Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Cardio før eller efter??

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey, jeg er ny herinde så jeg håber i tilgiver mig hvis mine spørgsmål virker lidt amatør agtige.

Jeg har tidligere vejet 125 kg og er nu nået ned på ca. 80 kg. Der gik vægttabet så en smule i stå i et års tid. Nu har jeg så genopdaget glæden ved træning og træner med et klart formål/mål.

- (meget) lavere fedtprocent
- Markerede skuldre, arme og ryg
- Fladere mave
- Strammere bagdel og ben

Mit spørgsmål lyder så på: er det sandt at det giver bedre på fedtforbrændingen hvis man styrketræner først og dyrker cardio bagefter?
Samt er der nogen måde hvorpå man kan smidiggøre den store lårmuskel bagpå som ved mig føles som om den er blevet "kortere" i takt med jeg er blevet mere muskuløs??

Aimee

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Vil mene det er personlige præferencer.

Jeg kan ikke lide og sidde og spinne i 30 minutter og kamp svede, for derefter og gå ind og løfte vægte. Det er ubehageligt, og klamt for de andre i centret hvis de skal bruge samme maskine/bænk som dig efter du har gjort den drivvåd.

Dog synes jeg ofte motivationen til og cykle 30 min. efter en hård styrketræning ikke er så stor.

Men igen er det personlige præferencer.
- Ved dog der er blevet lavet nogle studier omkring det, men mener ikke du bør gå nærmere i detaljer med det. Desuden var resultaterne ikke noget der ville kunne få mig op ad stolen, for at begynde og lave cardio før min styrketræning.

Men prøv dig frem og se hvad du synes bedst om, måske du også kunne cykle 30 min, sidde 5 min. skifte t-shirt også gå ind og vægt træne.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Jamen indtil nu så har jeg ikke tænkt så meget over det og har bare haft ekstra tøj med til når jeg skifter fra cardio til styrketræning. Jeg har for eksempel en spinning time, går ind og skifter og træner videre med vægte og afslutter med en halv time til 3 kvarter løbebånd/crosstrainer/stepper..

Kan man egentlig bremse sit vægttab hvis man ikke får nok kalorier?? Altså at kroppen modarbejder en fordi den ikke får nok næring??

Har været inde og tjekke andres kostplaner og kan se de spiser pænt meget mere end jeg gør.

Jeg kan se at jeg bliver mindre og mere muskuløs, men fedtforbrændingen/vægten halter lidt bagefter.

Aimee

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Har lige fundet en artikel omkring cutning.

Fandt så den her sektion:

"Hvis man overhovedet har mulighed for det bør man adskille kredsløbstræning og vægttræning af mindst 4-5 timer, men hvis man endelig skal træne kredsløbstræning og vægttræning i samme træningspas, giver det bedst resultat for vægttræningen, hvis man træner kredsløbstræningen først og derefter vægttræningen. Forklaringen er givetvis at man er så afhængig af at få noget kulhydrat og protein i blodet efter vægttræning og når man laver kredsløbstræning efter, gør man i praksis det modsatte – man dræner fortsat blodet for sukker, og hæmmer dermed proteinsyntesen."
Brugeravatar

Styrkeliste

AimeeHannah skrev:Jamen indtil nu så har jeg ikke tænkt så meget over det og har bare haft ekstra tøj med til når jeg skifter fra cardio til styrketræning. Jeg har for eksempel en spinning time, går ind og skifter og træner videre med vægte og afslutter med en halv time til 3 kvarter løbebånd/crosstrainer/stepper..

Kan man egentlig bremse sit vægttab hvis man ikke får nok kalorier?? Altså at kroppen modarbejder en fordi den ikke får nok næring??

Har været inde og tjekke andres kostplaner og kan se de spiser pænt meget mere end jeg gør.

Jeg kan se at jeg bliver mindre og mere muskuløs, men fedtforbrændingen/vægten halter lidt bagefter.

Aimee

Du skal huske og ligge i kalorie overskud en gang om ugen, eller en gang hver 14 dag. Hvis du ligger i kalorie underskud med 500 kcal hver dag, begynder din krop at tilpasse sig, så den skal bruge færre kalorier i løbet af dagen, derved går nogle folk i stå med deres vægttab.

Kig lidt i den her artikel, der står en masse gode ting omkring dine problematiker :-)
artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html
Brugeravatar

Styrkeliste

DonKahle skrev:
AimeeHannah skrev:Jamen indtil nu så har jeg ikke tænkt så meget over det og har bare haft ekstra tøj med til når jeg skifter fra cardio til styrketræning. Jeg har for eksempel en spinning time, går ind og skifter og træner videre med vægte og afslutter med en halv time til 3 kvarter løbebånd/crosstrainer/stepper..

Aimee

Du skal huske og ligge i kalorie overskud en gang om ugen, eller en gang hver 14 dag. Hvis du ligger i kalorie underskud med 500 kcal hver dag, begynder din krop at tilpasse sig, så den skal bruge færre kalorier i løbet af dagen, derved går nogle folk i stå med deres vægttab.

Kig lidt i den her artikel, der står en masse gode ting omkring dine problematiker :-)
artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html

Det med at man skal være i overskud har jeg aldrig hørt før? jeg tror mere det er fordi trådstarter glemmer at sætte sit kalorie indtag længere ned samtidig med at trådstarter taber sig.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Egentlig så giver det jo lidt sig selv. Ligesom du gerne helst skal ligge i kalorie underskud en gang om ugen eller engang hver 14 dag hvis du bulker.

Desuden så er det ikke noget jeg selv har undersøgt skal det lige siges, taler udelukkende på andres erfaring. Mere erfarende BB'ere end mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster