Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dulli skrev:Jeg er begyndt på at cutte. I min kostplan har jeg en banan med, for lige at ligge en dæmper på sulten mellem morgenmad og middagsmad.
En kammerat spotter at jeg pakker min banan frem og siger det er dumt at spise banan når man cutter fordi kroppen har svært ved at forbrænde/fordøje det?
Min holdning er egentlig bare at så længe man holder sig lidt i kalorie underskud, så vil man tabe sig.
Er der er nogen der kan gøre mig klogere, så jeg ikke gentagne gange skal høre på at det er forkert at spise en banan under cut? :-)

Larsen123 skrev:Selvfølgelig kan du spise en banan og tabe dig. Det giver jo sig selv? Så længe, at du ligger i energiunderskud over en længere periode. Du kan i princippet tabe dig selvom du kun lever af pasta og flødeis, og du kan tage på og blive tyk af kød og salat.
En banan indeholder ca 80 kcal pr 100 gram. En banan vil derfor ikke afgøre, om du tager på eller taber dig. Det er dit samlede energi indtag over en dag, en uge, en måned, et år, der afgør det.

...De negative effekter af frugt kommer givetvis kun ved et ganske stort indtag. Lidt frugt her og der, særligt i perioder med lave kcal, kan være muskelbesparende. Fruktose er ikke nødvendigvis dårligt. Det forbrænder langsomt, og fylder leverens glykogendepoter effektivt, hvilket kan inhibere muskelkatabolisme indtaget med rette timing. Derudover er der forskellige phytonutrienter i frugt.
3l frugtjuice om dagen er en anden snak.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster