Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Cut - Kæmpe tilbageslag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB´ere

Jeg har altid været en stor dreng, og derfor valgte jeg for nogle år siden efterhånden at tabe mig.. Igennem dette forløb gik jeg fra 118Kg til min laveste vægt sidste sommer på 72kg.. Henover vintere valgte jeg at "bulke" hvilket ikke gik efter hensigten og jeg blev istedet chubby igen.Derfor tog jeg en beslutning om at jeg fra 10. Jan ville starte mit cut igen og ikke stoppe, før jeg var helt af med håndtagene og havde mig en flot trimmet krop.. Jeg kender efterhånden mit ligevægtsindtag, som ligger på 3000 kcal og jeg valgte derfor at ligge på 2500 Kcal.. I nedenstående kan i se mit træningsniveau, kost samt vægtudvikling.

Stats:
10. Januar: 76,6 KG
19. Januar: 76,4 KG
24. Januar: 76 KG
1. Feburar: 75,5 KG
8. Feburar: 74,9 KG
16. Feburar: 75,3 KG (WTF? Nå men her startede jeg så til bold og det gav da lidt gavn)
23. Feburar: 74,7 KG
1. Marts :74,2 KG
8. Marts :74,2 KG
15. Marts :74,2 KG

Træningsuge:
Mandag B2B II
Tirsdag Fodbold
Onsdag B2B II
Torsdag Fodbold
Fredag B2B II
Lørdag B2B II
Søndag B2B II

Som i kan se, så stoppede udviklingen bare i Marts.. Jeg valgte efter d. 8 Marts at justere på min kost, så jeg istedet for 2500 Kcal, nu indtager 2400 Kcal.. Hvilket heller ikke har givet nogle resultater, vægten vil bare ikke under de famøse 74,2 Kg.. Jeg har virkeligt et brændende ønske om at komme på 70-69 Kg, inden jeg i Juli skal 14 dage til Thailand, hvor jeg gerne vil stå skarpt.. Men med denne ligestand, er jeg på grænsen til at gå amok, da jeg virkelig gør en indsats.. Jeg vejer AL min mad, jeg går tidligt i seng hver dag, jeg spiser ikke udover min diæt.. Eller jo jeg tager en dag hver 14. dag, hvor jeg spiser hvad jeg vil, for at snyde mit leptin niveau og for at opretholde motivationen.. Dette har sidste virkelig hjulpet mig og der gled kiloene bare af.. I nedenstående er der billeder af mig af fremgangen, samt min diæt:

10. Jan:
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.35.21.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.35.21.png (155.83 KiB) Vist 1448 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.35.32.png

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.35.47.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.35.47.png (186.68 KiB) Vist 1448 gange

Billeder følger nedenunder

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

24. Jan

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.39.25.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.39.25.png (149.86 KiB) Vist 1433 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.39.16.png

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.39.07.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.39.07.png (119.64 KiB) Vist 1420 gange

1. Feb

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.42.22.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.42.22.png (137.43 KiB) Vist 1425 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.42.13.png

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.42.07.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.42.07.png (120.93 KiB) Vist 1404 gange

23. Feb
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.45.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.45.png (119.88 KiB) Vist 1412 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.38.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.38.png (181.03 KiB) Vist 1412 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.27.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.44.27.png (93.1 KiB) Vist 1396 gange

15. Marts
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.46.49.png

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.46.41.png
Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.46.41.png (151.77 KiB) Vist 1394 gange

Skærmbillede 2014-03-15 kl. 08.46.34.png

Diæt:

kostplan

Jeg har virkelig svært ved at se hvad jeg skal gøre, for at komme ned og få en lav fedt%.. Jeg kan ikke opjustere min træning, mm jeg dyrker Cardio efter styrke træning, men allerede nu føler jeg mig tappet for energi når ugen er ved at være omme.. Jeg føler heller ikke jeg kan tage flere KCAL af min kost, så er jeg bange for at sulte, hvilket ikke er hensigten.. Har i nogle gode råd? [-o<

Hov det andet indlæg
Sidst rettet af Nieb 15. mar 2014, 09:01, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog

Det jo ikke mig der skal bestemme.. Men noget lean bulk fra dit nuværende udgangspunkt ville ikke være tosset..
Du er meget tynd :)
Har selv været overvægtig (110 kg) og ved hvad du tænker om dig selv.. Og det er meget nemt at se sig selv tyk igen.. Selvom det bare er 500 gram mere end man forventer..

Rigtig flot du er nået så langt, men som jeg siger, at tage lidt masse på ville ikke være dårligt :-)
Evt prøv bare at lig på 3000 kcal og se hvad der sker i 1 mdr.. Om du taber dig eller tager lidt på..

Evt skru lidt ned på dit fedt indtag.. Så du rammer 65-70 gram i stedet for 80 :)

Nieb skrev:Det jo ikke mig der skal bestemme.. Men noget lean bulk fra dit nuværende udgangspunkt ville ikke være tosset..
Har selv været overvægtig (110 kg) og ved hvad du tænker om dig selv.. Og det er meget nemt at se sig selv tyk igen.. Selvom det bare er 500 gram mere end man forventer..

Rigtig flot du er nået så langt, men som jeg siger, at tage lidt masse på ville ikke være dårligt :-)
Evt prøv bare at lig på 3000 kcal og se hvad der sker i 1 mdr.. Om du taber dig eller tager lidt på..

Hej :)

Dejligt at høre fra en der er i samme båd, men jeg vil gerne helt derned hvor specielt mine håndtag er væk, derefter vil jeg så smide nogle rigtige kg på, med hjælp fra en personlig træner (når jeg får sparret op).. Men lige pt. er det fanme et nederlag, at der bare ikke sker nogen udvikling.. Specielt når man, som jeg gør, går så meget op i min kost ift. min omgangskreds fx :) Er det virkelige besværet værd, hvis der intet sker?

Nieb skrev:Det jo ikke mig der skal bestemme.. Men noget lean bulk fra dit nuværende udgangspunkt ville ikke være tosset..

Evt skru lidt ned på dit fedt indtag.. Så du rammer 65-70 gram i stedet for 80 :)

Som han skriver så ønsker han at tabe sig yderligere og det er for så vidt ikke muligt hvis han bulker, at du syntes han er tynd er sagen uvedkommende. Han søger hjælp til at få den krop han ønsker.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Ja det er sjovt at se andre har samme problem, Jeg har selv tabt 30 kg og blev mega tynd dog stadig en fedtprocent på 16 stk, som jeg også vil have ned før jeg stater på at bulke igen som jeg glæder mig til :)
Hvis du ikke har tabt dig i en perioede ad 10 dage eller mere skal du ikke være bange for at sulte dig ved at tage 200 kcal yderliger af, du ligger nok meget nær dit ligevægtintag og syntes det flot du kan holde dig motiveret med et langsom vægtab som også skulle være det bedste, men du kan rogligt tage 200 kcal af og se hvad der sker

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

El Patron skrev:

Som han skriver så ønsker han at tabe sig yderligere og det er for så vidt ikke muligt hvis han bulker, at du syntes han er tynd er sagen uvedkommende. Han søger hjælp til at få den krop han ønsker.

Skriver også at det ikke er mig som skal bestemme..

Og hvis du læser skriver jeg han evt kan tage noget af sin fedt fra.. Hvilket vil føre til mere underskud..

Men til topic: skru op for cardio eller ned for kcal.. Hvis du vil tabe dig mere..
Jo lavere din kropsvægt er, jo mindre mad har den brug for.. så nu er dit ligevægts indtag vel 2500 hvor det før da du vejede over 100 kg var på 3000..

tjummy12 skrev:

Hej :)

Dejligt at høre fra en der er i samme båd, men jeg vil gerne helt derned hvor specielt mine håndtag er væk, derefter vil jeg så smide nogle rigtige kg på, med hjælp fra en personlig træner (når jeg får sparret op).. Men lige pt. er det fanme et nederlag, at der bare ikke sker nogen udvikling.. Specielt når man, som jeg gør, går så meget op i min kost ift. min omgangskreds fx :) Er det virkelige besværet værd, hvis der intet sker?

Det er jo dig der skal se om du synes det er besværet værd..

Jeg spiser ligevægts indtag og ligger mellem 85-87 kg.. Dyrker ikke cardio lige pt. Men kommer til det..
Jeg er også en af dem som bare gerne vil være sund og er ligeglad med stor biceps og sixpack.. :)

Mange herinde vejer mere end dig og cutter på 1500-2000 kalorier dagligt. Så du skal bestemt ikke være bange for at fjerne flere kalorier :)
Brugeravatar

Reputation point: 121

Chelsea2013 skrev:Mange herinde vejer mere end dig og cutter på 1500-2000 kalorier dagligt. Så du skal bestemt ikke være bange for at fjerne flere kalorier :)

Mange og mange... De fleste herinde er klogere end det.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Euphorica skrev:
Chelsea2013 skrev:Mange herinde vejer mere end dig og cutter på 1500-2000 kalorier dagligt. Så du skal bestemt ikke være bange for at fjerne flere kalorier :)

Mange og mange... De fleste herinde er klogere end det.

Tak for respons :) Syntes også det lyder af lidt, men du må gerne lige uddybe?

Tja hvis din cheatday hver 14. dag ikke virker, så skal du nok skære ned på kalorierne eller dyrke mere cardio.

Hvis du absolut ikke vil skære ned på dine kalorier eller dyrke mere cardio (selvom det kan være sidste udvej), så kan du prøve en kontrolleret refeed day med 500+ carbs for at booste leptin level.

Refeed day er en kontrolleret cheatday med fokus på mange kulhydrater og minimalt fedt og normalt protein samt et kalorieoverskud på 10-30%.

Refeed day er altså ikke en dag hvor du bare spiser hvad du vil, men en dag hvor du kontrolleret holder styr på, hvad du indtager og sørger for at tæske kulhydrater ned, normalt proteinindtag og undgår fedt, eftersom fedt ikke har noget virkning på leptin level.

På en refeed day optager du meget væske som dog vil forsvinde dagene efter og skulle gerne være på et normalt niveau igen efter 5-6 dage. + Efter 5-6 dage skulle du også gerne have tabt noget fedt pga dit kalorieunderskud dagene efter refeed day.
Brugeravatar

Prøv at gennemgå din kostplan igen. F.eks. står der i din kostplan at 20 g mandler = 9,5 kcal, men der er nok omkring 120 kcal i 20 g mandler. Bare et forslag :)

Du har et forstyrret og foruroligende billede af din egen krop, som grænser til det sygelige. Du er allerede utrolig skinny. Bare det du siger, at du var blevet chubby tilbage d. 10. januar viser at du er røget af sporet. Du var skinny as fuck den gang. Nu er du bare en udmagret tynd dreng.

Nieb er kommet med det bedste råd i den her tråd. Det bør du følge.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Du har et forstyrret og foruroligende billede af din egen krop, som grænser til det sygelige. Du er allerede utrolig skinny. Bare det du siger, at du var blevet chubby tilbage d. 10. januar viser at du er røget af sporet. Du var skinny as fuck den gang. Nu er du bare en udmagret tynd dreng.

Det må jeg nok sige Pind, det er slet ikke sådan jeg ser mig selv det må jeg indrømme. Jeg er stadig ked af mine håndtag og mit fedt specielt når jeg sidder ned, det ville jeg virkelig gerne have væk og det kan jeg vel kun ved at smide det sidste? :)

tjummy12 skrev:
Pind skrev:Du har et forstyrret og foruroligende billede af din egen krop, som grænser til det sygelige. Du er allerede utrolig skinny. Bare det du siger, at du var blevet chubby tilbage d. 10. januar viser at du er røget af sporet. Du var skinny as fuck den gang. Nu er du bare en udmagret tynd dreng.

Det må jeg nok sige Pind, det er slet ikke sådan jeg ser mig selv det må jeg indrømme. Jeg er stadig ked af mine håndtag og mit fedt specielt når jeg sidder ned, det ville jeg virkelig gerne have væk og det kan jeg vel kun ved at smide det sidste? :)

Har aldrig set nogle sidde ned uden der kommer en "delle" på maven.. Så skal du være meget tynd..

Som jeg skrev tidligere.. Synes du skal indtage dit ligevægt og så vende dig til din vægt.. Tog mig lidt tid at vende mig til jeg ikke er tyk mere.. (Ca 2 år)..
Og hvis du lean bulker med 300 kcal overskud over en lang periode vil det give gode resultater med den rette kost og træning..

Tjummy12 - du er, som Pind siger, allerede utrolig tynd. Du er nødt til at ændre din kropsopfattelse, for ellers ender det galt for dig. Du har ikke nogen "håndtag" overhovedet, så det vil være helt hen i vejret at cutte mere af. Tag det stille og roligt og lær at acceptere din krop og din struktur. Så kan du begynde at bygge muskelmasse på, men det vil være vanskeligt for dig, før du accepterer at du er meget tynd. Du har muligvis lidt løs hud grundet dit store vægttab, men det går ikke væk bare fordi du sulter dig selv. Spis mere mad og byg mere muskelmasse på - så vil du langt lettere kunne holde en sund og flot krop ved lige.

Jeg synes også at du skal tage Niebs råd til dig - han har prøvet det samme som du går igennem og ved hvad han taler om.

Til jer der seriøst rådgiver ham om cut - tænk jer om. Det er helt uansvarligt.
MortenFF skrev:
Er det dig, de kalder "manden med 1 indlæg i sin log siden juli sidste år"?
Brugeravatar

AtlasShrugs skrev:Tjummy12 - du er, som Pind siger, allerede utrolig tynd. Du er nødt til at ændre din kropsopfattelse, for ellers ender det galt for dig. Du har ikke nogen "håndtag" overhovedet, så det vil være helt hen i vejret at cutte mere af. Tag det stille og roligt og lær at acceptere din krop og din struktur. Så kan du begynde at bygge muskelmasse på, men det vil være vanskeligt for dig, før du accepterer at du er meget tynd. Du har muligvis lidt løs hud grundet dit store vægttab, men det går ikke væk bare fordi du sulter dig selv. Spis mere mad og byg mere muskelmasse på - så vil du langt lettere kunne holde en sund og flot krop ved lige.

Jeg synes også at du skal tage Niebs råd til dig - han har prøvet det samme som du går igennem og ved hvad han taler om.

Til jer der seriøst rådgiver ham om cut - tænk jer om. Det er helt uansvarligt.

Jeg ved i har ret har selv samme problem som fyren her. Dog er der INGEN der har sagt han skulle cutte han siger han's cut er gået i stå og vil fortsætte.

Styrkeliste

tjummy12 skrev:

I stedet for at udmagre dig selv yderligere, kan du i stedet fokusere på at få noget masse på. Hvis ryggen vokser og du bliver bredere vil dine "håndtag" synes meget mindre. Du er allerede meget tynd, så det er nok nærmere dit syn på dig selv du skal ændre på og ikke kosten. Og så læg din badevægt væk for en stund.
Sidst rettet af Ittams 15. mar 2014, 14:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Der er både masser af "gode" råd til at fortsætte vægttabet, samt Chelsea2013 decideret idiotiske opfordring til ikke at være bange for at cutte med op til 2000 kcal om dagen.

Jeg angriber bestemt ikke jer, der har det vanskeligt med jeres krop og har svært ved at finde et fornuftigt niveau, men jeg synes at det er utrolig problematisk at give råd om cut til en fyr, som helt tydeligt har problemer, der grænser til spiseforstyrrelse. Jeg ved også selv hvor svært det kan være, så derfor er det bare endnu vigtigere, at dem, der svarer tjummy12 også giver ham et fornuftigt svar og ikke bare remser idéer til cut op.

Billederne af tjummy12 er bestemt ikke det værste eksempel jeg har set på udsultede drenge, der jager drømmekroppen men ender med en spiseforstyrrelse, men tonen i hans indlæg siger alt. Det er ikke fornuftigt at cutte og det bør være klart for enhver. Så frem for at opfordre ham til noget dumt, kan man se på det positive. tjummy12 kan vende situationen ganske hurtigt og få bygget muskelmasse på, såfremt han kan acceptere, at han kommer til at tage på og at der også vil sætte sig lidt fedt. Det kan være meget vanskeligt, så at fastholde ham i negative tanker omkring cut, vil kun forværre hans situation.

Dette er ikke en "Hvilket grafikkort skal jeg vælge?" eller "Godt råd søges - skal jeg købe Diesel eller Hugo Boss bukser?" I situationer som denne, har dem, der svarer et stort ansvar. Spiseforstyrrelser eller tendenser dertil, kan medføre uoverstigelige konsekvenser for dem, der rammes.

Hvis man ikke har den sociale intelligens eller fysiologiske indsigt til at forstå hvornår man kan rådgive om cut for en normalvægtig og hvornår man decideret opfordrer til at udvikle en spiseforstyrrelse, synes jeg ikke at man skal gebærde sig på et forum som dette.
MortenFF skrev:
Brugeravatar

Nu spørger jeg bare lidt uviden. Fx. Person 1 vejer 80 kg er 190 høj har en fedtprocent på 18
Og person 2 vejer 90 kg er 190 høj og har en fedtprocent på 12 så er det altså den person som vejer mest som har det bedste udgangspunkt for cut?Nu hørte jeg i snakkede om at han skulle stoppe med at sulte sig selv, og umiddelbart ville jeg tænke det selvfølgelig er den person med 18% som skal cutte og ikke ham på 12. Håber mit spørgsmål er til at forstå

Styrkeliste

Jeg synes, og især hvis man allerede har et problem med sit kropssyn, at man skal passe på med at gå for meget op i tal og målinger. Du vil altid kunne finde på alle mulige grunde til at gøre det, som en eventuel spiseforstyrrelse vil sige at du skal gøre. Man skal cutte hvis man er overvægtig eller hvis man holder for meget fedt - kan man ikke vurdere det, skal man ikke til at kaste sig over cut. Hvis man så spørger andre, skal man med al sandsynlighed lytte til dem, der rent faktisk vurderer ens kropstilstand og siger, at man er meget tynd.
MortenFF skrev:
Brugeravatar

AtlasShrugs skrev:Jeg synes, og især hvis man allerede har et problem med sit kropssyn, at man skal passe på med at gå for meget op i tal og målinger. Du vil altid kunne finde på alle mulige grunde til at gøre det, som en eventuel spiseforstyrrelse vil sige at du skal gøre. Man skal cutte hvis man er overvægtig eller hvis man holder for meget fedt - kan man ikke vurdere det, skal man ikke til at kaste sig over cut. Hvis man så spørger andre, skal man med al sandsynlighed lytte til dem, der rent faktisk vurderer ens kropstilstand og siger, at man er meget tynd.

Hvad i alverden er der nu i vejen med at cutte ved 2000 kalorier dagligt???
OT har et BRÆNDENDE ønske om at tabe sig nogle flere kg!
Brugeravatar

Chelsea2013 skrev:
AtlasShrugs skrev:Jeg synes, og især hvis man allerede har et problem med sit kropssyn, at man skal passe på med at gå for meget op i tal og målinger. Du vil altid kunne finde på alle mulige grunde til at gøre det, som en eventuel spiseforstyrrelse vil sige at du skal gøre. Man skal cutte hvis man er overvægtig eller hvis man holder for meget fedt - kan man ikke vurdere det, skal man ikke til at kaste sig over cut. Hvis man så spørger andre, skal man med al sandsynlighed lytte til dem, der rent faktisk vurderer ens kropstilstand og siger, at man er meget tynd.

Men vi har jo også et ansvar som udefrakommende og give de bedste råd med på vejen.
Også selvom rådet måske ikke drejer den retning som trådstarter håbede eller forventede.
Brugeravatar

Chelsea2013 skrev:

Jeg har som sådan også et "BRÆNDENDE" ønske om, at bodybuilding.dk ikke tillod dig at kommentere i tråde som denne, men det er ikke mit bord. tjummy12 skal ikke cutte - og det kan alle andre end dig forhåbentlig se. Vi har et ansvar for hvad vi skriver og du kan ikke dække dig ind under, at du bare svarer på det han spørger om. Man skal ikke altid svare på det folk spørger om, hvis det folk spørger om kan være decideret skadeligt for dem.

EDIT: Det er vigtigt for mig at pointere, at mit indspark i debatten på ingen måde skal ses som en kritik af tjummy12. Jeg kan sagtens forstå hans ønske, men hans ønske udspringer bare af et forskruet kropssyn. Jeg kan også sagtens forstå hvordan man kan få et sådant kropssyn hvis man tidligere har været overvægtig, men det ændrer bare ikke på, at han skal passe på sig selv.
MortenFF skrev:
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster