Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1108
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Dit bud

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da det er længe siden jeg har været online ](*,) vil jeg lige komme med en kort præsentation af mig :)

Dreng - 15 år - 189 cm høj - 83 kg - Elitefodboldspiller (J-Liga) - Kosttilskud, Protein - Normal af kropsbygning, muligvis lidt muskulær i forhold til min alder - Træner kun overkrop, da jeg træner ben i forbindelse med min fodboldtræning - Lever forholdsvist sundt, drikker og ryger ikke - Har tid til at træne 2-3 gange om ugen - Træner i center.

Jeg håber det lige kunne hjælpe .. :)

Jeg har aldrig trænet efter program, jeg har bare trænet sådan lidt forskelligt da jeg ikke har følt overskud til at gøre mere ud af min træning. Nu føler jeg ikke der er mere fremgang i min træning, derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.

Derfor vil jeg spørge, er det mere optimalt at køre med et program?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle bud på et program der kunne gavne min træning. ?

Det er kun overkroppen der skal trænes og træningen skal være delt op så jeg kan træne hele overkroppen på 3 gange i centret?

Da jeg har kigget meget herinde omkring programmer har jeg set at når folk spørger om vejledning er der mange der skriver "Søg herinde" Det har jeg gjort og jeg må sige at der ikke var noget der fængede mit øje.

Derfor vil jeg tillade mig at være lidt snobbet og sige - Hvis du ikke har et bud på et program, ikke kan hjælpe mig m.h.t vejledning og de andre spørgsmål så er det faktisk tidsspild at skrive :´)

Jeg siger mange tak på forhånd
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kbh

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg sys at den her artikel kunne være spændende for dig:
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=210
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Du kunne evt. køre en slags fullbody program som f.eks.:

Bænkpres
Dødløft
Incline DB press
BB rows
Chinups
Militarypress
DB/BB Curl
Fransk press/dips

Hvis du kører dem med 8-12 reps og 3-4 sæt, så er du godt kørende. Vil klart anbefale dig at logføre din træning, enten her på siden eller bare privat i et regneark eller lignende. Ved at logføre din træning, kan du nemmere følge dine fremskridt, holde styr på din træning og hvis du logfører her på siden, får man som regel en del positive og konstruktive kommentarer med på vejen, hvilket giver både motivation og ideer til hvordan man kan forbedre sin træning.
Indsæt bad ass signatur

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 146.00
- Dødløft: 160.00

Har dit center ikke en instruktør?
..træn til du brækker dig og så lige et sæt mere

Geografisk sted: squatland

Spiller du J-Liga i KB?
It's in the blood...

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Ja jeg spiller j-liga i kb.. Hvorfor ? :)

Tak for linket, og tak for buddet på et program, men som skrevet træner jeg rigeligt ben til min fodboldtræning...

Jeg kunne godt tænke mig et Bud på et program der bygger på erfaringer... Til overkroppen ?

De øvelser jeg har givet dig bygger skam også på erfaringer. Den eneste øvelse af de øvelser jeg har anbefalet, der giver noget til benene er dødløft, men den er altså vildt god til ryggen.
Indsæt bad ass signatur

Styrkeliste

M-85 skrev:De øvelser jeg har givet dig bygger skam også på erfaringer. Den eneste øvelse af de øvelser jeg har anbefalet, der giver noget til benene er dødløft, men den er altså vildt god til ryggen.

Ja, men disse øvelser kender jeg godt :) Jeg har trænet ca 4-5 mdr...

Men kunne du evt komme med et bud på et program til min overkrop, altså hvilke muskelgrupper, hvilken dag og hvor mange set og hvor mange gentagelser ?

Det ville være kanon :)

das freak skrev:Har dit center ikke en instruktør?

jo, men jeg har meget meget dårlige erfaringer med instruktører...

Okay, det er jo rimelig uheldigt, kan jeg godt se.
..træn til du brækker dig og så lige et sæt mere

Geografisk sted: squatland

david2770 skrev:
M-85 skrev:De øvelser jeg har givet dig bygger skam også på erfaringer. Den eneste øvelse af de øvelser jeg har anbefalet, der giver noget til benene er dødløft, men den er altså vildt god til ryggen.

Ja, men disse øvelser kender jeg godt :) Jeg har trænet ca 4-5 mdr...

Men kunne du evt komme med et bud på et program til min overkrop, altså hvilke muskelgrupper, hvilken dag og hvor mange set og hvor mange gentagelser ?

Det ville være kanon :)

Selvom du kender øvelser er det da de bedste ? :?
Derudover skal du da også træne , bare fordi du spiller fodbold ?

Hvis du laver alle de øvelser jeg har angivet med 8 reps * 3 sæt til hver øvelse og træner 3 gange om ugen, så er du godt kørende. Bare sørg for at have en dags pause mellem hver træning.
F.eks. træn mandag, onsdag og fredag.

Med det jeg har givet dig får du langt de største muskelgrupper aktiveret. Derudver vil jeg anbefale dig at smide 2 maveøvelser ind, som skal køres lige som alle andre øvelser altså 8 reps * 3 sæt.

Hvis I ikke træner tung bentræning, så synes jeg helt klart også at du minimum skal have squat med ind i dit program. Hvis du er bange for hvorvidt det vil ødelægge din fodbold træning, kan du kigge på HAV´s log, han løbertræner et par gange om ugen udover hans styrketræning.
Indsæt bad ass signatur

Styrkeliste

M-85 skrev:Hvis du laver alle de øvelser jeg har angivet med 8 reps * 3 sæt til hver øvelse og træner 3 gange om ugen, så er du godt kørende. Bare sørg for at have en dags pause mellem hver træning.
F.eks. træn mandag, onsdag og fredag.

Med det jeg har givet dig får du langt de største muskelgrupper aktiveret. Derudver vil jeg anbefale dig at smide 2 maveøvelser ind, som skal køres lige som alle andre øvelser altså 8 reps * 3 sæt.

Hvis I ikke træner tung bentræning, så synes jeg helt klart også at du minimum skal have squat med ind i dit program. Hvis du er bange for hvorvidt det vil ødelægge din fodbold træning, kan du kigge på HAV´s log, han løbertræner et par gange om ugen udover hans styrketræning.

Lyder godt.. Vil jeg prøve..

Har lige et spørgsmål, Kreatin og Weightgainer.. Ville det hjælpe mig ? Altså jeg skulle gerne kunne bruge min styrketræning til fodbold.. Så hvis det kunne hjælpe mig ville jeg anskaffe mig det.. Men jeg er bange for at blive for tung.. Hvad siger i ?

Kreatin hjælper nogen til at presse sig mere, personligt har det ingen effekt på mig, dog kender jeg mange som har haft gode resultater med det. Så det er noget du kan overveje som et supplement, men det er på ingen måde et "must" for at få en succesfuld træning.

Mht. Weigthgainer, er jeg ærlig talt lidt i tvivl, pga. at jeg ikke kender produktet specielt godt. Derimod, vil jeg anbefale dig at købe protein pulver(f.eks. bodylab whey 80) og tage en shake + en banan efter hver træning. Det man går når man træner er at nebryde musklerne og op til 30 min efter træningen er dine muskler særligt modtagelige overfor næringsstoffer. Derfor er det godt med proteinpulver og banan(bananen giver kulhydrater) til at hjælpe dine muskler med deres genopbygning.

I forsvaret fik vi af vide af vores idrætsofficer, at vi også skulle tage en protein shake efter en løbetur. Noget der gav gode resultater, for dem som løb meget. Det jeg mener med dette er at du nok også bør overveje at tage en shake efter din normale fodbold træning.

I forhold til hvilke øvelser der kan give dig fordele på fodboldbanen, vil jeg klart anbefale Squat, som kan give dig mere explosive muskler, til spurt o.lign. der er blandt andet mange håndboldspillere som træner squat og lignende benøvelser.
Indsæt bad ass signatur

Styrkeliste

david2770 skrev:Ja jeg spiller j-liga i kb.. Hvorfor ? :)

Tak for linket, og tak for buddet på et program, men som skrevet træner jeg rigeligt ben til min fodboldtræning...

Jeg kunne godt tænke mig et Bud på et program der bygger på erfaringer... Til overkroppen ?

Fordi S.I.F er vejen frem :-)
Men J-liga er lige en tand for ung..
It's in the blood...

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan