Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Center i Aalborg

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Først vil jeg sige jeg ved at dette emne har været diskuteret tidligere men nogle af trådene var et år gamle og håber derfor det er ok jeg starter en ny tråd.

Jeg står i den situation at jeg skal flytte til Aalborg den 1. august og skal derfor til at finde et nyt center.

Valget står umiddelbart mellem 3 centre:
Equinox Vesterbro
PowerGym
og ACT.

Jeg har kigget lidt på centerguiden, men ved ACT er der ikke indtastet nogle oplysninger. Har dog læst at der ikke er mulighed for at gå i bad. Er dette stadig situationen?
Equinox har fået gode anmeldelser men der er kun 2 der har bedømt centret så hvis nogle ved lidt mere om dette center må i gerne lige skrive lidt om det.
Til sidst vil jeg gerne vide om PowerGym er et center hvor der kun er plads til de store gutter.

Jeg vil hvertfald gerne høre lidt om jeres erfaringer med de forskellige centre og hvis der er andre jeg skal kigge nærmere på eller noget jeg skal udelukke må i meget gerne sige til.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Først vil jeg sige jeg ved at dette emne har været diskuteret tidligere men nogle af trådene var et år gamle og håber derfor det er ok jeg starter en ny tråd.

Helt seriøst, flot at du har lavet forarbejde! Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, da jeg ikke bor i Aalborg, men synes det er fedt at se en person, som formår at benytte søgefunktionen og centerguiden i stedet for blot at oprette et nyt topic =D>
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)

Træner selv i Motionskælderen, som ligger ved Grønlandstorvet. 275 kr om måneden, og 199 hvis du er studerende - udstyret er god kvalitet. Stedet er anbefalelsesværdigt, synes jeg :)

Evt. kig her: http://www.motionskaelderen.dk/index.htm
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Kostplan: Ingen kostplan

Flytter du til Aalborg for at læse på AAU??? hvis ja så se.
http://www.unifitness.s-et.aau.dk/Medle ... kab/Priser

Mener du åbner op for nye medlemmer engang efter sommerferien
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

krang skrev:Træner selv i Motionskælderen, som ligger ved Grønlandstorvet. 275 kr om måneden, og 199 hvis du er studerende - udstyret er god kvalitet. Stedet er anbefalelsesværdigt, synes jeg :)

Evt. kig her: http://www.motionskaelderen.dk/index.htm

Tak for svaret. Centret ligger dog lidt for langt væk. Jeg skal bo meget tæt på Kennedy og har ikke mulighed for bil og derfor er de andre centre lidt mere interessante :)

Alien skrev:Flytter du til Aalborg for at læse på AAU??? hvis ja så se.
http://www.unifitness.s-et.aau.dk/Medle ... kab/Priser

Mener du åbner op for nye medlemmer engang efter sommerferien

Nej skal godt nok ikke læse på AAU. Det ser ellers utroligt billigt ud!

Unifitness er ok, hvis man kan acceptere små håndvægte :)

Ved du noget om, hvor i Aalborg du skal bo?

Det eneste jeg har prøvet i Aalborg ud over Unifitness er Powergym. Det kan jeg absolut anbefale, hvis du kan accepterer der er lidt bøller imellem. Men det er bestemt ikke nogen der gør noget og alle virker sgu rare og flinke deroppe :) Hvis ikke jeg havde så lang derind ville jeg stadig træne der :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Unifitness er ok, hvis man kan acceptere små håndvægte :)

Det eneste jeg har prøvet i Aalborg ud over Unifitness er Powergym. Det kan jeg absolut anbefale, hvis du kan accepterer der er lidt bøller imellem. Men det er bestemt ikke nogen der gør noget og alle virker sgu rare og flinke deroppe :) Hvis ikke jeg havde så lang derind ville jeg stadig træne der :)

Jeg kan sagtens acceptere at der er nogle stykker, det er der alle stedet tror jeg, jeg er bare træt af det hvis der ikke er plads til folk der bænker under 100. Du ved nok hvad jeg mener :)

Jeg skal bo i Prinsensgade, der er 1,2 km ifølge Krak, så det er ikke galt :)
Betaler man et år forud i Powergym? Hvis jeg vil starte 1/8 f.eks. så betaler jeg 2300 kr. den dag og så træner jeg bare løs indtil 1/8-09? :)

Hvis jeg skulle vælge mellem de 3 centre, så faldt valget HELT klart på Power Gym. Rigtig godt center, med masser af udstyr og dejligt mange kg at lege med.
Der er unægteligt en del gutter deroppe med andet end protein i træningstasken, men de opfører sig stille og roligt, så du kan sagtens få lov at træne i fred og ro :lol: :wink:
Min BLOG frem mod Newcomers 2014: http://fitnessatlet.wordpress.com/
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 240.00

Kjizzle skrev:

Jeg kan sagtens acceptere at der er nogle stykker, det er der alle stedet tror jeg, jeg er bare træt af det hvis der ikke er plads til folk der bænker under 100. Du ved nok hvad jeg mener :)

Betaler man et år forud i Powergym? Hvis jeg vil starte 1/8 f.eks. så betaler jeg 2300 kr. den dag og så træner jeg bare løs indtil 1/8-09? :)

Du kan også bare betale månedsvis og du fremmøder dig blot med fingeraftryk :8 Der er studierabat og mener man kan få 3 måender til 700 et eller andet. Men tjek da http://www.powergym.dk :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
Kjizzle skrev:

Du kan også bare betale månedsvis og du fremmøder dig blot med fingeraftryk :8 Der er studierabat og mener man kan få 3 måender til 700 et eller andet. Men tjek da http://www.powergym.dk :)

Kunne godt være jeg skulle starte med 3 måneder f.eks. og hvis jeg finder ud af det er det rigtige kan jeg altid købe for et år jo :)

Tak for hjælpen hvertfald.

Jeg håber selvfølgelig på flere svar angående de andre centre også :)

Jeg træner til daglig i Equinox på vesterbro, men jeg har aldrig trænet andre steder, så har ikke noget at sammenligne med. Derfor kan jeg ikke rigtig sige om centret er godt eller dårligt.

Men jeg synes sku det er et fint sted. Der er hvad man har brug for, og endda 2 af mange ting. For eksempel 2 steder bænkpres, 2 smith-stative, 2 preacher benches og et rigtig fint udvalg af Barbells og Dumbbells.
Det eneste jeg synes der mangler lidt, er en safety racket. Jeg har nemlig ikke rigtig mulig for at lege med de store kg i squat. - du ved, teste max og sådan ;)
Jeg er åben for alle spørgsmål du eventuelt måtte have omkring Equinox på vesterbro, bare fyr ;).

Du skriver du skal bo nær kennedy. Så tænker jeg lidt... Ved du godt der er en Equinox på prinsensgade ca 100m fra kennedy arkaden? Jeg har aldrig været der (det skal jeg dog her i weekenden - over og snakke med en instruktør), så jeg aner ikke hvor godt det er derovre. Men det ser stort ud udefra, og jeg går udfra de har lige så godt udvalg som Equinox på vesterbro..(?) - hvis ikke bedre da..

Rask
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

rask skrev:Jeg træner til daglig i Equinox på vesterbro, men jeg har aldrig trænet andre steder, så har ikke noget at sammenligne med. Derfor kan jeg ikke rigtig sige om centret er godt eller dårligt.

Men jeg synes sku det er et fint sted. Der er hvad man har brug for, og endda 2 af mange ting. For eksempel 2 steder bænkpres, 2 smith-stative, 2 preacher benches og et rigtig fint udvalg af Barbells og Dumbbells.
Det eneste jeg synes der mangler lidt, er en safety racket. Jeg har nemlig ikke rigtig mulig for at lege med de store kg i squat. - du ved, teste max og sådan ;)
Jeg er åben for alle spørgsmål du eventuelt måtte have omkring Equinox på vesterbro, bare fyr ;).

Du skriver du skal bo nær kennedy. Så tænker jeg lidt... Ved du godt der er en Equinox på prinsensgade ca 100m fra kennedy arkaden? Jeg har aldrig været der (det skal jeg dog her i weekenden - over og snakke med en instruktør), så jeg aner ikke hvor godt det er derovre. Men det ser stort ud udefra, og jeg går udfra de har lige så godt udvalg som Equinox på vesterbro..(?) - hvis ikke bedre da..

Rask

Hvad betaler du om måneden for at træne på Vesterbro? Mener nemlig jeg læste et sted det kostede 250 på Vesterbro og 400 på Prinsensgade. Det er primært derfor jeg har udelukket Prinsensgade. Mener jeg bare læste det på http://www.equinox.dk.

Kunne være man skulle se om man kunne få en prøvetime de forskellige steder og så bare se hvad man bedste kunne lide :)

Kjizzle skrev:
rask skrev:Jeg træner til daglig i Equinox på vesterbro, men jeg har aldrig trænet andre steder, så har ikke noget at sammenligne med. Derfor kan jeg ikke rigtig sige om centret er godt eller dårligt.

Rask

Hvad betaler du om måneden for at træne på Vesterbro? Mener nemlig jeg læste et sted det kostede 250 på Vesterbro og 400 på Prinsensgade. Det er primært derfor jeg har udelukket Prinsensgade. Mener jeg bare læste det på http://www.equinox.dk.

Kunne være man skulle se om man kunne få en prøvetime de forskellige steder og så bare se hvad man bedste kunne lide :)

Jeg er noget nær 100% sikker på det koster det samme. Begge steder koster 400kr om måneden. MEN hvis du køber ét år, så koster det 250kr om måneden. Det har jeg selvfølgelig gjort.
Så vidt jeg husker koster det 350kr for et halvt år.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har lige tjekket priser på hjemmesiden, og det ser godt nok uoverskueligt ud. Jeg husker det som anderledes... Måske har de lavet priserne om :? .

Men jeg kan se jeg har betalt hvad der svarer til STUDIO. Jeg gav 2799kr får ét år - hvilket faktisk svarer til 233,25 om måneden.

Men gå da ned og snak med dem. har du ikke mulighed for det?
Brugeravatar

Styrkeliste

rask skrev:Har lige tjekket priser på hjemmesiden, og det ser godt nok uoverskueligt ud. Jeg husker det som anderledes... Måske har de lavet priserne om :? .

Men jeg kan se jeg har betalt hvad der svarer til STUDIO. Jeg gav 2799kr får ét år - hvilket faktisk svarer til 233,25 om måneden.

Men gå da ned og snak med dem. har du ikke mulighed for det?

Ja har også lige kigget priserne efter idag og jeg tror der er blevet ændret lidt. Synes hvertfald det er mindre overskueligt end sidst jeg kiggede :)
Men jeg regner med at jeg går en runde i de forskellige centre med en kammerat når vi flytter og finder ud af hvor vi helst vil træne. Så kan vi altid snakke priser osv. med dem til den tid.

Pt. bor jeg 45 km fra Aalborg så har ikke lige mulighed for det når som helst :)

Hvis I tager rundt og kigger burde I da også smutte en tur ind forbi FitnessWorld, hvis det da ikke er for langt væk. (ca. 5 min mere på cykel end de andre steder)

Der er helt sikkert plads til alle, som du var inde på, du gerne ville have, og de har udemærkedet valg af vægte, og det er sjældent man får lov til at stå i kø, medmindre man kommer lige til peak-hours.

Prisen er 199 pr. md., hvis man betaler med PBS.

puffin skrev:Hvis I tager rundt og kigger burde I da også smutte en tur ind forbi FitnessWorld, hvis det da ikke er for langt væk. (ca. 5 min mere på cykel end de andre steder)

Der er helt sikkert plads til alle, som du var inde på, du gerne ville have, og de har udemærkedet valg af vægte, og det er sjældent man får lov til at stå i kø, medmindre man kommer lige til peak-hours.

Prisen er 199 pr. md., hvis man betaler med PBS.

Det vil jeg helt sikkert tage til overvejelse, tak for det :)

Må indrømme jeg ikke helt fatter Fitnessworlds måde at lave priser på: Kontant betaling for et år er 2399 mens den med PBS - uden binding - er 199 pr. måned - altså 2388 kr. for et år. Det giver sgu ingen mening :)

Flytter snart selv til Aalborg og jeg skal helt sikkert træne i powergym! Rigtig hardcore sted, og bøllerne dem ignorerer man skam bare, så er det problem løst :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Equinox på prinsensgade, er primært "motionstræning" udvalget af db's går kun op til 22kg :p Mener også kun de går op til 36 på vesterbro, men det er da bedre, hvad angår frievægte, og så koster det kun 249,- pr. måned :p

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00

SimonGreen skrev:Equinox på prinsensgade, er primært "motionstræning" udvalget af db's går kun op til 22kg :p Mener også kun de går op til 36 på vesterbro, men det er da bedre, hvad angår frievægte, og så koster det kun 249,- pr. måned :p

Vesterbros equinox har technogym DBs op til 36kg, men de har også en anden slags DBs som jeg mener går højere op i vægt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja det er bare en db stang hvor du selv kan sætte kg's på :)

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00

Jeg kan helt klart anbefale AK Jyden, Skydebanevej 12 v/ friluftbadet. Har selv trænet der en årrække.

Det er et gammelt hardcore gym med alt hvad hjertet begære. Der er endda indrette en hel afdeling kun til squat, dødløft og generelt vægtløftning.

Link: http://www.atletklubbenjyden.dk/default.asp?lang=da

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster