Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Doggcrapp for hypertrophy?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er der nogle der har erfaringer på egen krop med DC's træningsstil Doggcrapp for hypertrophy...?!
Syns mange taler godt om det på US boards men har vi nogle konkrete DKer herinde på BB der har erfaringer med det :) Det lyder jo yderst interessant :)

Jalle
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Skive

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (12)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg mener, Equus herfra har prøvet det, så hvis han ikke kigger her i tråden, kan du prøve at skrive til ham.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Galleri: Intet galleri

Det er langt fra optimalt. De originale DC programmer har alt for lav volume.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Hvad tænker du så ville være optimalt? Måske 1 alm øvelse med
3/4 sæt til den givende muskel og så slutte af med en sidste øvelse kun med 1 sæt hvor man kører det 3 x "drop sæt"?
Brugeravatar

Jeg tænker endnu højere volume. Det er ikke "drop-sæt" DC er baseret på, men derimod rest-pause sæt. Jeg synes du skal skrotte hele tanken om DC, og i stedet bruge rest-pause i din almindelige træning. Og starte med den øvelse til din given muskelgruppe du vil bruge rest-pause i. Jeg ynder selv at anvende bl.a. rest-pause når jeg har fokus på en bestemt muskelgruppe.
Brugeravatar

Moqensen skrev:Det er langt fra optimalt. De originale DC programmer har alt for lav volume.

Der er nu ellers mange der er vokset rigtig godt af dem.

En dag vil jeg ihvertfald selv prøve lidt DoggCrapp, men det kræver man har en fast, ordenlig træningspartner desværre
Nubretpumper
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er rest-pause set?

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog

Misterhamper skrev:
Moqensen skrev:Det er langt fra optimalt. De originale DC programmer har alt for lav volume.

Der er nu ellers mange der er vokset rigtig godt af dem.

En dag vil jeg ihvertfald selv prøve lidt DoggCrapp, men det kræver man har en fast, ordenlig træningspartner desværre

Der er mange der vokset rigtigt godt af mange ting :wink:
Mener du selv det er en okay volume til fx bryst der hedder:

1 øvelse:
3 opvarmningssæt
1 rest-pause sæt

Så hellere få sammensat et program med en acceptabel frekvens og volume, hvor man så tilføjer en teknik som rest-pause til den muskelgruppe man vil have fokus på.

MRGD: http://lmgtfy.com/?q=rest-pause
Brugeravatar

mrGDS0 skrev:Hvad er rest-pause set?

Hvad er google?

Mener du selv det er en okay volume til fx bryst der hedder:

Hvis man får rigtig gode resultater af det, hvorfor skulle det så ikke være okay?

Nu kan du heller ikke sammenligne 3 tunge opvarmningssæt og et sæt der faktisk består af 3 sæt til absolut failure og med forced, med 3 sæt normal opvarmning og et normalt sæt med lidt restpause...
Nubretpumper
Brugeravatar

Hehe ja ved godt det ikk er drop sæt, havde bare ikk lige ordet på tungen med redt pause sæt, ku ikk lige komme på det :) Har du selv prøvet programmet fuldt ud siden du siger det er for lidt volume? Syns bare der er så mange der snakker godt om det
Brugeravatar

Hamper: Hvorfor stille sig tilfreds "okay", når man ved man kan få bedre? :wink: Forstår ikke det sidste du skriver :)

Jalle: Nej, har ikke prøvet selve DC programmet, da jeg netop kan læse mig til det er spild af tid, i forhold til andre træningsprogrammer :) Selvom der er mange der siger noget, behøver det ikke være korrekt. Fx er der mange der stadig siger pyramide træning er the shit - hvilket man jo har fundet ud af det ikke er.

Jeg går ud fra det der tiltrækker dig ved DC træning er rest-pause teknikken - hvorfor så ikke bare tage det, og overføre det til et bedre program med en højere frekvens og overall volume? Teknikken fejler jo ikke noget.
Brugeravatar

Moqensen skrev:Hamper: Hvorfor stille sig tilfreds "okay", når man ved man kan få bedre? :wink: Forstår ikke det sidste du skriver :)

Det sidste: det er jo ikke bare 3 normale opvarmningssæt efterfulgt af et normalt sæt med en lille smule restpause.

Hvordan definerer du hvad der er "ordenlig" fremgang? Mange herinde der kører normale fullbody eller 2-split programmer med normal volume og frekvens har jo meget tit værrere fremgang end dem inde fra DoggCrapps forum. Hvorfor så stille sig tilfreds "okay", når man ved man kan få bedre?
Nubretpumper
Brugeravatar

Det er hvad det er. 3 opvarmningssæt + 1 rest-pause sæt.

Du vrøvler Hamper. Hvor har jeg forsøgt at definere "ordentlig fremgang". Fremgang er individuelt. Men ligegyldig hvad dine kriterier er, vil du stadig kunne få et mere optimalt program end DC. Jeg ved godt du godt kan lide at køre rant mod høj frekvens programmer - men faktum er at en volume (og frekvens) på 1 øvelse x 3 opv. sæt x 1 rest-pause til én muskelgruppe hver 5. dag er lort, i forhold til hvad du ellers kan give dig til :)
Brugeravatar

Hvor tror du det har fået navnet fra?

Billede
Brugeravatar

Moqensen skrev:Det er hvad det er. 3 opvarmningssæt + 1 rest-pause sæt.

Du vrøvler Hamper. Hvor har jeg forsøgt at definere "ordentlig fremgang". Fremgang er individuelt. Men ligegyldig hvad dine kriterier er, vil du stadig kunne få et mere optimalt program end DC. Jeg ved godt du godt kan lide at køre rant mod høj frekvens programmer - men faktum er at en volume (og frekvens) på 1 øvelse x 3 opv. sæt x 1 rest-pause til én muskelgruppe hver 5. dag er lort, i forhold til hvad du ellers kan give dig til :)

Du har forsøgt at definere ved at skrive at man sagtens kan få bedre fremgang af et normalt program fremfor fx DoggCrapp, selvom der er rigtig mange herinde der har langt dårligere fremgang end mange af dem inde fra DoggCrapps forum. Det er dog lang tid siden jeg har været derinde og jeg har aldrig selv prøvet programmet, så jeg ved ikke hvor godt det er (for mig).
Men hvorfor vil det være mere optimalt for dem at køre et andet program, når de får bedre fremgang af deres program kontra de fleste der kører de programmer du foreslår? Hvordan definerer du hvad der giver god fremgang, hvis det ikke er på hvor meget man individuelt vokser eller stiget i styrke?
Det er ikke bare et normalt rest-pause sæt, og når man bliver stærk nok bliver selv de opvarmningssæt hårde iforhold til hos folk der ikke er så stærke (hvilket bla. er derfor pyramidetræning er så brugt hos bodybuildere, nu du lige nævnte pyramidetræning).
Nubretpumper
Brugeravatar

Fremgang er netop individuelt. Og derfor kan du heller ikke sammenligne bb.dk forum med overseas DC forum. Da kriterierne er forskellige fra person til person (clean vs krudter, træningserfaring, seriøsitet omkring kost og træning). Derfor svinger der også hos hver person (hvor meget krudt de skyder, træningserfaring, hvor seriøse de lige netop har været med kost og træning mens de har kørt DC/andet program). Og jeg holder stadig på hvad jeg har skrevet om DC længere oppe. Ingen grund til at skrive det igen. Hvad for nogle programmer har jeg foreslået? Det eneste jeg har skrevet er bedre frekvens og volume end DC - der er uendeligt mange muligheder. Du ser "fullbody" og "2-split" fordi du gerne vil se det - da du gerne vil diskutere med dem der foreslår de programmer. Har jeg ikke ret? :)

Hvorfor er det ikke et normalt rest-pause sæt? De steder jeg har læst om DC står der det er: 5-6 reps til failure - 3-4 reps til failure - 1-3 reps til failure. Nogle smider så forced reps ind og/eller x antal sekunders squeze i toppen til sidst. Hvornår bliver man stærk nok til at en lavere % af ens RM føles hård under opvarmning? :hihi:
Brugeravatar

Så kan man ikke sammenligne gennemsnittet af ét programs resultater med gennemsnittet af et andet programs resultater, fordi fremgang er individuelt? Den holder ikke helt.
Man kan jo fx godt se på HST og konkludere at gennemsnittet af resultaterne er yderst begrænset.

Du skal nok ikke regne med at kunne lave meget mere end 1 eller 2 sæt af sådan en omgang, hvis man presser sig nok.
En 150 kg bænk for Y vil næsten altid være hårdere for kroppen end en 50 kg bænk for X, selvom begge to kun er samme opvarmning.
Nubretpumper
Brugeravatar

Jo da - hvis man opstiller de samme kriterier for alle de involverede mennesker. Det er sådan videnskabelige forsøg bliver udført; men du kan jo godt lide at gå imod videnskaben :wink: Det der ikke holder er den sammenligning du vil drage.

DC siger kun én omgang af det - og så er den muskelgruppe trænet nok for de næste fem dage :lol:

"Næsten altid være hårdere". Lyder til at være noget du spekulerer i. Hvis Y tager 150 kg x 12 reps som opvarmning, da han kan tage 200 kg x 12 reps, så er det stadig opvarmning for ham, da han er langt fra sin 100% af 12RM. Det samme princip gælder for X der varmer op med 50 kg x 12 reps.

Lad os stoppe her Hamper :) Tror ikke vi bliver enige.
Brugeravatar

Moqensen skrev:Jo da - hvis man opstiller de samme kriterier for alle de involverede mennesker. Det er sådan videnskabelige forsøg bliver udført; men du kan jo godt lide at gå imod videnskaben :wink: Det der ikke holder er den sammenligning du vil drage.

Jeg går skam ikke imod videnskaben, hvis den rent faktisk kommer med noget fornuftigt. Men du skal jo regne med at de fleste bodybuilding-ting går der årtier før de bliver testet og accepteret af videnskaben. Bla. fordi bodybuilderne jo altid vil være først fremme, også fordi at det jo ikke er særlig stort marked for folk der gerne vil være enorme, ergo er der meget mindre research ang det at få enorme muskler kontra fx fitness.

Over en stor nok brugerflade behøver alle kriterier for de involverede ikke at være ens. Men hvis dem på program X får dobbelt så god fremgang som dem på program Y (bare et tal), så er der nok noget om det.
Nubretpumper
Brugeravatar

Ku vi ikk prøve at få folk på banen der selv har prøvet det?
I stedet for at scamme det på en åndsvag teori, teori og praksis hænger absolut ikk altid sammen....
Brugeravatar

Jalle skrev:Ku vi ikk prøve at få folk på banen der selv har prøvet det?
I stedet for at scamme det på en åndsvag teori, teori og praksis hænger absolut ikk altid sammen....

hvad er det for noget at fyre af. Teori er, hvis du ikke skulle vide det, baseret på praksis. Teorier er kun det, nemlig teorier og det er meningen at de skal kunne rumme alle de observationer vi går og gør, indtil de dækker over stort set alle situationer.

Når folk siger at teori ikke er det samme som praksis kan det stort set altid henføres til forudindtagelser omkring videnskabsfolk (altså ubegrundet) eller dårligt kvalificerede folk der har formidlet teorierne.

Alle de store metaanalyser er enige om at stor træningsvolumen er bedre end lav træningsvolumen for muskelvækst, isoleret set. Men det betyder jo ikke at DC ikke virker. Vi ved også at periodisering er bedre end ej periodisering. Så man kan sagtens forestille sig en situation med en person der har kørt høj volumen træning i længere tid, der ville respondere bedre på at skifte over til DC, end ved at fortsætte med høj volumen, ikke?

Det ændrer dog ikke på det generelle standpunkt, nemlig at stor volumen overordnet set nok er at foretrække, hvis man vil have store buler på kroppen...
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jalle skrev:Ku vi ikk prøve at få folk på banen der selv har prøvet det?

Jeg har prøvet DC, det gav styrke fremgang, med det er jo også en del af teorien bag. Du skal bestemt ikke være begynder BBer, og sørge for at få noget ekstra olie til dine led for det er hårdt! Tror ærligt man får mere ud af programmet hvis man tager et 'udvidet protein produkt' ;o)
Husk DC er ikke kun rest pause, lige så meget stræk efter øvelserne.

Mad Malone > Okay ang muskelvækst hvad fik du så der?

Overvejer lidt nu at skære en øvelse af pr muskelgruppe i mit 5 split og så køre rest/pause sæt i den sidste og så self strækøvelserne, altså bruge lidt af DC princippet i mit eget program, med måde self for ikk at overtræne...
Hva tænker I der? Ville det ikk måske være mere optimalt?
Brugeravatar

Jeg prøvede at lade mig inspirere af DC på et tidspunkt, men det fulgte ikke principperne 100% hvorfor min erfaring ikke rigtig tæller. men brugte udstrækningen og rest-pause delen hvilket var en fornøjelse
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Jalle skrev:Mad Malone > Okay ang muskelvækst hvad fik du så der?

Overvejer lidt nu at skære en øvelse af pr muskelgruppe i mit 5 split og så køre rest/pause sæt i den sidste og så self strækøvelserne, altså bruge lidt af DC princippet i mit eget program, med måde self for ikk at overtræne...

Du skal ikke være bange for at overtræne hvis du træner 5-split.
Og ja - det lyder som en god idé blot at overføre teknikkerne til dit eget program.
Sørg for at lægge rest-pause teknikken i din første øvelse for at få maksimalt ud af det.
Brugeravatar

Og så kører udstrækning lige efter rest/pause som man rigtig skal og så træne de resterende øvelser til samme muskelgruppe lige efter eller? Har nemli lige lavet det så det er sidste øvelse til hver, for at træne optimalt de andre sæt og så slutte af med de 3 x rest/pause "sæt" hvorfor så at køre udstrækning for den totale belastning på musklen, tænkte jeg var mest logisk (Siger ikk det er optimalt) men tager gerne ris/ros mod denne tanke :)
Tænker lidt at ligesom FST7 er jo netop også at strække fascia/muskelhinden som bruges som sidste øvelse :)
Brugeravatar

Mad Malone > Okay ang muskelvækst hvad fik du så der?

Følte jeg blev en del mere hård.

Gjorde selv det samme, men er gået væk fra det igen, DC er et program som skal køres som Dante anbefaler. men derfor kan du jo bruge hvad du føler virker for dig alligevel.
-Lur mig om ikke Hany og hans FST-7 har ladet sig inspirere lidt af DC mht. fascia;o)

Nogen der har prøvet at træne Rest pause efter denne metode som hvor man træner "op" til en pause på 15sek for derefter at forøge vægten når man kan gennemføre alle sættene.
http://www.bodybuilding.com/fun/mahler27.htm

Har selv fået lidt blod på tanden mht. til det rest-pause efter at have læst denne tråd. Og den måde han fremlægge det på her i artiklen lyder som en fin måde at prøve kræfter med det på. Men hvad siger i?

Luckily, I recently came up with a way to combine a training approach that I learned from Coach Ethan Reeve of Wakeforest University with rest-pause training to make it much more user friendly.

What you do initially to prepare yourself for modified rest-pause training is to take your three rep max and do ten singles with that weight. Instead of taking only 10-15 seconds between each set, take one-minute breaks between each set.

For most people, this won't be too difficult and that, of course, is the point. I want you to build a pattern of success with a few relatively easy training sessions to prepare you for the brutal rest pause training sessions to follow. Once you can complete all ten singles with one minute breaks, decrease the breaks to 45 seconds between each set. Keep the weight the same.

Once you can complete all ten sets at 45 seconds, go down to 30 seconds. Once you can do that, go to 15 seconds (even though you're only resting 15 seconds, you'll still rack the weight in-between).

At 15 seconds you'll definitely understand how rest-pause training works and you'll love how hard and pumped up your muscles feel after doing several sets. It's much more satisfying then the bloated, soft feel of doing lots of reps with a relatively light weight. If your body-fat is low enough, your veins should look like they're going to explode.

Once you've completed ten sets with 15 second breaks, increase the weight by 10 pounds and go back to one minute breaks between sets. Work your way down the rest pause ladder again until you're back to 15-second breaks. At that point, increase the weight again by another 10 pounds.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster