Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1191
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Druesukker i vandet

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er det dumt at komme enten druesukker, frugtose eller isostar eller anden form for sukker i sit vand til træning for at få lidt ekstra energi? Altså, er der nogen former for sukker/produkt der er ok at bruge?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vil ikke kalde det dumt, og hvis du skal bruge en sukkerart i forbindelse med træning ville jeg bruge druesukker eller maltodextrin.

Jeg foretrækker dog at tage et par energi piller (koffein/guarana) samt noget frugt inden træning. Giver et super spike og er efter min mening en bedre løsning :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

X skrev:Er det dumt at komme enten druesukker, frugtose eller isostar eller anden form for sukker i sit vand til træning for at få lidt ekstra energi? Altså, er der nogen former for sukker/produkt der er ok at bruge?

Syntes det er spild af penge, det er nemlig bare sukker tilført smag...
som david foreslår, koffein tabs, eller sørg for at spise nogle kulhydrater 1½-1 time inden træning, eller noget hurtie kulhydrater f.eks. bananer 10 min inden træning.
Der er ingen smalle steder i Bredgade.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

BodyBlom skrev:
TmZe skrev:
X skrev:Er det dumt at komme enten druesukker, frugtose eller isostar eller anden form for sukker i sit vand til træning for at få lidt ekstra energi? Altså, er der nogen former for sukker/produkt der er ok at bruge?

Syntes det er spild af penge, det er nemlig bare sukker tilført smag...
som david foreslår, koffein tabs, eller sørg for at spise nogle kulhydrater 1½-1 time inden træning, eller noget hurtie kulhydrater f.eks. bananer 10 min inden træning.

Huh? Den har jeg ikke hørt før?

Jeg spiser normalt en pakke druesukker inden, under og efter træning hehe :D

altså det er jo ikke det sammen som en sukkerknald.. men altså ikke pengene værd.. Ja, jeg har jo heller ikke sagt det smager dårligt :P
Der er ingen smalle steder i Bredgade.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

Du kan jo bare købe maltodextrin i pulver uden smag. Smagen tilsætter jeg bare med fun eller andet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 310.00
- Dødløft: 320.00

Husk MAX 70 gram kulhydrater pr Liter væske da det ellers nedsætter præstationsevnen.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Husk MAX 70 gram kulhydrater pr Liter væske da det ellers nedsætter præstationsevnen

Uddyber du lige den?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

JensL skrev:
Husk MAX 70 gram kulhydrater pr Liter væske da det ellers nedsætter præstationsevnen

Uddyber du lige den?

Du må ikke putte mere end 70 g maltodextrin, druesukker osv. i pr 1. liter væske :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Du må ikke putte mere end 70 g maltodextrin, druesukker osv. i pr 1. liter væske

1.
Skider bjørnen i skoven Henriksen?

2.
Hvorfor nedsætter det præstationsevnen?
Brugeravatar

Henriksen skrev:
JensL skrev:

Uddyber du lige den?

Du må ikke putte mere end 70 g maltodextrin, druesukker osv. i pr 1. liter væske :)

Det var nok mere en begrundelse han søgte og ikke et...ja, jeg ved ikke engang hvad dit svar er?..det er jo blot en kopi af det der var grunden til hans spørgsmål. :wink:
Men okay, HVORFOR nedsætter den ens præstationsevne? :D
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Malke skrev:
Henriksen skrev:
JensL skrev:

Uddyber du lige den?

Det var nok mere en begrundelse han søgte og ikke et...ja, jeg ved ikke engang hvad dit svar er?..det er jo blot en kopi af det der var grunden til hans spørgsmål. :wink:
Men okay, HVORFOR nedsætter den ens præstationsevne? :D

Han spurgte om en uddybelse, så forklarede jeg det med andre ord. For jeg betegnede det som om han ikke forstod formuleringen :wink:

Hm hvor skulle bjørnen ellers skide ? #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

Henriksen skrev:Hm hvor skulle bjørnen ellers skide ? #-o

I et bur??
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

jamand skrev:
Henriksen skrev:Hm hvor skulle bjørnen ellers skide ? #-o

I et bur??

Helst ikke :O Så den fanget, og så vidt jeg forstår er mange herinde dyre elsker, så hvem går ind for at en bjørn skulle leve i et bur?

Medmindre det er bjørnen herinde fra så skider han vel på et toilet, håber jeg ihvertfald for ham og dem han omgås :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg fyrer lige op under den debat, som topicstarter egentlig gerne vil have svar på igen! Hvornår er det nødvendigt at benytte sig at væsker med kulhydrattilsætning (nej, der skal ikke tænkes sjofelt)! Jeg tænker på, hvor lange træningspas skal man have før det bliver nødvendigt - man spiser selvfølgelig et varieret måltid en times tid før træning! Kroppen leder blodet rundt til musklerne under fysisk aktivitet, hvorfor mængden af blod omkring maven formindskes - formodentlig større formindskning ved cardio fremfor styrketræning!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:Jeg fyrer lige op under den debat, som topicstarter egentlig gerne vil have svar på igen! Hvornår er det nødvendigt at benytte sig at væsker med kulhydrattilsætning (nej, der skal ikke tænkes sjofelt)! Jeg tænker på, hvor lange træningspas skal man have før det bliver nødvendigt - man spiser selvfølgelig et varieret måltid en times tid før træning! Kroppen leder blodet rundt til musklerne under fysisk aktivitet, hvorfor mængden af blod omkring maven formindskes - formodentlig større formindskning ved cardio fremfor styrketræning!

Den vil jeg gerne skrive under på.
Hvis jeg husker rigtigt så priotere kroppen blodcirkulationen således at kun 3-5 L/min blod går til diverse organer, herunder fordøjelsesystemet. Hvorimod det resterende blod (20-36 L/min som afhænger af hjertets størrelse) går til de aktive muskler. Dette er kun ud fra hård cardio - med andre ord - som J-S-O skriver - så kan jeg forestille mig at organerne får mere blod under BB da det nok ikke kræver så fysisk meget.

Husk MAX 70 gram kulhydrater pr Liter væske da det ellers nedsætter præstationsevnen.

Den har jeg sq lige godt aldrig hørt før. Har læst noget omkring at koncentrationen af druesukker/maltodextrin ikke må være for stor da det bare vil sænke optagelsen unødvendigt meget. Men at det ligefrem skulle nedsætte præstationsevnen - den var ny. Men hvis du kan finde et link/dokument eller et citat fra kilden så er jeg sq fresh på at lære noget mere - hvis den ellers er pålidelig.
Brugeravatar

Den har jeg sq lige godt aldrig hørt før. Har læst noget omkring at koncentrationen af druesukker/maltodextrin ikke må være for stor da det bare vil sænke optagelsen unødvendigt meget. Men at det ligefrem skulle nedsætte præstationsevnen - den var ny. Men hvis du kan finde et link/dokument eller et citat fra kilden så er jeg sq fresh på at lære noget mere - hvis den ellers er pålidelig

For meget druesukker/maltodextrin nedsætter mavetømningshastigheden - hvorfor, ved jeg ikke??

Folmand, hvad er det med præstationsevnen?
Brugeravatar

JensL skrev:
Den har jeg sq lige godt aldrig hørt før. Har læst noget omkring at koncentrationen af druesukker/maltodextrin ikke må være for stor da det bare vil sænke optagelsen unødvendigt meget. Men at det ligefrem skulle nedsætte præstationsevnen - den var ny. Men hvis du kan finde et link/dokument eller et citat fra kilden så er jeg sq fresh på at lære noget mere - hvis den ellers er pålidelig

For meget druesukker/maltodextrin nedsætter mavetømningshastigheden - hvorfor, ved jeg ikke??

Er det ikke derfor at man skal tilsæt 1 lille tsk salt for mavetømningshastigheden

Geografisk sted: Rødovre

Jørgen skrev:
JensL skrev:

Er det ikke derfor at man skal tilsæt 1 lille tsk salt for mavetømningshastigheden

Jeg er faktisk interesseret i samme spørgsmål, om hvorfor nogle anbefaler en knivspids salt i post workout shaken? Personligt, så tror jeg at det hænger sammen med at glukoseoptagelse over tarmmembranen, som foregår via sekundær aktiv transport, er natriumafhængig?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Jeg er faktisk interesseret i samme spørgsmål, om hvorfor nogle anbefaler en knivspids salt i post workout shaken? Personligt, så tror jeg at det hænger sammen med at glukoseoptagelse over tarmmembranen, som foregår via sekundær aktiv transport, er natriumafhængig?

Hmm. Der er jo alligevel pænt mange processer der kræver natrium, og de fleste får jo dækket deres behov med meget mere end 100%, så jeg kan ikke se nogen grund til at smide salt i en post-workout shake. Det skulle da lige være, hvis man har mistet meget gennem sved. Men det er jo de færreste der løfter jern i 35 graders varme og høj luftfugtighed.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster