Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1815
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1812

Følg bodybuilding.dk på

Den amerikanske drøm

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har for en del år siden, prøvet denne suppe. Og tænkte, at jeg kunne bruge den igen. Men med henblik på, at det ikke ligefrem er en særlig proteinrig løsning, kunne jeg godt tænke mig, at høre jeres mening om den her løsning!?

Jeg har selv tænkt, at jeg efter træning, enten kunne tage en shake eller spise noget kylling. Også noget protein, af en slags inden sengetid.

Den amerikanske drøm, ser således ud:

Indhold i suppen:

2000 g. hvidkål
400 g. løg
2 grønne peber
300 g. bladselleri
1 ds. flåede tomater
2 pk. Lipton løgsuppemix (evt. grøntsagsbouillon)
3 tsk. Karry
3 l. vand

Suppen kan spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager. – Faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

1. DAG:
Alle slags frugt – med undtagelse af bananer – så meget du har lyst til.

2. DAG:
Alle slags grøntsager – med undtagelse af majs og tørre bønner – samt en stor bagt kartoffel med smør.

3. DAG:
Frugt og grøntsager med samme undtagelser som nævnt i 1. og 2. dag. Ingen kartofler.

4. DAG:
Bananer og mælk – op til 8 bananer og 2 ¼ dl. skummetmælk. Må også spises uden mælk. Evt. også en grapefrugt.

5. DAG:
Frugt og grøntsager med samme undtagelser som nævnt i 1. og 2. dag, og ikke for mange. Om aftenen bøf med tomater. Bøffen kan tilberedes som du har lyst til – og du må spise så meget du kan. Hvis du spiser op til 6 tomater, SKAL du drikke 8 glas vand.

6. DAG:
Grøntsager – med samme undtagelser som 2. dag. Om aftenen bøf og grøntsager.

7. DAG:
Brune ris og grøntsager samt usødet frugtjuice.

Du må drikke alt det diæt sodavand, sort kaffe og te du kan, samt vand. INGEN salt på maden og ingen sukker i kaffe eller te. Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt at udskifte nogen af ovennævnte ting. Tab op til 10-17 pund og føl dig godt tilpas på kun 7 dage. En af hemmelighederne bag virkningen af denne 7-dageskur, er at maden der bliver spist, kræver flere kalorier at forbrænde end dem man spiser. Så spis så meget du vil. 7-dageskuren kan bruges så tit du har lyst og behov for, og du behøver ikke at være bange for at føle dig skidt tilpas eller træt. Faktisk vil den rense dit system for urenheder og få dig til at føle dig så godt tilpas, som du aldrig troede, var muligt.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej for pokker. Det meste af det der står giver ingen mening. Vægttab opnået med denne metode vil mest være væske som du tager på igen.

Hvorfor ikke bare benytte sig af let kalorie underskud og ellers fornuftig kost? Det er på alle måder en meget bedre løsning.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Kostplan: Ingen kostplan

Vægttab handler ikke om mirakelkurer men livsstilsændringer.

Alt hvad man taber ved sådan en kur tager man på igen ligeså snart man vender tilbage til sin sædvanlige kost.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Det er helt ude i hampen. Spis nu bare normalt, men 500 kcal mindre end ligevægtsindtaget? Det er da det aller letteste.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg spiser jo også fornuftigt. Så det bare som en mulighed, til et vægttab. Jeg har problemer med, at ligge i kcal underskud. Både fordi jeg mangler lidt rygrad, men også pga. Medicin, som gør, at jeg ingen mætheds fornemmelse har og, at jeg får utrolig meget lyst til, at spise når nat medicinen begynder at virke. Og de dage, hvor jeg har svært ved, at sove, der spiser jeg også om natten.

Kan godt fornemme, at i ikke ligefrem er fan af idéen. Jeg så det bare som en mulighed, for at gøre noget andet.

Undskyld, men det er hul i hovedet.

Spis alt det du vil, men i begrænsede mængder. Spis mindre end dit ligevægtsindtag, ca 500 kcal under - alt afhængigt af hvad du vejer. Hvis du kan lide at snacke så gem evt 500 kcal indtil din nattefråderi og tag en god omgang nødder og lidt mørk chokolade.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Jeg tror, at ens trang til cheating-meal bare ville stige endnu mere, hvis man tvang sig selv til at spise den suppe morgen, middag og aften i 7 dage...

Hvad ligger dit ligevægtsindtag på? Jeg har lige kigget dine 3 sidste kostplaner igennem og de svinger meget med kalorieindtag pr dag. Tænker også, at du måske skulle fordele dit proteinindtag mere jævnt henover dagen, men nu er jeg selvfølgelig ikke ekspert...
og ellers huske at få 2 g protein + 1 g fedt pr kg kropsvægt du vejer.

troublemakerJeg vil afprøve, om jeg kan gemme nogen kcal, til sen aften/nat. Arbejder lidt på, at få noget mere indhold i min hverdag, så jeg ikke hele tiden går og tænker på mad og spiser hele tiden.

Og hope
Mit ligevægtsindtag
Basalstofskifte: 1689 kcal (7067 kJ)

Energiforbrug: 2618 kcal (10954 kJ)

sammen med diætisten, som jeg kom hos nogen gange, lagde hun en kostplan på 1800 kcal. Og det med de svingende kostplaner jeg har her, er fordi det er længe siden jeg har ført den, og lige har skulle prøve mig frem og finde en rytme igen.

Jeg tror du selv har fundet det egentlige problemet. At din sult og vaner ikke spiller sammen med dit anbefalede kcal indtag.

Sult under cut har været diskuteret før, se eks. her:

http://www.bodybuilding.dk/gsearch.php?q=sulten&x=0&y=0

Nogle finder eks. fødevarer man kan spise ligeså meget man vil af (gulerødder, spinat, broccoli etc.). Er man fuldstændig proppet med grønt, er det sværere at blive fristet. Dog kan protein, fedt og en smule kulhydrat også være nødvendigt for at påvirke sultfølelsen tilstrækkeligt.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Geografisk sted: US

Faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

Mener at have set flere steder, at sådanne "negative kalorier" ikke findes.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

MyLady skrev:Suppen kan spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager. – Faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

what the fuck am i reading

Reputation point: 140

Sikke en omgang lort.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Hvis du vil tabe dig, så følger sult og cravings med i købet. Kroppen bliver jo berøvet nødvendige kcal. Man kan som nævnt ovf afhjælpe dette med broccoli og andre kaloriefattige og mættende fødevarer. At du pga medicinering ikke føler mæthed er for så vidt irrelevant, idet du skal følge din kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

MyLady skrev:
Suppen kan spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager. – Faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

Det er en ren skrøne det der.

Der findes flere af den slags udsagn om forskellige diæter som alle bygger på at en eller anden tror der findes fødevarer med negative kalorier (Fordi de mener visse fødevarer indeholder mindre kalorier end systemet bruger på at forbrænde den givne fødevarer)

Det holder ikke i virkeligheden.

Reputation point: 15

Føj. Kan huske min mor lavede den får nærmest traumer:-)

Hun fik i øvrigt idéen fra alt for damerne, og det siger ikke så lidt

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Tak for kommentarene.
Vil prøve, at øge mit kcal indtag lidt, for at se om det gør en forskel. I forhold til mit ligevægtsindtag.så jwg ikke føler sult. Kunne godt se, at der var en del tråde omkring sult.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster