Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

den ene er større end den anden :D

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hejsa fellow bb :D
jeg har et llille problem min ene biceps er større end den anden er der nogen måde at rette op på det ?
har trænet i et par år vis ikke lidt mere.havde i tankerne at køre lidt tunger i den lille biceps.nogen der evt har andre ider ?
Beyond pain is the only way

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hold dig langt væk fra at køre tungere med den ene arm end den anden. Hvis du har kørt mange biceps øvelser med barbell kan det tænkes du har haft en tendens til at løfte mere med den ene arm. Du skal bare skifte over til at bruge dumbell i dine øvelser, så vil det med tiden udligne sig. Men for alt i verden, tag samme vægt med hver arm. ALTID!
Sidst rettet af Ratz 21. maj 2009, 17:24, rettet i alt 1 gang.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du skal IKKE køre tungere på den ene biceps end den anden.. tværtimod

Du skal køre DB curls, fordi der træner du hver biceps isoleret også kør samme sæt/reps på hver arm. indtil problemet er rettet op :D
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Er i samme situation...
MIn venstre er større end min højre...

Men altså bare træn med håndvægte :D
Så vil det udligne sig med tiden :)
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Nu har du ikke sagt hvor meget større den ene arm er end den anden, men tror at næsten alle har en forskel i størrelsen på deres arme. Alt efter hvor meget forskellen er skal du ikke ligge mere i det. Personligt har jeg en forskel på 0,5 cm
Brugeravatar

tak for kaffe i er hutige herinde

forskellen er 1-1,5 cm i spændt tilstand jeg køre db altid har fået at de vil udlinde sig selv men nu er der gået 1 år intet er sket udovre de er blevet større :(

Styrkeliste

Hvad med i slap tilstand ? for jeg sidder og tænker om forskellen bliver mindre, da du måske kan spænde mere i den ene end i den anden, jeg føler nemlig at jeg kan spænde mere i den højre end i den venstre. Da værd at prøve.
Men der er jo mange basisøvelser hvor armene bliver ramt og i rigtig mange barbell øvelser er der jo en risiko for at komme til at køre skævt. Dette kan jo også have påvirket dine arme over mange år.
Brugeravatar

jeg squater allerede.hvordan vil squat hjælpe ? på at min ene arm er større end den anden.det skummle er jeg er v-håndet og det er den der er mindst :?

Styrkeliste

Tror der bliver tænkt på det, der står i den her artikel artikler/bodybuilding/squat-dig-til-stoerre-arme.html , men om det vil hjælpe i dette tilfælde kan jeg ikke svare på.
Brugeravatar

Som tidligere skrevet, så hold dig langt fra at træne tungere i den ene side, fremfor den anden. Det er IMO et skråplan at begynde på. Der er nok ikke andet for end at fortsætter med isolerede en arms øvelser for at få udlignet forskellen, og det kan i øvrigt tage lang tid.

Men kan de ses? Hvis ikke, er det så ikke ligegyldigt?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Lithium skrev:
xirus skrev:jeg squater allerede.hvordan vil squat hjælpe ? på at min ene arm er større end den anden.det skummle er jeg er v-håndet og det er den der er mindst :?

Det var en lille joke :) - men udfra dine stats synes jeg faktisk du skal fokusere på at få større squat-styrke end på om den ene arm er lidt større end den anden - det er helt normalt og med mindre det er MEGET slemt bør man ikke bekymre sig om den slags ubetydeligheder

Igen, ikke alle har samme præferencer. Det er klart at du som SL synes han skal opnå større squatstyrke, men det er ikke sikkert han deler den holdning. Han synes måske bare han vil ha' ens arme :P
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:
Lithium skrev:
xirus skrev:jeg squater allerede.hvordan vil squat hjælpe ? på at min ene arm er større end den anden.det skummle er jeg er v-håndet og det er den der er mindst :?

Det var en lille joke :) - men udfra dine stats synes jeg faktisk du skal fokusere på at få større squat-styrke end på om den ene arm er lidt større end den anden - det er helt normalt og med mindre det er MEGET slemt bør man ikke bekymre sig om den slags ubetydeligheder

Igen, ikke alle har samme præferencer. Det er klart at du som SL synes han skal opnå større squatstyrke, men det er ikke sikkert han deler den holdning. Han synes måske bare han vil ha' ens arme :P

så jeg skal ikke gå og være ked af at min højre side, er 0,5 mindre en den venstre?:)

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Dødløft: 200.00

Nu kom jeg lige til at se indlægget her og jeg har haft et lignende problem, bare med mine bryst muskler. Jeg har fundet ud af at det var fordi mit greb, altså håndgreb var strammere med min højre end min venstre, og det gjorde så, selv om jeg løftede fuldstændig rigtigt, at mit højre bryst blev større end mit venstre.

Nu ved jeg ikke om det samme også gælder med biceps, men jeg rettede ihvertfald mit op ved at tage en iso forarms øvelse til sidst i mit program.

-Martin
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Furnus skrev:Nu kom jeg lige til at se indlægget her og jeg har haft et lignende problem, bare med mine bryst muskler. Jeg har fundet ud af at det var fordi mit greb, altså håndgreb var strammere med min højre end min venstre, og det gjorde så, selv om jeg løftede fuldstændig rigtigt, at mit højre bryst blev større end mit venstre.

Nu ved jeg ikke om det samme også gælder med biceps, men jeg rettede ihvertfald mit op ved at tage en iso forarms øvelse til sidst i mit program.

-Martin

det samme har jeg faktisk osse haft i tankerne :) men hvordan kan du rette op på det?:) hvis kun ligger med 90 kg, så ville man automatisk gribe hårdt fat?:)

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Dødløft: 200.00

Ja det skulle man tro, men i mit tilfælde har jeg et fastere greb med min højre end min venstre, men igen, jeg begyndte at tage Barbell Wrist Curls (http://www.exrx.net/WeightExercises/Wri ... tCurl.html) og det synes jeg hjalp.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster