Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1708

Følg bodybuilding.dk på

Coca Cola

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej..

Jeg drikker ca. 1-2 dåser cola om dagen..

Jeg er godt klar over hvor usundt det er for tænderne.. Men har det nogen indvirkning på min styrketræning?

Fordi hvis det ødelægger noget af fremdriften i min styrketræning, så stopper jeg!

På forhånd tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sydney, Australien

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dine muskler forsvinder med det samme... :wink:

Ej... Gas... Cola har som andre sodavand et højt sukkerindhold og derved et højt kalorie tal... Det er lækkert med en kold cola efter træning. Jeg tager da selv en sodavand i nu og næ, men jeg gør det ikke hver dag.

Det betyder jo osse at du tager lidt mere fedt og mindre muskelmasse, hvis du fx. kun drak vand eller mælk.

Og nu tænker du nok, "JA men light indholder kun 1 kcal... Ja det er rigtigt men undersøgelser viser at det faktisk feder mere end normal cola pga. af sødestofferne...
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil ikke mene at det skader noget at drikke en cole i ny og næ.
Drikker selv kakao som indeholder 600 kcal for et liter.

Men så længe man her styr på kalorierne, så sker det ikke det store ved det.

GoNe
Hvordan kan det lige præcis fede mere, hvis der kun en 1 kcal. i?
Hvis man drikker 1 liter light og en alm. så kan light sq da ikke fede mere :?
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Blitz det var noget med de der søde midler og stoffer. Faktisk indeholder en form for et eller andet :b. Har også hørt noget om det , Troor det var i "Kontant" tv programmet på DR1 :roll:
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

GoNe skrev:Dine muskler forsvinder med det

Og nu tænker du nok, "JA men light indholder kun 1 kcal... Ja det er rigtigt men undersøgelser viser at det faktisk feder mere end normal cola pga. af sødestofferne...

:shock: har du en undersøgelse der understøtter det?

Geografisk sted: Herning

H3NR1KS3N skrev:Blitz det var noget med de der søde midler og stoffer. Faktisk indeholder en form for et eller andet :b. Har også hørt noget om det , Troor det var i "Kontant" tv programmet på DR1 :roll:

Jeg har kun hørt at det var fordi at det ikke slukkede tørsten og så fik folk lyst til mere :lol: :P
Men jeg drikker da selv light engang imellem under diæten.

Men hvis det passer, så vil jeg da helt sikkert droppe cola light. Men jeg kan stadig ikke se hvorfor det skulle fede, når det ikke er kcal, så jeg tvivler stærkt!
Brugeravatar

Styrkeliste

http://www.(link slettet)/vis_artikel.php?id=69

Den er lidt gamle... men det var hvad jeg lige kunne finde...
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Styrkeliste

GoNe skrev:http://www.(link slettet)/vis_artikel.php?id=69

Den er lidt gamle... men det var hvad jeg lige kunne finde...

Rigtig nice Gone med den artiel =D> :)
Men det var også det jeg havde hørt, men der sker jo ikke noget ved det, hvis har styr på kosten og viljestyrken er der :P
Brugeravatar

Styrkeliste

sådan som jeg læser det er det ikke light produktet der gør dig tyk, da en f.eks. cola light kun indeholder 1Kcal. men derimod det mad du bliver stimuleret til at spise! og hvis jeg har forstået alt det der kost rigtigt(ikk sikker på jeg har) så er det kcal man tager på af og ikke protein kulhydrater eller fedt!

Yea... Man kan da blive fristet til en cola engang i mellem... Men problemet er jo dem, som bunder kasse efter kasse, ikke dem der tager 1-2-3 gange om ugen...

EDIT: Yea tech... det skal sikkert osse nok passe, når man først skal ha en cola så skal der jo osse lige en pizza med... :)

Hvis i har set Anden - Hvad snakker du om. Så har han en joke med mcdonalds, hvor en af hans fitness venner har fortalt ham at det fed dobbelt så meget at drikke cola til fastfood... Men igen showet var fra 2001, research changes anything...
Abraham Lincoln
Brugeravatar

Styrkeliste

Technetium skrev:sådan som jeg læser det er det ikke light produktet der gør dig tyk, da en f.eks. cola light kun indeholder 1Kcal. men derimod det mad du bliver stimuleret til at spise!

Det har du forstået rigtigt. Nogle mener nemlig, at sødestofferne stimulerer appetitten.

Technetium skrev: og hvis jeg har forstået alt det der kost rigtigt(ikk sikker på jeg har) så er det kcal man tager på af og ikke protein kulhydrater eller fedt!

Delvist rigtigt.

Du tager ganske vist på af kcal...men hvor kommer kcal fra? De kommer fra protein, fedt og kulhydrat. Der er således 4 kcal. i et gram kulhydrat og i et gram protein. Og 9 kcal. i et gram fedt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

GoNe skrev:Og nu tænker du nok, "JA men light indholder kun 1 kcal... Ja det er rigtigt men undersøgelser viser at det faktisk feder mere end normal cola pga. af sødestofferne...

Så må du da gerne lige komme med nogle af de undersøgelser.
Mig bekendt har de fleste sødemidler her i blandt aspartame, ingen indvirkning på blodsukkeret, og det er typisk den grund folk vil give for at light feder. Men det er absolut noget sludder.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

ja det er rigtig nok.. det er sq svært at holde igen når først lige man har fået åbnet for sukkeret, i det har tilfælde det kemiske sukker :twisted:

Jeg omformulere... Jeg har en artikel med en professer der mener, at light feder mere end alm. cola... :wink:
Abraham Lincoln
Brugeravatar

Styrkeliste

WannaBeBig skrev:
Delvist rigtigt.

Du tager ganske vist på af kcal...men hvor kommer kcal fra? De kommer fra protein, fedt og kulhydrat. Der er således 4 kcal. i et gram kulhydrat og i et gram protein. Og 9 kcal. i et gram fedt.

jamen hvis man kigger på den der "indholdsfortegnelse" kan selvf. ikk lige huske hvad den hedder. så står der f.eks. 10g kulhydrat, 5g fedt, 10g protein og 250kcal.

så skal man da bare regne med der er 250 kcal i varen pr. 100g ikk? man skal da vel ikke til at regne bagefter? :?

Den artikel fra (link slettet) er det rene voodoo. Der er ganske rigtigt en undersøgelse, der viser at folk der drikker light, er tykkere (den kommer fra USA skal det lige holdes i mente). Konklusionen er dog, at idet folk drikker light, spiser de mere, fordi de har et urealistisk forhold til hvad de kan tillade sig, og undskylder det med at de har drukket lightsodavand. Der er ingen evidens for at kroppen skulle føle sig "snydt", og skulle den det har man heldigvis sin gode selvkontrol, der afholder en fra at gå amok i sukker eller hvad der ellers påstås.

Kombinerer man derimod light sodavand med sund fornuft, har man pludselig en herlig ven, der kan stille ens lyst til søde sager helt uden at give kalorier.

En slankekur jeg ofte anbefaler - altså til inkompetente individer, der "ikke vil på slankekur" og "ikke gider at sætte sig ind i kost" - går ud på at holde op med at drikke sodavand (virker kun på folk der drikker en liter oder so om dagen) eller skifte til light, og så ellers ikke justere deres kost. Det giver et frirum på omkring 400kcal om dagen, der naturligvis betyder et vægttab over længere sigt.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

GoNe skrev:
Det betyder jo osse at du tager lidt mere fedt og mindre muskelmasse, hvis du fx. kun drak vand eller mælk.

Jeg får selvfølgelig mere fedt, men hvorfor får jeg mindre muskelmasse?
Brugeravatar

lassah skrev:
GoNe skrev:

Jeg får selvfølgelig mere fedt, men hvorfor får jeg mindre muskelmasse?

Det med at tage mindre muskelmasse på passer IKKE!
Og man tager jo ikke fedt på så længe man ikke er i kcal. overskud!
Du kan jo sagtes æde 20 stykker frugt, hvor du stadig tager fedt på.
Brugeravatar

Styrkeliste

nu vi er igang med og snakke om drikkels ,

er der noget galt i kaffe?'
drikker selv ca 1 liter om dagen :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

ste0 skrev:nu vi er igang med og snakke om drikkels ,

er der noget galt i kaffe?'
drikker selv ca 1 liter om dagen :)

Der er en lille artikel her:
http://www.(link slettet)/vis_artikel.php?id=81

Nu ved jeg ikke hvor god den er, da den cola light artikel også var overe på (link slettet)
Brugeravatar

Styrkeliste

Coca cola er noget lort. Hold dig fra dig. Undskyld det dårlige sprog, men jeg kender folk som blevet så fandens overvægtige er at drikke det pokkers stads. Jeg kan ikke fordrage det.

Mvh Mike

Mike2468 skrev:Coca cola er noget lort. Hold dig fra dig. Undskyld det dårlige sprog, men jeg kender folk som blevet så fandens overvægtige er at drikke det pokkers stads. Jeg kan ikke fordrage det.

Mvh Mike

Jeg kan forsikre dig om at jeg ikke bliver overvægtig af det!

Men skader det min styrketræning? Det har jeg ikk rigtig fået svar på endnu.. Og der snakkes ikke om Light men alm. cola.
Brugeravatar

Billede
Folk der drikker over 1,5 l cola om dagen ender med at få det man kalder for en ølmave. (så rande de rundt og bøvser.. Haha)

**********************************************************************************

½ liter Coca/sodavand pr. dag i 365 dage = 313.900 kJ pr. år

Hvis en kvinden drikker ½ liter Coca/sodavand pr dag, dækker det hendes daglige energibehov i ca. 38,7 dage pr. år (365), eller svarende til at kvinden ikke skal tænke på at indtage anden energi i ca. 5½ uge pr. år.

Hvis den ½ liter Coca/sodavand, indtages som ubevidst ekstra energi/kJ i forhold til kvindens daglige energibehov, og der ikke tilsvarende dyrkes fysisk aktivitet, hvorigennem hun forbrænder den ekstra energi af, svarer det til, at den ½ liter Coca/sodavand kvinden drikker pr. dag kan bliver til ca. 7- 8 kg kropsfedt på 365 dage.

Sukkerholdige sodavand feder mere, end ernæringseksperterne hidtil har antaget.
Med sukkerholdige sodavand tog personerne i gennemsnit 1,6 kg på i vægt.
Omvendt førte kunstigt sødede sodavand til et vægttab på 1 kg. Desuden steg blodtrykket i sukkergruppen.
Resultatet bryder med forskernes hidtidige opfattelse af, at sukkerholdige sodavand urimelige mængder ikke feder.
Man har således troet, at kroppens mæthedskontrol styrer kalorieindtaget ret præcist.
Dvs. at hvis personen får flere kalorier gennem sukkerholdige sodavand, så spiser vedkommende automatisk færre kalorier fra andre kilder, fordi sukkeret mætter. Men det afviser dette forsøg. Resultatet får derfor forskergruppen til at gøre op med myten om, at det kun er fedt som feder.
Eksplosionen i forbruget af sodavand kan være en medvirkende årsag til de stadig flere overvægtige. Omvendt kan personer på slankekur med fordel skifte til at drikke kunstigt sødede sodavand.

Kilde. American Journal of Clincal nutrition, 2002, 76. 721-7:29.
Billede
Brugeravatar

Enten forstår jeg ikk det i skriver, eller også har jeg bare ikk fået et ordentlig svar endnu. Skader det min styrketræning at drikke en dåse cola hver dag?(IKKE LIGHT)

Jeg er godt klar over det feder osv! Men mister jeg muskler af det?
Brugeravatar

Een enkelt cola om dagen? Absolut nej. Det skader på ingen måde din træning.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 140.00

inzaneXs skrev:Een enkelt cola om dagen? Absolut nej. Det skader på ingen måde din træning.

Mange tak! Det var da et svar jeg kunne forstå.. :lol:
Brugeravatar

lassah skrev:
inzaneXs skrev:Een enkelt cola om dagen? Absolut nej. Det skader på ingen måde din træning.

Men hvorfor ikke bare vænne dig til at drikke en masse vand, det har du helt sikkert større gavn af! og det er absolut en god drik for din krop. Jeg drikker aldrig cola, det er satme godt nok meget sjældent, ville tro 1 gang om måneden ca. jeg drikker hele tiden vand og det er virkelig skønt og så når jeg endelig trænger til bare en cola, så er det virkelig himmelsk, fordi jeg ikke drikker det nær så tit:)
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Creepaalborg skrev:
lassah skrev:

Men hvorfor ikke bare vænne dig til at drikke en masse vand, det har du helt sikkert større gavn af! og det er absolut en god drik for din krop. Jeg drikker aldrig cola, det er satme godt nok meget sjældent, ville tro 1 gang om måneden ca. jeg drikker hele tiden vand og det er virkelig skønt og så når jeg endelig trænger til bare en cola, så er det virkelig himmelsk, fordi jeg ikke drikker det nær så tit:)

Fordi jeg nyder det så sindsygt meget! Det er noget af det bedste der findes at sidde og nyde en cola.. :P

Men sådan er vi jo forskellige..
Brugeravatar

lassah skrev:
Creepaalborg skrev:
lassah skrev:

Fordi jeg nyder det så sindsygt meget! Det er noget af det bedste der findes at sidde og nyde en cola.. :P

Ja, helt klart. Vi er jo så forskellige og da også alt respekt til dig, fordi du godt kan lide at drikke cola;) men alligevel, du skulle nu prøve at drikke noget mere vand, det ville du blive glad for i længden! hehe..
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Creepaalborg skrev:
lassah skrev:
Creepaalborg skrev:
lassah skrev:

Ja, helt klart. Vi er jo så forskellige og da også alt respekt til dig, fordi du godt kan lide at drikke cola;) men alligevel, du skulle nu prøve at drikke noget mere vand, det ville du blive glad for i længden! hehe..

Det er rigtig ! Og jeg drikker også rigtig meget vand.. Hver gang jeg har drukket en cola, drikker jeg også et glas vand.. Det er efterhåneden blevet en vane.. Og dyrker meget sport, hvor der også skal drikkes en masse vand :P
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 110 gæster