Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mr. PopEye skrev:Du skal bruge 140 gr, da der ikke er noget energi i det resterende

Tøffen skrev:De sidste par tun i vand jeg har købt mig har kun 115g Tun efter de er drænet, jeg presser dog også al vandet ud, mit bedste råd ville være at veje tunen så kan det ik blive mere nøjagtigt

agv skrev:I relation til tun, er der så nogle store mængder tungmetaller i dåsen eller har det reelt ingen betydning?

agv skrev:I relation til tun, er der så nogle store mængder tungmetaller i dåsen eller har det reelt ingen betydning?

Stenalt skrev:agv skrev:I relation til tun, er der så nogle store mængder tungmetaller i dåsen eller har det reelt ingen betydning?
Jo, dåsen skal du ikke spise.

henrDK skrev:agv skrev:I relation til tun, er der så nogle store mængder tungmetaller i dåsen eller har det reelt ingen betydning?
Det er uden betydning hvis du spiser tunen når du åbner konservesdåsen.
Der kan ske en afsmitning (fx tin) til maden hvis du bruger konservesdåse som emballage efter åbning. Du skal op i ret store mængder inden den proces indebærer en helbredrisiko - og så det er nok klaret med en gang tyndskid.
En anden ting er korrosion, madvarer med lav ph-værdi (sure) kan få konservesdåsen til at korrodere, og dermed overføre metal til maden. Det er også kun aktuelt hvis du bruger konservesdåsen som emballage efter åbning.
I øvrigt ville jeg være langt mere bekymret for om tunen evt. bliver forurenet INDEN den kommer på dåse.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster