Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Cardio og styrketræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hvis vi lige ignorer kalorieunderskud/overskud et øjeblik og udelukkende fokuserer på restitution af muskler, hvor meget cardiotræning skal der til før det går ud over restitution efter styrketræning.

Lad os fx sige at jeg træner ben mandag og cykler x km tirsdag. Hvor meget skal jeg presse mig selv under cykelturen før det går udover restitutionen fra bentræningen mandag? Eller er det forskellige muskelfibre man bruger til disse 2 aktiviteter og begge aktiviteter har derfor ingen påvirkning på hinanden?

Kunne ikke umiddelbart finde noget om det, men jeg håber da ikke det er en gentagelse. Ved udenmærket godt at let til moderat aerobisk træning ikke har nogen påvirkning, men hvad med hård aerobisk træning?
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har samme problem, bare med fodbold....
Lytter med :D

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ry

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 70.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er også med på en lytter her!

Reputation point: 0

Acid skrev:Hvis vi lige ignorer kalorieunderskud/overskud et øjeblik og udelukkende fokuserer på restitution af muskler, hvor meget cardiotræning skal der til før det går ud over restitution efter styrketræning.

Lad os fx sige at jeg træner ben mandag og cykler x km tirsdag. Hvor meget skal jeg presse mig selv under cykelturen før det går udover restitutionen fra bentræningen mandag? Eller er det forskellige muskelfibre man bruger til disse 2 aktiviteter og begge aktiviteter har derfor ingen påvirkning på hinanden?

Kunne ikke umiddelbart finde noget om det, men jeg håber da ikke det er en gentagelse. Ved udenmærket godt at let til moderat aerobisk træning ikke har nogen påvirkning, men hvad med hård aerobisk træning?

hvor meget en cykeltur presser dig efter din bendag kan kun du svare på. Hvis du føler at du bliv negativt påvirket af en tur i pedalerne, kan du enten:
skrue intensiteten på turen ned for at afhjælpe det.
Stoppe med at cykle da du indser at det ikke er noget for dig.
Blive ved med at cykle, for så at håbe på at du har styr på indtag af energi, så cyklingen bliver en GPP træning uden nogen negativ indvirkning på din kommende træning.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Boris Eleiko skrev:hvor meget en cykeltur presser dig efter din bendag kan kun du svare på. Hvis du føler at du bliv negativt påvirket af en tur i pedalerne, kan du enten:
Blive ved med at cykle, for så at håbe på at du har styr på indtag af energi, så cyklingen bliver en GPP træning uden nogen negativ indvirkning på din kommende træning.

Men så kan jeg vel let komme til at overtræne. Det vil jeg helst undgå hvis det er muligt?
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Acid skrev:
Boris Eleiko skrev:hvor meget en cykeltur presser dig efter din bendag kan kun du svare på. Hvis du føler at du bliv negativt påvirket af en tur i pedalerne, kan du enten:

Men så kan jeg vel let komme til at overtræne. Det vil jeg helst undgå hvis det er muligt?

Nej det kan du ikke let. det tager lang tid. det er kun dig der kan mærke om du bliver negativ ramt af dine cykeltur. mærk efter, og korriger efter det.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster