Navn: Andreas
Alder: 19
Højde: 170 cm
lokation: AK Jyden, Skydebanevej 12.
Intro:
Efter at hele tiden små-træne on/off (sommetider gik der sgu måneder før jeg lavede noget igen) med kammeraterne, valgte jeg at sgu at gøre noget ved det.
Det gjorde jeg så ved at melde ud af det lorte fitness (måske var det dérfor?) og så ind til Jyden, som efter min mening, er mega godt sted !
Har en kæmpe interesse for styrketræning/olympisk vægtløftning, og er altid vidensøgende. Suger så meget viden til mig som overhovedet muligt herinde fra, når jeg alligevel sidder ved computeren i skolen for eksempel. Interessen startede som 16 årig, da jeg gik på Efterskole. Boede på samme gang med en super god ven, som er vægtløfter, løfter i VK49 ! Siden har jeg blevet helt fascineret af sporten, eller bare styrkesport/træning i det hele taget.
Så derfor, i stedet for at stene videoer og læse ( som jeg forsat vil gøre når tiden er til ;) ) har jeg valgt at tage mig sammen, og kom for helvede i gang selv!
^Der vidst ik mere at fortælle, eller jo det er der nok.. men spørg endelig løs, svarer gerne høflig tilbage
Som i nok kan regne ud vil jeg utrolig gerne starte med at prøve vægtløftning engang, men det må lige vente, da jeg i perioden døjer med noget skulderhalløj, som er lige blevet i orden igen. Fuck det, så tager noget omgang styrke for tiden, bare for at komme igang i det mindste.
Har dog ikke noget program jeg præcis følger med, da jeg er sgu ret nybegynder så aner faktisk ik hvad jeg lige nøjagtig skal gøre, så har derfor bare som midlertidig lige bruge almindelig 2-split DAG1 - bryst, skulder, tricep DAG2 - Ben, ryg, biceps
Det skal dog nævnes at pga. den store interesse er jeg blevet skruet i mit hovedet, at jeg går ikke efter at blive stor/massen, men hvor mange kg der er på stangen

Noget af en roman, men første gang skal sgu være første.
PS: hvis der er flere som også træner i ak jyden, som idag har set en knejt der rendte rundt og ikke rigtig anede hvad han skulle lave, så det mig.. sig endelig hej
Så derfor.. temmelig "rodet" log, men vil alligevel skrive ned hvad jeg har lavet fra igår til hvornår end denne log dør. Så spændende hvad jeg kommer til at følge af program ;)
Så træner vi !
Ærlig talt, jeg aner sgu ikke hvad mine 1RMS er på bænk, squat og dødløft.. det må jeg finde ud af en dag. Vil først og fremmest sikre mig at jeg gør tingene rigtig, inden jeg prøver at maxe den.
Så derfor kan det godt virke svingene med kg'ene jeg skriver her
MANDAG 30/1 : Dag1
Bænk:
1 x 10 almindelig bredde og 10 med smal greb - stang
2 x 5 - 50 kg
2 x 5 - 60 kg
2 x 5 - 70 kg
1 x 3 - 72,5 kg
1 x 3 - 72,5 kg
1 x 2 - 75 kg
Militær pres:
1 x 10 - stang
3 x 5 - 40 kg
1 x 3 - 50 kg
1 x 3 - 55 kg
1 x 1 - 60 kg ( skulle kun lige prøve.. lignede pis, men op kom den )
Okay, vil så sige at på de sidste sæt/rep, blev det nærmest til pushpress.. pyt
pushdown lige stang:
2 x 6 - 50 kg
2 x 4 - 60 kg
TIRSDAG 31/1 : Dag2
idag var mest bare for at prøve tingene, for jeg anede fandme ikke om det var korrekt + jeg vidste heller ikke selv min max.. så derfor som nævnt tidligere, mærkelige sæts/rep kontra kg
Squat:
3 x 5 - 50 kg
3 x 5 - 60 kg
1 x 5 - 70 kg
1 x 3 - 70 kg
1 x 3 - 70 kg
1 x 3 - 70 kg
Dødløft:
3 x 5 - 60 kg
1 x 3 - 100 kg
1 x 3 - 100 kg
1 x 3 - 100 kg
Hammer curl
3 x 20 - 20 kg
lat pulldown almindelig stang:
4 x 6 - 60 kg
lat pulldown stang med håndtag:
4 x 6 -60 kg
Det var så det... håber i vil tage god imod mig
glæder mig til jeg får skruet noget ordenlig sammen + jeg får styr på hvad mine max's i de tre store er.. det skal nok komme snart, forhåbentlig da..Mange hilsner Andreas, forsat god aften.