Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

Deload

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB,er

Jeg sad med nogle venner den anden aften og sad og snakkede om Styrke og bodybuilding,

Min kammerat køre pt bulk på 300-500 kcal om dagen og er gået helt i stå i de 3 store han mener ikke det er nødvendigt at deloade under bulk, så er mit spørgsmål hvis han fortsætter bulk uden at deloade og styrken fortsat ikke stiger eller stiger minimalt, (styrken er vist noget der ligner 75 PB 80 SQ 110 DL) vil han så bare gaine fedt eller kan han godt gaine masse uden styrke fremgang ?

Håber det er til at forstå ellers må i jo spørge :)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Han gør et eller andet helt galt, hvis han stagnerer med de løft.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Men om det er Deload eller ej der er problemet vil han så gaine fedt hvis han's vægt stiger men styrken bliver? Eller kan massen godt vokse uden styrke, og i så fald hvor meget er det normalt at stige i styrke under et stille bulk på 300-500 kcal hvis vi snakker i procenter om måneden ca ? Det er selvfølgelig meget individuelt fra person til person men der må være nogle tal som med så meget andet.

Har han plaglagt nogen form for progression? Eller træner han udelukkende efter dagsform?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog

Hoved øvelserne er jeg meget sikker på er efter cyklus og hjælpe øvelserne er efter dagsform

Jyden fra hobro skrev:Hoved øvelserne er jeg meget sikker på er efter cyklus og hjælpe øvelserne er efter dagsform

Forsøg at progrediere ved at pille ved andre faktorer såsom antal gentagelser, antal sæt, tempo mfl.
Brugeravatar

Kudos skrev:
Jyden fra hobro skrev:Hoved øvelserne er jeg meget sikker på er efter cyklus og hjælpe øvelserne er efter dagsform

Forsøg at progrediere ved at pille ved andre faktorer såsom antal gentagelser, antal sæt, tempo mfl.

Det måske også en form for deload?

Men vi snakkede også om man vil gaine fedt så længe man er stagneret eller om der stadig kommer masse på?

En eventuel deload-periode vil jo kun være ganske kort tid - ingen grund til at blive fedtforskrækket. Om man så rent faktisk tager mere fedt på, end under normal træning ved jeg simpelthen ikke. I min optik hører spørgsmålet hjemme i kategorien for unødig detaljeorientering.

Personligt deloader jeg aldrig. Livet kommer alligevel ind imellem i vejen for træning, og så får man jo sin pause dér. Super træls hvis det er oven på en deload-periode eller en planlagt, ugelang pause.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Så har jeg måske ikke forklaret mig korrekt,
Det var ikke i deload perioden jeg spurgte om man lager fedt men hvis man eksempelvis i 3 måneder tager 4 kg på uden styrke fremgang, er det så fedt man tager på eller også muskelmasse?
Vi snakker træning 6 gange i ugen 2 split

Jyden fra hobro skrev:Så har jeg måske ikke forklaret mig korrekt,
Det var ikke i deload perioden jeg spurgte om man lager fedt men hvis man eksempelvis i 3 måneder tager 4 kg på uden styrke fremgang, er det så fedt man tager på eller også muskelmasse?
Vi snakker træning 6 gange i ugen 2 split

Så er det fordi man gør et eller andet helt galt. Tre måneders stilstand eller nærmest stilstand er virkelig meget, når løftene ikke er tungere (og løfteren altså ikke særlig avanceret). Om en vægtøgning er fedt eller ej synes at være det mindste problem.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

6 dage om ugen er også meget at træne for en begynder synes jeg? - Men ved selvfølgelig ikke hvor lange hans pas er..

Personligt har jeg selv oplevet at have gavn af at justere drastisk ned på antals reps i en periode hvor jeg ramte et mindre plateu i mine løft.. Gjorde også den fejl at jeg trænede til failure hver gang stort set, det er noget ens centralnervesystem (CNS) ikke har så godt af vist.. har tidligere haft gavn af at "deloade" i en periode med lavere reps i mine sæt, og så som der ellers også bliver nævnt, så sker der jo som regel rigeligt i ens hverdag til at deloads kommer naturligt af og til..

Prøv og google "CNS Fatigue", "CNS Burnout" eller noget lign.
KETO LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/keto-log-t85693.html
TRÆNING LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/logbog-for-tobias-t83964-60.html
Be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster