Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

En gymnasium elev i nød (tysk)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er begyndt at komme ind i en rimelig god rutine, med masser af sund og proteinrigt mad, samt en god motivation og lyst til at træne regelmæssigt.

Dog må man se sandheden i øjnene. Træning er blot en lille del af livet. I en alder af 16, snart 17, hvor jeg på nuværende tidspunkt befinder mig i 2.g er presset større end nogensinde. Ikke nok med at min studieretning betyder at jeg får markant flere afleveringen end de øvrige klasser (3 inde for den første uge af opstart, en uge med ingen aflevering efterfulgt af 5 afleveringer på 8 dage) er der også flere moduler (hvilket betyder flere lektier) og, fordi vores klasse blev valgt til at være udvekslingsklassen, mange præsentationer. Dette er et kæmpe pres på en. Især når man virkelig gerne vil anstrenge sig. Nogle fag mere end andre, da de skal afsluttes. Derfor kan man til tider føle sig tidspresset og stresset. Det er jeg i hvert fald.

Derfor befinder jeg mig i denne situation. Jeg har ambitioner om at komme ind på medicin, men jeg tog 1.g for givet og endte på 7 mediefag + 10 samfundsfag. Det 7-tal kan måske ende med at trække gennemsnittet meget ned. Jeg forsøger derfor at gøre mit aller bedste, om det så kræver hjælp eller ej.
Mit tysk er ikke det bedste. For at sige det ligeud er det nok det værste af mine fag, da jeg ikke kan se nogen udsigt til improvements. Det ville kræve et kursus, som jeg ingen til har til overs for.

Så jeg spørger. Vil nogen være interesseret i at hjælpe en, mere eller mindre, desperat gymnasium elev med hans tysk? Opgaven er på godt 250 ord, så det vil ikke kræve spor lang tid. Desuden vil jeg ikke bede om at kigge ord for ord igennem, men at lige læse den hurtigt igennem og strege fejlene over. Jeg vil ikke bede om en rettelse men blot en forklaring på hvad der er gået galt.

Afleveringsfristen er imorgen kl. 22:00. Jeg skriver den færdigt idag og håber nogle er klar på at hjælpe, siden der ingen hjælp er at finde i lektiercafer eller hos venner.

Det blev et længere opslag end forventet O:)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Eventuelt kunne jeg hjælpe. Jeg kan dog udelukkende rette.

Desuden 2.g er en joke mht. arbejdsbelastning, nogensinde brugt din nat på alle lektier og afleveringer?
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Son of Zelus skrev:Eventuelt kunne jeg hjælpe. Jeg kan dog udelukkende rette.

Lækkert! Det kun grammatikken. Ikke noget med indholdet.

Desuden 2.g er en joke mht. arbejdsbelastning, nogensinde brugt din nat på alle lektier og afleveringer?

2x 5-timers afleveringer, 1x 4-timers og 2x 3-timers på en Torsdag, Søndag, Søndag, Mandag (morgen) og Torsdag næste uge, med præsentationer og diverse lektier som hører til hverdagen.
At lave det over 1-3 dage kræver at jeg sidder og kigger på tingene uden en definitiv pause til at rense hovedet. Det ender med at jeg skriver noget "half-arsed", fordi min hjerne bare vil væk fra alt den arbejde, hurtigst muligt. Tro mig. Jeg har prøvet det før (hele 1.g faktisk)

Son of Zelus skrev:

En almindelig gymnasieuge er sat til 50 timer for den flittige elev, der laver alle lektier grundigt. Dertil kommer, at det vil variere fra uge til uge, hvorfor nogle uger hurtigt kan komme op på 50+ timer. Jeg vil ikke mene, at det er en "joke mht. arbejdsbelastning". Dertil kommer "karakterræset", der kræver, at eleverne får højere og højere karakterer, hvilket igen giver en endnu større arbejdsbyrde.

Kh
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 10.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Barbellz skrev:
Son of Zelus skrev:

En almindelig gymnasieuge er sat til 50 timer for den flittige elev, der laver alle lektier grundigt. Dertil kommer, at det vil variere fra uge til uge, hvorfor nogle uger hurtigt kan komme op på 50+ timer. Jeg vil ikke mene, at det er en "joke mht. arbejdsbelastning". Dertil kommer "karakterræset", der kræver, at eleverne får højere og højere karakterer, hvilket igen giver en endnu større arbejdsbyrde.

Kh

Jeg forstår egentlig ikke hvor du vil hen med indlægget? Det alt sammen subjektiv, men jeg skrev det blot i anledning af ts, som fik det til at lyde en smule overdramatiseret.

Til ts, hvis der er interesse: Jeg kan kun rette fejlene (Hvis jeg har lyst og tid imorgen), da jeg er 1/2 tysk-schweizer
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Barbellz skrev:
Son of Zelus skrev:

Kh

wut? Jeg følte ikke, at jeg tog 3.g seriøst - som i "jeg brugte max. 1 time til lektielæsning om dagen og lavede næsten alle afleveringer i weekenderne". Alligevel endte jeg med et snit på 11,2 (anekdotisk evidens, I know), som iflg. ug.dk akkurat skulle være nok til at komme ind på Københavns universitet for at læse medicin.

Og det med 50 timer kan ikke være rigtigt. Jeg fik at vide af uni, at jeg nok kommer til at have 20-22 timers undervisning... derudover skal jeg læse, lave opgaver og bla bla bla. Det tænker jeg ikke, kommer op på 50 timer (men hvad ved jeg om uni).
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Har du egentlig tænkt over om du har niveauet til medicin når du synes 2.g er hårdt. Måske skulle du revurdere dine ambitioner og mål :)

Bare et råd :)
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Son of Zelus skrev:

Jeg forstår egentlig ikke hvor du vil hen med indlægget? Det alt sammen subjektiv, men jeg skrev det blot i anledning af ts, som fik det til at lyde en smule overdramatiseret.

Det er da ret tydeligt, hvor jeg vil hen med det. Måske er det en anelse overdramatiseret - vi er jo mange, der godt kan lide at have ondt af os selv. Derudover siger du det jo selv, når du siger, at det er subjektivt, og så overdramatiserer du måske også lige en anelse selv, når du siger, at "2. g er en joke ift. arbejdsbyrde".

Borumpas skrev:wut? Jeg følte ikke, at jeg tog 3.g seriøst - som i "jeg brugte max. 1 time til lektielæsning om dagen og lavede næsten alle afleveringer i weekenderne". Alligevel endte jeg med et snit på 11,2 (anekdotisk evidens, I know), som iflg. ug.dk akkurat skulle være nok til at komme ind på Københavns universitet for at læse medicin.

Og det med 50 timer kan ikke være rigtigt. Jeg fik at vide af uni, at jeg nok kommer til at have 20-22 timers undervisning... derudover skal jeg læse, lave opgaver og bla bla bla. Det tænker jeg ikke, kommer op på 50 timer (men hvad ved jeg om uni).

Det er fint, at du endte med det snit, men som du selv siger, så er det ærligt talt lidt irrelevant.

Og det kan sagtens være rigtigt - det er bl.a. en udtalelse fra en rektor og diverse artikler, som jeg bygger det på. Med lidt hurtig matematik vil du også se, at 5 timer om ugen, som du angiveligt brugte på lektielæsning, plus op til 12 timers afleverings i weekenden + ~30 timer i skolen hver uge hurtigt nærmer sig de 50 timer - og der er mange, der bruger mere end 1 time på lektielæsning om dagen.

Derudover er universitet jo også for mange studier kendetegnet ved, at du i højere grad bruger tid på at skrive opgaver og læse derhjemme end at komme til forelæsninger.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 10.00

Det er en masse vrøvl. Gymnasieelever er super pressede. Jeg husker alt for godt hvor presset min egen bedre halvdel var dengang. Det var ikke sjovt!
Jeg tog selv en tur over VUC inden uni, så jeg var for det første ældre, for det andet havde jeg det lettere, fordi man kun fik bindende karakterer én gang om året til eksaminerne.

Universitetet er selvfølgelig også meget hårdt på visse studier, men man har langt større frihed fordi man har mindre undervisning - ofte uden mødepligt. Derudover er der kun karaktergivning efter eksaminerne, som man har fornuftig tid til at forberede sig på. Og nåh ja, så er man ældre og mere modstandsdygtig. Uni er med andre ord meget bedre, da det psykiske pres primært er de 2x2 måneder man læser til eksamen.

Jeg ved hvad jeg taler om; her i huset (lejligheden) er vi begge snart kandidater.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Jeg vil gerne give ret i at oplæget er at havde ondt af sig selv. Om at det er overdramatiseret? Nej, uenig. Jeg synes at lægge så mange ting ovenpå hinanden inde for så kort tid er i overkanten. Det frustrerer mig og stresser mig. Så kan man være heldig at havde nem ved sit skolearbejde - godt for vedkommende - men lav ikke den generalisering, når der er folk som tydeligvis ikke har det sæt af færdigheder.

Jeg siger ikke 2.g er svært. Jeg er kun ½ måned inde i året. Hvordan skal jeg gå rundt og sige at 2.g er svært? Jeg siger at denne uge er en form for overbelastning. Lektier, 5 afleveringer og 2 præsentationer (+ endnu en aflevering, som i løbet af en undervisningsfri-dag) inde en uge.

"Det handler ikke om hvad du kan, men hvad lærerne tror du kan"

Et konge citat.
Kan ikke rygende fis i tysk og jeg afsluttede med 10/10, fordi jeg fik det til at fremstå som jeg kunne det.

Og når det så kommer til afleveringerne, så betal en eller find en god ven der kan lave dem.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Larsjensen skrev:"Det handler ikke om hvad du kan, men hvad lærerne tror du kan"

Et konge citat.
Kan ikke rygende fis i tysk og jeg afsluttede med 10/10, fordi jeg fik det til at fremstå som jeg kunne det.

Og når det så kommer til afleveringerne, så betal en eller find en god ven der kan lave dem.

Nu er lærerne jo ikke idioter. Man kan ikke fake et godt tysk. Enten så kan man tale et sprog eller også kan man ikke.
Gymnasielærerne kender sgu godt alle de åndssvage tricks, som eleverne benytter sig af. Den dummeste er vel hånden i vejret og så "øh nu har jeg lige glemt det" eller "det er lige blevet sagt". Læreren noterer ikke den slags nonsens som "aktiv i timen". Sådan er det også med andre "smarte tricks".

Jeg brugte eksemplet med "hånden i vejret" fordi min dansklærer i sin tid fortalte, at det var sjovt med nye klasser på gymnasiet pga. alle de tricks (nogle af) eleverne prøvede af, for at fremstå klogere end de var. Og så nævnede hun eksemplet med hånden, som noget af det første man som lærer, lærer at gennemskue.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bosse101 skrev:
Larsjensen skrev:"Det handler ikke om hvad du kan, men hvad lærerne tror du kan"

Et konge citat.

Nu er lærerne jo ikke idioter. Man kan ikke fake et godt tysk. Enten så kan man tale et sprog eller også kan man ikke.
Gymnasielærerne kender sgu godt alle de åndssvage tricks, som eleverne benytter sig af. Den dummeste er vel hånden i vejret og så "øh nu har jeg lige glemt det" eller "det er lige blevet sagt". Læreren noterer ikke den slags nonsens som "aktiv i timen". Sådan er det også med andre "smarte tricks".

Jeg brugte eksemplet med "hånden i vejret" fordi min dansklærer i sin tid fortalte, at det var sjovt med nye klasser på gymnasiet pga. alle de tricks (nogle af) eleverne prøvede af, for at fremstå klogere end de var. Og så nævnede hun eksemplet med hånden, som noget af det første man som lærer, lærer at gennemskue.

haha. Nybegynder trick^^
Du skal bruge de beskidte metoder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Bosse101 skrev:

Et konge citat.

haha. Nybegynder trick^^

Som det hvor man er god til et fag, men altid taler om hvor dårlig man er? :-({|= :´)
Brugeravatar

Styrkeliste

En af mine gode venner jeg gik i gymnasiet med, som vist kom ud med et snit på 13 eller sådan noget.

Jeg vil aldrig anbefale at springe lektier helt over, men ikke alle lektier kræver lige meget tid og opmærksomhed. Alle afleveringer der gives karakter for er væsentlige, eftersom de sort på vidt giver læreren et indblik i dine egenskaber, men læsningen af en tekst som gennemgås på klassen dagen efter, er måske ikke helt så vigtigt, idet man ofte kan slippe afsted med at skimme teksten, få fat i hovedpunkter, og så ”tale klassen efter munden” når teksten gennemgås. Med at tale klassen efter munden mener jeg, at det som regel kun er nødvendigt at vide 2-3 ting helt præcist om teksten, for når du har sagt disse 2-3 ting, har du bidraget til diskussionen, været aktiv mundtligt i klassen, noget læreren lægger stor vægt på når de mundtlige karakterer gives, og vigtigst af alt, du undgår at være en af dem der bliver nødt til at indrømme at ”jeg har altså ikke lige fået det læst”, brug aldrig den replik, den fungerer som en skjult mental fuck-finger til læreren og det giver altså ikke en god stemning mellem dig og din lærer.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Bosse101 skrev:
Larsjensen skrev:
Bosse101 skrev:

Et konge citat.

haha. Nybegynder trick^^

Som det hvor man er god til et fag, men altid taler om hvor dårlig man er? :-({|= :´)

Hahaha. Det er virkelig ikke sådan ment. Jeg er elendig til tysk, jeg er på 8-9 klasses niveau.
Jeg fedtede på den gode måde, hvor jeg prøver at blive venner med læreren og snakke privat talk med personen og i den periode havde min far leukæmi, og det gjorde jeg læreren tit opmærksom på, så jeg også lige fik medlidenheds-kortet på banen. Som min far selv kaldte det "kemo-kortet"
Man kan lige så godt få de billige points.
Som sagt afleveringerne og lektierne fik jeg venner og andre til at lave også fyrede jeg dem bare af på klassen.
Sidst rettet af Larsjensen 27. aug 2014, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Bosse101 skrev:
Larsjensen skrev:
Bosse101 skrev:

Et konge citat.

haha. Nybegynder trick^^

Hahaha. Det er virkelig ikke sådan ment. Jeg er elendig til tysk, jeg er på 8-9 klasses niveau.
Jeg fedtede på den gode måde, hvor jeg prøver at blive venner med læreren og snakke privat talk med personen og i den periode havde min far leukæmi, og det gjorde jeg læreren ti opmærksom på, så jeg også lige fik medlidenheds-kortet på banen. Som min far selv kalde det "kemo-kortet"
Man kan lige så godt skrave de billige points sammen.
Som sagt afleveringerne og lektierne fik jeg venner og andre til at lave også fyrede jeg dem bare af på klassen.

Kunne du ikke bare have taget dig sammen i stedet for at føre din lærer bag lyset? Omend det også er en ekstrem tavlig situation du sætter din lærer i ved at spille sit kræft - kort... Når det, som jeg kan forstå på din sætning, ikke engang var nødvendigt.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Man kan bullshitte sig igennem meget i gymnasiet og gå ud med et fint gennemsnit. Det hjælper dog ikke særlig meget senere hen, hvis man i det hele taget ikke gider lave noget.

Leukæmi og medlidenhedskort... wow.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Man kan bullshitte sig igennem meget i gymnasiet og gå ud med et fint gennemsnit. Det hjælper dog ikke særlig meget senere hen, hvis man i det hele taget ikke gider lave noget.

Jamen jeg er enig. Følte dog det var nødvendigt i dette fag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Jmt skrev:Man kan bullshitte sig igennem meget i gymnasiet og gå ud med et fint gennemsnit. Det hjælper dog ikke særlig meget senere hen, hvis man i det hele taget ikke gider lave noget.

Jamen jeg er enig. Følte dog det var nødvendigt i dette fag.

Det er okay at indrømme fejl. Sæt dig ned med din bog og læs. No pain - no gain gælder såvel i træningscenteret, som i skolen :)
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster