Takker.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

sila0079 skrev:Ved ikke det helt store om Carbs, men jeg ved at det er vigtigt med noget kulhydrat med et højt glykæmisk index, lige efter træning. Det der har det højeste glykæmiske index (tror det er en indikator for hvor meget glukose det indeholder?), er druesukker.. Du kan se en liste over glykæmisk index her på sitet under kostplansfunktionen..

WeirdMoose skrev:sila0079 skrev:Ved ikke det helt store om Carbs, men jeg ved at det er vigtigt med noget kulhydrat med et højt glykæmisk index, lige efter træning. Det der har det højeste glykæmiske index (tror det er en indikator for hvor meget glukose det indeholder?), er druesukker.. Du kan se en liste over glykæmisk index her på sitet under kostplansfunktionen..
undskyld, men vil anbefale dig at læse noget om tingene inden du udtaler dig om det, når du allerede i dit indlæg viser stor tvivl om emnet.
![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Glycemic_index der burde der stå noget du kan bruge sila

sila0079 skrev:WeirdMoose skrev:sila0079 skrev:Ved ikke det helt store om Carbs, men jeg ved at det er vigtigt med noget kulhydrat med et højt glykæmisk index, lige efter træning. Det der har det højeste glykæmiske index (tror det er en indikator for hvor meget glukose det indeholder?), er druesukker.. Du kan se en liste over glykæmisk index her på sitet under kostplansfunktionen..
undskyld, men vil anbefale dig at læse noget om tingene inden du udtaler dig om det, når du allerede i dit indlæg viser stor tvivl om emnet.
![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Glycemic_index der burde der stå noget du kan bruge sila
Fair nok, nu kommer jeg os lige i tanke om at glukose jo bare er et andet ord for druesukker
For at vende tilbage til emnet: Synes bare du skal læse det der står på wiki, og i den artikel med the window of oportunity her på sitet, som jeg tror jeg har linket til tidligere til.. Og hvis du kigger på listen med glykemisk index, som jo altså er et index for hastigheden af kulhydratets virkning på blodsukkeret, så vil du hurtigt se at frugt IKKE er en specielt god ting lige efter træning.. Medmindre der er tale om vandmelon..
Man altså - jeg indtager bare noget druesukker sammen med mit protein efter træning - det er det mest effektive..

WeirdMoose skrev:sila0079 skrev:Ved ikke det helt store om Carbs, men jeg ved at det er vigtigt med noget kulhydrat med et højt glykæmisk index, lige efter træning. Det der har det højeste glykæmiske index (tror det er en indikator for hvor meget glukose det indeholder?), er druesukker.. Du kan se en liste over glykæmisk index her på sitet under kostplansfunktionen..
![]()

mikkel_baech skrev:WeirdMoose skrev:sila0079 skrev:Ved ikke det helt store om Carbs, men jeg ved at det er vigtigt med noget kulhydrat med et højt glykæmisk index, lige efter træning. Det der har det højeste glykæmiske index (tror det er en indikator for hvor meget glukose det indeholder?), er druesukker.. Du kan se en liste over glykæmisk index her på sitet under kostplansfunktionen..
![]()
jeg vil endda gå så langt at sige at du burde holde mund når du ikke ved hvad du snakker om. det gælder ikke om at få flest mulige indlæg men om at få nogen med brugbart viden herinde.

Bodo skrev:Jeg har tit overvejet forskellen på disse to former for kulhydrat efter træning.. Minder de ikke forholdsvis meget om hinanden? Og hvad bruger i?
Takker.

Sixx skrev:Bodo skrev:Jeg har tit overvejet forskellen på disse to former for kulhydrat efter træning.. Minder de ikke forholdsvis meget om hinanden? Og hvad bruger i?
Takker.
Carbs = Carbohydrates = det engelske ord for kulhydrat

Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
Maltodextrin og druesukker er de såkaldte hurtigoptagelige kulhydrater, hvorpå fructose og complexe kulhydrater tager længere tid om og blive optaget pga. bearbejdningen. Desuden holder fructose sig i længere tid i leveren end de andre kulhydrater.
Jeg bruger ikke nogen form for kulhydrater efter træning da det ikke fremhæver proteinsyntesen. Ergo er en proteinshake nok PWO. Pre-workout spiser jeg havregryn/ris/pasta/rugbrød 1 time før sammen med noget protein, og 15min inden træning tager jeg en proteinshake med maltodextrin i for at hæve mit insulin niveau.. Og 60-90min. efter træning indtager jeg igen noget mad..

Miss Rie skrev:Jo, lad os da "bare" være enige i det, lyder klogt nok...

Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
Maltodextrin og druesukker er de såkaldte hurtigoptagelige kulhydrater, hvorpå fructose og complexe kulhydrater tager længere tid om og blive optaget pga. bearbejdningen. Desuden holder fructose sig i længere tid i leveren end de andre kulhydrater.
Jeg bruger ikke nogen form for kulhydrater efter træning da det ikke fremhæver proteinsyntesen. Ergo er en proteinshake nok PWO. Pre-workout spiser jeg havregryn/ris/pasta/rugbrød 1 time før sammen med noget protein, og 15min inden træning tager jeg en proteinshake med maltodextrin i for at hæve mit insulin niveau.. Og 60-90min. efter træning indtager jeg igen noget mad..
God humor... 

HommkufH skrev:Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
LOOOOL Grineren indlæg..God humor...
![]()

Nis skrev:Tha K, hvad er fordelen ved at hæve sit insulin niveau før træningen? Indtager selv 30g oats sammen med 20g protein pulver 30-60 minutter før træningen, og en proteinmuffin under træningen, men har aldrig hørt om at hæve insulin niveauet før.
Ligeledes indtager jeg 35g oats, 15g carbs, 15g protein som post-træningensshake, og bagefter bare det næste måltid på mit skema (typisk omkring 1-2 timer efter)
ud over spørgsmålet omkring insulin, må du gerne kommentere på hvorfor du ikke indtager hurtig post-trænings mad ? - har selv overvejet om det er nødvendigt, og det kunne være interessant at få nogle korrekte faktuelle svar på bordet.

Nis skrev:HommkufH skrev:Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
![]()
Retarderet svar Hommkufh, hvis du er enig eller uenig så kom med noget konstruktivt, i stedet for sådan en om gang.

HommkufH skrev:Nis skrev:HommkufH skrev:Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
![]()
Retarderet svar Hommkufh, hvis du er enig eller uenig så kom med noget konstruktivt, i stedet for sådan en om gang.
Er nu lidt uenig med dig, er ret sikker på, at han bare joker.. Hvis han havde været seriøs havde han selvfølgelig kommet med nogle ordentlige argumenter om hvorfor han ikke indtager kulhydrater lige efter træning på trods af, at det er en af de mest grundlæggende ting i træning, med henblik på maksimal vækst..

HommkufH skrev:LOOOOL Grineren indlæg..God humor...
![]()
HommkufH skrev:Er nu lidt uenig med dig, er ret sikker på, at han bare joker.. Hvis han havde været seriøs havde han selvfølgelig kommet med nogle ordentlige argumenter om hvorfor han ikke indtager kulhydrater lige efter træning på trods af, at det er en af de mest grundlæggende ting i træning, med henblik på maksimal vækst..

Støttrup skrev:HommkufH skrev:Nis skrev:HommkufH skrev:Tha K skrev:Ska vi ikk lige få fastslået at kulhydrater ikke bare er kulhydrater? Der er stor forskel på om kulhydrater er complexe (som f.eks. havregryn), Sucrose(som f.eks. sodavand), Dextrose(Som f.eks. druesukker), Fructose(som frugt)..
![]()
Er nu lidt uenig med dig, er ret sikker på, at han bare joker.. Hvis han havde været seriøs havde han selvfølgelig kommet med nogle ordentlige argumenter om hvorfor han ikke indtager kulhydrater lige efter træning på trods af, at det er en af de mest grundlæggende ting i træning, med henblik på maksimal vækst..
Homokuff du er forkert på den

HommkufH skrev:Refererer blot til hvad der er skrevet. Man taler tit om "the window of opportunity".
Forklar gerne hvorfor denne teori er forkert?
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/the-window-of-opportunity.html

Ryan skrev:HommkufH skrev:Refererer blot til hvad der er skrevet. Man taler tit om "the window of opportunity".
Forklar gerne hvorfor denne teori er forkert?
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/the-window-of-opportunity.html
Betydningen af vinduet er bare tidligere overvurderet, da forsøg ofte er lavet på fastene atleter. Medmindre du træner på tom mave, eller er udholdenhedsatlet med flere træningspas på en dag, er de tidligere anbefalede mængder kulhydrater og protein i din pwo shake ikke nødvendige.

HommkufH skrev:Har du en kildeangivelse..? Kunne være interessant, at læse mere om. Synes selv jeg læser en del og man støder tit ind i "the window", har dog aldrig hørt om, at det skulle være en myte eller overvurderet..?

Misterhamper skrev:HommkufH, her:
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
Det gør godt og vel ingen forskel i det lange løb om du spiser et nøje målt prot/maltroxdin mix eller om du bare får noget "rigtigt" mad.

HommkufH skrev:Misterhamper skrev:HommkufH, her:
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
Det gør godt og vel ingen forskel i det lange løb om du spiser et nøje målt prot/maltroxdin mix eller om du bare får noget "rigtigt" mad.
meget flot indlæg.. men det er dog ikke det vi diskuterer nøb...
Vi diskuterer ikke om der er forskel på prot/maltroxdin mix eller rigtig mad, vi snakker om slet ikke at indtage noget overhovedet...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster