogen herinde der kan fortælle mig om jeg kan få mig en rigtig burrito som man f.eks. kan få sig på Chipotle hvis det siger jer noget, et sted i kbh/nordsjælland? :)

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

.
Sidst rettet af haaank 14. dec 2016, 11:04, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 50

Man skulle ikke tro at der er forskel, men hvad angår okse-kødsovsen så er Taco-shoppen på Nyelandsvej (Frederiksberg) muligvis end tand bedre end Tacoshoppen på Østerbro. Sidste sted kan sovsen smage lidt mere af olie (end af kødkraft) og sommetider være mindre frisk.

Jeg har gjort andre opmærksom på det, som har givet mig ret.

Reputation point: 115

Franz Biberkopf skrev:Man skulle ikke tro at der er forskel, men hvad angår okse-kødsovsen så er Taco-shoppen på Nyelandsvej (Frederiksberg) muligvis end tand bedre end Tacoshoppen på Østerbro. Sidste sted kan sovsen smage lidt mere af olie (end af kødkraft) og sommetider være mindre frisk.

Jeg har gjort andre opmærksom på det, som har givet mig ret.

Billede

Taco biksen på Nyelandsvej er good shiat. Det var mit go-to sted da jeg læste på Seminariet, sammen med Dagliglivets Oase, en uhyre snasket pøllegrill der serverede bøfsandwich med brun sovs og rødbeder. Den lukkede desværre, og genopstod som kebab.

Men tacohakkeren funker, den funker fino.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog

Yep, Taco-biksen på Nyelandsvej har jeg også særdeles gode minder fra. Især fra da Kevin havde den. Den nuværende ejer er også flink. Den på Nyelandsvej har nok den hyggeligste indretning. Sidst jeg var der, var der i øvrigt en amerikansk sanger og guitarist, der gav gode numre. Dog er de søde ekspeditricer vist udskiftet med unge mænd, hvilket nok har at gøre med den bande-relaterede afpresning, dødstrusler og hærværk ejeren har været udsat for.

Franz Biberkopf skrev:Yep, Taco-biksen på Nyelandsvej har jeg også særdeles gode minder fra. Især fra da Kevin havde den. Den nuværende ejer er også flink. Den på Nyelandsvej har nok den hyggeligste indretning. Sidst jeg var der, var der i øvrigt en amerikansk sanger og guitarist, der gav gode numre. Dog er de søde ekspeditricer vist udskiftet med unge mænd, hvilket nok har at gøre med den bande-relaterede afpresning, dødstrusler og hærværk ejeren har været udsat for.

Desværre, ja. Der har været en masse larm med nogle kvajpander, der har gjort livet surt for ham. Så meget desto mere grund til at støtte stedet.

Og deres chimichanga er Deadpool approved.
Brugeravatar

Chino's ved Trianglen er kilometer bedre end Taco Shop. Minder meget om Chipotle. Alternativt har Barburito og Condesa virkelig lækker mexi-mad, men det er så også en tand dyrere.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

The Juice skrev:Chino's ved Trianglen er kilometer bedre end Taco Shop. Minder meget om Chipotle. Alternativt har Barburito og Condesa virkelig lækker mexi-mad, men det er så også en tand dyrere.

Duly noted.
Brugeravatar

Ville aflægge Chino's et besøg i dag.
Billede

Det er dog ikke så slemt som det ser ud. Der står midlertidig lukket på skiltet.

The Juice skrev:Chino's ved Trianglen er kilometer bedre end Taco Shop. Minder meget om Chipotle. Alternativt har Barburito og Condesa virkelig lækker mexi-mad, men det er så også en tand dyrere.

Chinos er glimrende, men jeg synes ikke at den kan sammenlignes med Chipotle. Kødet smager lidt af at være prefabrikeret, der mangler sorte bønner og sovserne er ikke det samme. Men den er heller ikke dårlig*. Jeg har fået anbefalet Taco shoppen på østerbrogade af en skydegal låsesmed, men er den virkelig ringere end Chinos?
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

For mig er det afgørende at Taco-shoppen har ramt den lige i røven med deres deres nr. 8 - Super Burrito (uden bønner med ekstra meget oksekød) når man køber den smoothered med ost og ranchero-sovs. Alt det andet på menukortet og især deres Tacos og søde kyllingkød er uinteressant. Igen må fremhæves der er forskel på Taco-shoppen Østerbrogade og den bedre på Nyelandsvej.

Taco-shoppen på Østerbro er ikke god. 2/5.
Brugeravatar

Reputation point: 455

tak for alle svarene! har nu været lidt rundt, men syntes ikke der er nogen steder der kommer i nærheden af noget der kan sammenlignes med en tæt pakket chipotle med hele svineriet.. kan nok bare håbe på at kæden får øjnene op for det danske marked en skønne dag [-o<

asgerasger skrev:tak for alle svarene! har nu været lidt rundt, men syntes ikke der er nogen steder der kommer i nærheden af noget der kan sammenlignes med en tæt pakket chipotle med hele svineriet.. kan nok bare håbe på at kæden får øjnene op for det danske marked en skønne dag [-o<

Tvivler, de har sit at se til med norovirus og e coli.

Reputation point: 140

Mikael skrev:
asgerasger skrev:tak for alle svarene! har nu været lidt rundt, men syntes ikke der er nogen steder der kommer i nærheden af noget der kan sammenlignes med en tæt pakket chipotle med hele svineriet.. kan nok bare håbe på at kæden får øjnene op for det danske marked en skønne dag [-o<

Tvivler, de har sit at se til med norovirus og e coli.

:verysad:

Update rævhuller!

Chinos er lukket og der er istedet åbnet.............

En kebab biks. Meget originalt.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

God damnit.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Da jeg var dreng, kunne man ikke gå tredive meter gennem København, uden at skvatte over fem kaffesaloner, syv kinagriller og ni pølsevogne. I dag skal man nærmest lede efter disse, fraregnet førstnævnte -de er praktisk talt uddøde. Men man kan ikke spytte uden at ramme en kebabbiks og et gonorréakvavie af en café med brunch til en kvart dagløn.

I 80'erne og 90'erne syntes vi at shawarma og falafel var ih -og åh så fabulous, eksotisk og lækkert. I dag får vi efterhånden kvalme, ved tanken om fedt-svedende bindex-bolle kebab og daggammel cremefraichedressing. Der er langt mellem de autentiske shawamaer nu, hvor kødet er marineret halskød fra lam, og brødet tykt, hjemmebagt nan. Same shit ang. brunch, engang var det en esoterisk, importeret madtradition hentet fra Over There, som folk dengang henrykt betegnede Amerika. I dag er det forbeholdt ældre, flinke men godtroende besøgende fra provinsen.

Engang var McDonald's og Burger King nye og spændende, og jeg husker selv hvor vildt det var da Kentucky Fried Chicken kom til Danmark, og man rigtig kunne sidde og æde lortekylling fra en spand, lissom på film.. orv, manner.

Tempus fugit, ce la mode og al det pis.

Jeg har lige spist torsk, jeg vil have min andel af omtalte fisk før lortet uddør.

Oh, Danmark.

Billede
Brugeravatar

Ramen bliver nok det nye... Det er den 2. "sushibølge". Indtil videre er jeg dog ikke synderligt imponeret af 3x priser til ringere kvalitet.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

FNG skrev:Ramen bliver nok det nye... Det er den 2. "sushibølge". Indtil videre er jeg dog ikke synderligt imponeret af 3x priser til ringere kvalitet.

Ramen er bondemad, og intet ondt om det, men tænk hvis man i Asien begyndte at servere havregrød og æbleflæsk på fine restauranter, til det bedre borgerskab.
Brugeravatar

Ramen er ikke bondemad, lol. Det er den uofficielle nationalret i Japan og bliver spist på ethvert gadehjørne eller togperron. Det er mest populært blandt businessmænd sammen med deres fyraftens bajer. Simpel, men raffineret spise. Er selv halv japaner. O:)

Men at tage 110 kr for en skål snoldet dansker ramen er sgu røveri ved højlys dag. Så har man samtidigt 90% af de folk som spiser det i Danmark som ikke kan spise det fordi det er kogende varmt og ikke kan finde ud af at slupre ordentligt - amen forhelvet'

Det' svarer til at se 90% i FW squatte med 1/4 ROM, man får bare ondt i hjertet.

Har dog besluttet at give det en chance og skal ind og spise på "Papa Ramen" på lørdag, da mine cravings er for store, selvom det er 1 måned siden jeg kom hjem fra halvt års studieophold i Japan. Det er vist er det eneste sted i KBH der har ordentlige hjemmelavede nudler, men nu må vi se.

Jeg hørte at tidligere Noma folk har tænkt sig at åbne en ramen bar, "Slurp" senere på året. Krydser fingre.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

FNG skrev:... og ikke kan finde ud af at slupre ordentligt - amen forhelvet'

At slubre er omtrent lige så charmerende som voksne der gnasker deres tyggegummi. Du er ikke 5 år længere grow up. Og så er jeg godt klar over at kulturen er anderledes i Japan. Her i dk er det udtryk for manglende opdragelse.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Udgaard skrev:
FNG skrev:... og ikke kan finde ud af at slupre ordentligt - amen forhelvet'

At slubre er omtrent lige så charmerende som voksne der gnasker deres tyggegummi. Du er ikke 5 år længere grow up. Og så er jeg godt klar over at kulturen er anderledes i Japan. Her i dk er det udtryk for manglende opdragelse.

Tell me about it.

At bruge udtryk som "grow up" siger mere om hvor barnlig man selv er, synes du ikke?

Kan godt være du er klar over kulturen er anderledes, men tror du forveksler eller tror Japan og Kina er det samme, når det kommer til bordskik og manerer.

Japanere er nogen af de mest høflige og har imponerende manerer. Grunden til den negative konnotation med slubring herhjemme er mig bekendt med en specifik type retter, nemlig suppe. Japanere kunne aldrig drømme om at slubre suppe, bøvse ved bordet eller lign. det er KUN ved nudler der er en lille undtagelse.
At slubre nudler er noget helt andet og man gør også dette af andre årsager. Lad mig forklare...

Som jeg nævnte tidligere bliver traditionel ramen serveret KOGENDE varmt. Det gør det praktisk talt umuligt at spise den uden at puste og/eller "slubre". Hvis man venter på at nudlerne køler af i stedet og derefter spiser sine nudler, har de suget suppen og er ødelagte. Det svarer til ikke at spise sin pasta med det samme, når den bliver serveret, bare værre fordi nudlerne ligger i en suppe.
Det er anset som god skik at spise sin portion hurtigt, da det viser værdsættelse af kokken. Ydermere så kan langt de fleste ikke finde ud af at slubre nudler, da det kræve en speciel teknik...

Grund nummer 2 er at man indtager luft sammen med sin ramen ved at slubre. Lidt ligesom at circkle sit vinglas for at ilte det, før man nyder det. Det er samme koncept. For at trække umami ud af det man indtager.

Hvis du stadig ikke er overbevist så læs her. Der er en lille infoboks nederest.

http://politiken.dk/ibyen/byliv/ECE3070 ... udelsuppe/

Hvis man stadig synes det er en barnlig skik, be my guest. Synes bare du skulle være klar over hvilke årsager der lå bag

Hvis man er på en rigtig ramen bar burde man følge Japanske tilsvarende skikke, om det så er i DK eller udland.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

FNG skrev:At bruge udtryk som "grow up" siger mere om hvor barnlig man selv er, synes du ikke?

Med mindre det er dig der sidder i bussen ved siden af mig og gnasker tyggegummi (eller for den sags skyld slubre din ret) tror jeg du tager mit grow up lidt for personligt.
Brugeravatar

Guhjælpemig om stedet der skal erstatte Chino's hedder The Kebab Factory. The Kebab Factory. Det skriger jo af kvalitet, innovation og originalitet.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Lad mig blot føje til denne diskussion at japanere er et fascinerende folk.

God weekend til jer alle. Husk at drikke god kaffe.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Udgaard skrev:
FNG skrev:At bruge udtryk som "grow up" siger mere om hvor barnlig man selv er, synes du ikke?

Med mindre det er dig der sidder i bussen ved siden af mig og gnasker tyggegummi (eller for den sags skyld slubre din ret) tror jeg du tager mit grow up lidt for personligt.

Det er da også mærkeligt at folk tager nedsættende vendinger eller lign. personligt...
Du har lige indirekte fornærmet et helt folkefærd uden at vide hvad der ligger til grunde for en specifik skik. Hvad havde du dog forventet :lol:
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

FNG skrev:Ramen er ikke bondemad, lol. Det er den uofficielle nationalret i Japan og bliver spist på ethvert gadehjørne eller togperron. Det er mest populært blandt businessmænd sammen med deres fyraftens bajer. Simpel, men raffineret spise. Er selv halv japaner. O:)

Godt ord igen. Dårligt ordvalg, skulle have skrevet hverdagsmad/dagligdagskøkken ell.lign. Pointen var blot, at ramen næppe regnes som haute cuisine, i Japan, ligesom æbleflæsk o.lign. i Danmark.
Brugeravatar

SandyFrink skrev:Lad mig blot føje til denne diskussion at japanere er et fascinerende folk.

God weekend til jer alle. Husk at drikke god kaffe.

Apropos kaffe, og slubring, så kan det faktisk være en god idé at slubre sin kaffe som man gør med ramen. Af samme årsager, præcis; det tillader at man drikker kaffen koghed, og man ilter den hvorved man trækker alle de gode aromaer ud.

Det funker.
Brugeravatar

SandyFrink skrev:Lad mig blot føje til denne diskussion at japanere er et fascinerende folk.

Meget. På godt og ondt.

FNG skrev:Du har lige indirekte fornærmet et helt folkefærd uden at vide hvad der ligger til grunde for en specifik skik. Hvad havde du dog forventet :lol:

Jeg skriver jo netop at jeg er klar over at kulturen i Japan er anderledes. Jeg forventer ikke at Japanere i Japan lever efter danske normer. Det ville være direkte latterligt. Omvendt kan du ikke forvente at danskerne træder udenfor normal etikette fordi et det er normen i Japan. Etiketten i dk diktere at det er små børn og folk uden ordenlig opdragelse der gør som tidligere omtalt. At du så gerne vil dyrke en "sub-kultur" i et lukket miljø skal du ikke høre et ondt ord for fra min side. Men gud hvor jeg hader offentlige tyggegummi gnaskeren.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster