Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Zenia skrev:Nu ved jeg ikke hvor meget det er tilladt for dig at bruge CAS - men du kan jo bare taste den ind i grafen, finde c ved at aflæse skæringspunktet med y-aksen. Hvis toppunktet ligger til venstre fra y-aksen, så har a og b samme fortegn. Hvis det ligger til højre, så har de forskellige fortegn.

+Faktor skrev:a = (y2-y1)/(x2-x1)
Det mener jeg da i hvert fald, hehe

Ferus skrev:rasmuskrogh's regneudtryk stammer fra parablens toppunktsformel. det er ganske rigtigt. Heri har du dit b til at være 4, og hele regneudtrykket har du til at være lig med -1

Bone-14 skrev:+Faktor skrev:a = (y2-y1)/(x2-x1)
Det mener jeg da i hvert fald, hehe
Det en førstegradsligning. Jeg har heller ikke 2 punkter desværre.

Bone-14 skrev:Zenia skrev:Angående formlen -b/2a er jo lidt svært når man ikke har a

EmilB skrev:Bone-14 skrev:Zenia skrev:Angående formlen -b/2a er jo lidt svært når man ikke har a
Slet ikke.
B er 4
-4/2a = -1 (toppunktets x-værdi)
Ikke en svær ligning

Bone-14 skrev:Ferus skrev:rasmuskrogh's regneudtryk stammer fra parablens toppunktsformel. det er ganske rigtigt. Heri har du dit b til at være 4, og hele regneudtrykket har du til at være lig med -1
Ved det, har brugt formlen i tidligere opgaver, men forstår ikke hvordan i kan regne det ud når a er ubekendt?

Zenia skrev:c kan du vel finde, hvis du sætter y=0, så finder du skæringen med y-aksen?!

Bone-14 skrev:Hvad så med c?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster