Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 978
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 976

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft ROM

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hola!

Jeg bor i Spanien, og har i sidste uge haft æren af at træne med Paco Mula. Han er meget overbevist om at man har mest glæde af sine deadlifts hvis man reducerer ROM'en, så vægten ikke kommer i kontakt med gulvet, overhovedet.
Alt den tid jeg har trænet, har jeg været af stik modsat overbevisning, og har svoret til at vægten skal ligge "død", under hver rep.

Hvad mener i herinde?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

er hele ideen med dødløft ikke at vægten ligger "dødt" på gulvet ved hver start på rep ?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:er hele ideen med dødløft ikke at vægten ligger "dødt" på gulvet ved hver start på rep ?

Jo. Held og lykke med at sænke 200kg, og stoppe en håndfuld cencimeter før den rammer jorden.

Reputation point: 140

G.I Joe skrev:er hele ideen med dødløft ikke at vægten ligger "dødt" på gulvet ved hver start på rep ?

Præcis min pointe. For at uddybe mit opslag en smule, søgte jeg argumenter for IKKE at lade vægten ligge dødt. Manden har deltaget i Mr. Olympia, så en eller anden pointe må der jo ligge bag.
Sådan som jeg forstod hans knapt så gode engelsk, betød den mindre rom at der var tension hele vejen igennem - og at du fjernede noget at fokus fra dine hams (Jeg kører DL på min back-day)

Som sagt har jeg altid ladet vægten ligge dødt, mellem hver rep - og fortsætter også med det, med mindre der kommer nogle ekstremt gode argumenter for ikke at fortsætte sådan

Reputation point: 0

Afhænger af niveauet, målet og ikke mindst intensiteten. Det er dumt at forsøge at lave en 1'er på den måde, men med lavere intensitet kan du jo godt lave dødløft med fx tre stop (herunder stop lige lige over jorden). Men her er fokus kontrol og ikke alt det svingeri, som mange laver når de laver touch and go.

Hvis du er ude efter muskeludtrætning er lying leg curls, back extensions og måske rumænsk dødløft muligheder.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Ccianga skrev:

Præcis min pointe. For at uddybe mit opslag en smule, søgte jeg argumenter for IKKE at lade vægten ligge dødt. Manden har deltaget i Mr. Olympia, så en eller anden pointe må der jo ligge bag.
Sådan som jeg forstod hans knapt så gode engelsk, betød den mindre rom at der var tension hele vejen igennem - og at du fjernede noget at fokus fra dine hams (Jeg kører DL på min back-day)

Som sagt har jeg altid ladet vægten ligge dødt, mellem hver rep - og fortsætter også med det, med mindre der kommer nogle ekstremt gode argumenter for ikke at fortsætte sådan

Det kan du godt. Specielt, hvis du træner for hypertrofi. Her er 200kg heller ikke nødvendigt :)
Som du selv siger, TUT.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Ccianga skrev:Hola!

Jeg bor i Spanien, og har i sidste uge haft æren af at træne med Paco Mula. Han er meget overbevist om at man har mest glæde af sine deadlifts hvis man reducerer ROM'en, så vægten ikke kommer i kontakt med gulvet, overhovedet.
Alt den tid jeg har trænet, har jeg været af stik modsat overbevisning, og har svoret til at vægten skal ligge "død", under hver rep.

I taler umiddelbart forbi hinanden. Det er korrekt at et rigtigt dødløft ligger dødt på jorden, men man kan jo lave mange afarter af det og til forskellige formål. At lægge stangen død på jorden, resette og derefter løfte en gang til bryder din TUT og gør at man i højere grad anvender hele kroppen.

I det at du standser blot få centimeter over jorden fjerner du en del af dit legdrive og øger din TUT.

Så. Paco's variation er en gammel kending og meget mere specifik hypertrofi orienteret end den originale. Men det er klart at desto længere væk du kommer fra udgangspunktet, det fulde DL, desto mindre overførbarhed har det. Så det hele afhænger af mål ønsker.

Mikael skrev:

Jo. Held og lykke med at sænke 200kg, og stoppe en håndfuld cencimeter før den rammer jorden.

Selvfølgelig kan man det.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00