Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Debutantsævne 2014

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har indledt et bulk og slutter det i maj højst sandsynligt. Jeg har kigget lidt på debutantstævnet og de forskellige klasser. Der opstår dog en forvirring når det den måde det er opstillet på. Det skal lige siges jeg har trænet i cirka 2 år og har muligvis intentioner om at stille op i Classic Bodybuilding Men junior. Mit spørgsmål er bare hvilken kategori jeg hører under, jeg er 183 cm høj og regner med at komme ned på en vægt til den tid på cirka 75-77 kg måske lidt mindre:

Classic BB Men Junior (til og med 23 år)
Class A: Op til og incl 168 cm -100 + 0 kg
Class B: Op til og incl 171 cm -100 + 1 kg
Class C: Op til og incl 175 cm -100 + 2 kg
Class D: Op til og incl 180 cm -100 + 3 kg
Class E: Op til og incl 190 cm -100 + 4 kg
Class F: Op til og incl 198 cm -100 + 4,5 kg
Class G: Over 198 cm -100 + 5 kg

Håber nogen kan hjælpe! :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er i CBB junior-190cm og må derfor veje din højde -100 + 4 = 183-100+4 = 87kg.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tusind tak! Men det vil sige at hvis jeg selv kommer ned på en vægt, hvor min muskeldefinition og toning, det hele er perfekt og vejer 77 kg, så vil jeg teoretisk set kunne stå med nogen der vejer 94 kg trimmet ren muskelmonster? :shock:

Styrkeliste

TheFrost567 skrev:Tusind tak! Men det vil sige at hvis jeg selv kommer ned på en vægt, hvor min muskeldefinition og toning, det hele er perfekt og vejer 77 kg, så vil jeg teoretisk set kunne stå med nogen der vejer 94 kg trimmet ren muskelmonster? :shock:

I princippet ja.. Men er du 100 % sikker på at du er 183 høj og ikke bare går ud fra hvad der står i dit pas?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg tog mine mål fra mit pas ja, så er ikke 100% sikker, men ligger der omkring, er ikke mindre end 180 cm.
Men hvis vi antager det er det jeg gør og stiller op, er det så en meget dårlig placering eller er det okay, sådan i forhold til vægten i den klasse og CBB junior? :)

Styrkeliste

Lad være med at lave den fejl og tro på hvad der står på dit pas. Det er mål med sko på. Mit pas siger 184 cm, og jeg blev målt til 178,5 cm ved indvejning. Find ud af hvor høj du reelt er nu, så du ikke står med problemet til indvejning. Det har du ikke lyst til. Trust me, jeg taler af erfaring.
Når du så ved hvor høj du reelt er, så kan du begynde at bekymre dig om at fylde din klasse ud eller ej. Det er jo tåbeligt at bekymre sig om en klasse som du alligevel aldrig kommer til at havne i.

For at svare på dit spørgsmål, så er en vægt af 77kg i -190 cm klassen ikke meget. 77kg i -180 cm klassen er dog helt anderledes. Der vil du være langt tættere på at fylde klassen ud.
Derfor så gør som jeg siger, og find ud af hvad du rent faktisk måler.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Nåå okay! Ja, må hellere få det tjekket ordentlig så! Det var da alligevel også en del fra pas-højde til realiteten, men nej, nok en dum idé at stå med det til den tid. Håber jeg er under 183 cm, for vil da helst fylde godt ud i klassen end at ligge i den lave ende! Men tak for svaret, det hjalp meget! Er afklaret og oplyst! Håber jeg kan stille op til næste år!

Kan fornemme du også stiller op? Men har du træner eller klarer du den selv med træning, kost og det hele? / er det nødvendigt med træner eller stiller mange op selv og styrer det hele?

Styrkeliste

TheFrost567 skrev:Nåå okay! Ja, må hellere få det tjekket ordentlig så! Det var da alligevel også en del fra pas-højde til realiteten, men nej, nok en dum idé at stå med det til den tid. Håber jeg er under 183 cm, for vil da helst fylde godt ud i klassen end at ligge i den lave ende! Men tak for svaret, det hjalp meget! Er afklaret og oplyst! Håber jeg kan stille op til næste år!

Kan fornemme du også stiller op? Men har du træner eller klarer du den selv med træning, kost og det hele? / er det nødvendigt med træner eller stiller mange op selv og styrer det hele?

De fleste har en træner på til at styre det, og det er også typisk dem som placerer bedst :) En erfaren træner kan virkelig gøre en enorm forskel.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

TheFrost567 skrev:Kan fornemme du også stiller op? Men har du træner eller klarer du den selv med træning, kost og det hele? / er det nødvendigt med træner eller stiller mange op selv og styrer det hele?

Jeg stillede op til debutantstævnet tilbage i september samt DM der blev afviklet her sidste weekend.

Jeg tilrettelægger selv min egen kost og træning. Hvorvidt om du har brug for hjælp afhænger meget af din viden inden for feltet. Uanset hvor meget man har styr på det, så er det dog altid en god idé at have et par objektive øjne til at vurderer formen. Det kan være svært at gøre selv. Specielt som stævnet nærmer sig.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Lad være med at lave den fejl og tro på hvad der står på dit pas. Det er mål med sko på. Mit pas siger 184 cm, og jeg blev målt til 178,5 cm ved indvejning. Find ud af hvor høj du reelt er nu, så du ikke står med problemet til indvejning. Det har du ikke lyst til. Trust me, jeg taler af erfaring.

This ^

Jeg havde lavet samme fejl til dette års debutantstævne. Havde målt mig til 194 derhjemme, og da jeg så står til stævnet er jeg kun 190,5. Det ville sige, at jeg pludselig havde 3,5 kg mindre at lege med. Jeg var HELDIG at veje ind 100 gram under min maks vægt. Havde jeg vejet mere, så var jeg endt i bodybuilding -100 eller +100. Der ville jeg aldrig have en jordisk chance.

Ligeledes målte forbundet mig til 190 cm lige ud i fredags til DM. Altså endte jeg i -190 modsat -198, som til debutantstævnet. Jeg "klagede" også over det, men det var der ikke noget at gøre ved. Det gjorde mig egentlig ikke noget, da jeg gerne vil stå i et stort felt af atleter og konkurrere. Men jeg kan sagtens se, at jeg slet ikke fyldte ordentligt ud, i forhold til flere af de andre.

Så gør dig selv den tjeneste, at have 100% styr på det, som Pind også skriver.

Geografisk sted: Nordjylland, Danmark

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 210.00

Tak for svarende! Der er ting at tænke over og finde ud af! Har også kigget på Bodybuilding Men 80 kg, tror jeg vil have en bedre chance der måske. Intet er sikkert, men der skal nogen kilo på nu her!

Styrkeliste

Det du skal tænke på ved de rene BB klasser, som ikke går på højde, er at de med stor sikkerhed er lavere end dig. 77kg vil rigtigt nok være i nærheden af at udfylde vægtkravet, men de 77 kg sidder meget forskelligt om man er 170 cm høj eller 180 cm.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste