Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Cardio og bodybuilding - Fordele?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Jeg har læst rundt på siden, og er kommet frem til, at cardio primært benyttes til cut, så man kan spise mere, og stadig smide fedt. Jeg er godt klar over, at man skal tilpasse sit kalorieindtag efter den mængde man forbrænder ved cardiotræning.

Men jeg er stadig i tvivl; Er der nogle reelle fordele ved at dyrke cardio for ens krop? Både under bulk og under cut. Altså bliver man mere "lean" eller hvordan hænger det sammen?

Jeg er udmærket godt klar over, at cardio er godt for en hel masse (helbred, søvn, stress m.m.) Men kan det ses i spejlet, at du har dyrket cardio?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Cardio forbrænder kalorier. Hvis du er i kalorieunderskud, forbrænder du fedt.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

hjælpervenner skrev:Cardio forbrænder kalorier. Hvis du er i kalorieunderskud, forbrænder du fedt.

Det er jeg godt klar over, men det er ikke det mit spørgsmål går på.

Lad os antage jeg bulker, har et ligevægtsindtag på 2500 kcal, forbrænder 500 kcal dagligt vha. cardio, og spiser 3500 kcal om dagen (altså 500 kcal overskud.)

Vil der være en forskel på mine resultater, hvis jeg i stedet droppede cardioen, og blot spiste 3000 kcal? Og jeg tænker ren muskelvækst og udseende. Ikke kondi m.m.

pumperfyr43 skrev:Jeg er udmærket godt klar over, at cardio er godt for en hel masse (helbred, søvn, stress m.m.) Men kan det ses i spejlet, at du har dyrket cardio?

Hvis du vil vide om man kan se forskel på en restriktiv diæt uden kardio og en lidt mindre restriktiv diæt med kardio, er svaret nej.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Det var godt nok en lidt simplificeret svar du havde dig der, hjælpervenner.

Jeg tør ikke fortælle dig hvad der er rigtigt og korrekt her, pumper, men jeg ved at spørgsmålet ikke er nyt. Der er mange der vil sige at det også kan ses i spejlet, mens der sikkert også er mange der vil sige at det ikke har betydning. Her er en artikel der taler om potentielle fordele ved cardio mens man bulker, så kan du se hvad du selv synes:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/cardio-and-mass-gains.html

Personligt synes jeg at det giver god mening at have en smule cardio i sit program, også når man bulker - hvis ikke for andet, så bare for de helbredsmæssige fordele der er ved at være i nogenlunde form.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Kostplan: Vis kostplan

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Valeurvaleur skrev:Det var godt nok en lidt simplificeret svar du havde dig der, hjælpervenner.

Jeg tør ikke fortælle dig hvad der er rigtigt og korrekt her, pumper, men jeg ved at spørgsmålet ikke er nyt. Der er mange der vil sige at det også kan ses i spejlet, mens der sikkert også er mange der vil sige at det ikke har betydning. Her er en artikel der taler om potentielle fordele ved cardio mens man bulker, så kan du se hvad du selv synes:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/cardio-and-mass-gains.html

Personligt synes jeg at det giver god mening at have en smule cardio i sit program, også når man bulker - hvis ikke for andet, så bare for de helbredsmæssige fordele der er ved at være i nogenlunde form.

Tænkte nok det var en af de ting, der var delte meninger om.

Anyways, tak for artiklen, jeg prøver at læse :-)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster