Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

cut eller bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer.

Jeg har læst en del indlæg her på siden, i mit ikke så lange medlemskab, og jeg syntes det er et rigtig godt site.

Jeg undrer mig dog over at 80 % af indlægene handler om enten at cutte eller bulke. Hvorfor er det så vigtigt i forhold til ens træning?

Personligt så styrketræner jeg for at blive stærkere, altså få mere styrke, og ikke som mange af jer sikkert, for at blive store. Jeg vil dog gerne have man kan se det på mig, og det kan man også, men det vigtigste for mig er at blive stærkere, både styrke og løbemæssigt.

Mvh Jesper :dance:

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hej jesper vis du ligger i overskud (bulke) så får dine muskler meget mere næring de vokser bedre du har mere energi til dine sæt/Reps/Løb osv osv... du vil helt automatisk tage lidt mere fedt på men dine muskler vokser også mere så når du har bulket så går du til underskud (cut) og får fedte væk og så har du faktisk "snydt" dig til flere muskler

ret mig vis jeg gal på den

det lyder som det skal ;)

dvs det er kun noget man gør hvis man vil være "Pumpet" og se stor ud?

Styrkeliste

daugaard24 skrev:dvs det er kun noget man gør hvis man vil være "Pumpet" og se stor ud?

Nej. Det er noget man gør hvis man vil tage muskelmasse på eller tabe fedt :)
Tag og læs lidt om det, der er nogle gode artikler om kost i artikelarkivet her på siden.

artikler/
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog

har faktisk læs en del artikler i dag, der er mange gode, nåede bare ikke til kost :)

Styrkeliste

altså vil du bare havde muskler er det også godt og bulke :) bulke=gode muskler......cut=lavt fedt...så det bedste ville være og kører bulk og 1-2måneder efter cut

Læs artiklerne.
Det skulle give dig en god grundbasis for tingene.

Træner her: Zielkes Fitnessklub

ja helt rigtigt tub ;)

tub skrev:altså vil du bare havde muskler er det også godt og bulke :) bulke=gode muskler......cut=lavt fedt...så det bedste ville være og kører bulk og 1-2måneder efter cut

At hvad for noget? Damn der er meget nonsens og i det her topic.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

ØbroMorten skrev:
tub skrev:altså vil du bare havde muskler er det også godt og bulke :) bulke=gode muskler......cut=lavt fedt...så det bedste ville være og kører bulk og 1-2måneder efter cut

Det er altid dejligt, når nybegyndere rådgiver nybegyndere. Men vi har jo alle været nybegyndere, så man kan jo næsten ikke andet end at bære over med dem, selvom nogle ikke helt forstår meningen med artikelarkivet selv efter gentagne henvisninger. Hvis man ved hvad han prøver at sige, så er det jo ikke helt forkert, men hvis man ikke har styr på det i forvejen, så kan man sikkert nemt blive mere i tvivl end man var i forvejen :-k
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
ØbroMorten skrev:

Det er altid dejligt, når nybegyndere rådgiver nybegyndere. Men vi har jo alle været nybegyndere, så man kan jo næsten ikke andet end at bære over med dem, selvom nogle ikke helt forstår meningen med artikelarkivet selv efter gentagne henvisninger. Hvis man ved hvad han prøver at sige, så er det jo ikke helt forkert, men hvis man ikke har styr på det i forvejen, så kan man sikkert nemt blive mere i tvivl end man var i forvejen :-k

Og her ville det så være en god idé, at komme med konkrete rettelser, til det i mener er nonsens :) Ellers får nybegynderen ikke meget ud af det. Jeg er selv i tvivl; er det formuleringen, er det perioderne nævnt etc.?
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:
Hippokrates skrev:
ØbroMorten skrev:

Og her ville det så være en god idé, at komme med konkrete rettelser, til det i mener er nonsens :) Ellers får nybegynderen ikke meget ud af det. Jeg er selv i tvivl; er det formuleringen, er det perioderne nævnt etc.?

Det står alt sammen i artiklerne, som der er blevet henvist til tusind gange. Hvis man ønsker at øge sin muskelmasse skal man ligge i energioverskud - også kaldet at bulke - og det er det der giver "gode muskler" som det nævnes. Det modsatte af at bulke er at cutte - at ligge i energiunderskud. Det gør man selvfølgelig ikke for at mindske ens muskelmasse, men fordi at man uundgåeligt også tager på i fedtmasse under et bulk, hvorfor man cutter fedtet væk. Længden af bulk og cut er jo en smagssag, men mange prøver at øge / sænke sin vægt med omkring 500 gram om ugen / 2 kg om måneden ved et indtag på 500 kcal over / under sit ligevægtsindtag. Man kan bulke indtil man synes man er blevet for tyk, hvorefter man kan cutte fedtet væk; jo længere bulk, jo længere cut.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Kost & kosttilskud