De sidste 3 måneder har jeg trænet med større masse som mål. Jeg har oplevet rigtigt gode gains på et program der lyder sådan her:
(Der er 1 minuts pause mellem hvert sæt GV inspireret)
Dag 1: Bryst
Bænkpres 10x10
Skulderpres 6x10
Øvre bryst dumbell 3x10
Dips 3x ca.5 (Er desværre ikke helt stærk nok til at tage flere)
Triceps div. 2 x 3x10
Dag 2: Ryg
Lat pull downs 10x10
Dumbbel BOR 5x10
Shrugs 4x10
Rear laterals 4x10
Biceps samt forearms div. ca.3 x 3x10
Dag 3: Ben
Calf raises 10x10 (har latterligt små calves så de skal jeg prioriteres hvis de skal blive større

Squat 6x10
Dødløft 6x10
Mave:
Mavebøjninger 3x10
3 x planken 1 minut
Dag 4:
Fri
Forfra
Mine løft fordeler sig således:
Bænk: 75 kg
Dødløft: 100 kg
Squat 70 kg (Jeg synes min teknik er super ringe, så den arbejder jeg meget med. Jeg synes dog stadigvæk jeg får kanon meget ud af øvelsen)
Jeg vejer ca.75-80 kg fordelt på 180 cm, har ca en bodyfat på 15-20 stykker. Jeg kan se mine abs, men de er ikke imponerende. Jeg regner først med at gå ned i vægt engang i marts/april, så mit primære formål er at blive større. Kosten har jeg rimelig godt styr på synes jeg selv, MEN alting kan jo blive bedre ;)
Jeg har som sagt kørt dette program i 3 måneder, efter ca at have holdt pause i ca. 6 måneder. Jeg har fået rigtigt gode gains, specielt på brystet, lat'sne og lårene. Mine calves er stadigvæk små, men alting tager jo tid. Jeg er ved at holde en uges pause, som slutter onsdag, da min krop var træt. Mit spørgsmål lyder så:
D.19 december til d.2 januar kan jeg ikke træne pga. juleferie (og gider ikke bruge min ferie på at træne
) så jeg har en måned fra nu af hvor jeg skal træne. Jeg tænker om det ville være en god idé at træne et andet program her den næste måned (for at chocke kroppen) for så at gå tilbage til det originale d.2 januar (da jeg er meget tilfreds med det).Er det en god måde at gøre det på, og ville jeg måske endda med fordel kunne køre et mere styrketrænings fokuseret program for så i sidste ende at få mere ud af min træning rent masse-mæssigt? Mit primære mål er masse, men min tanke går på om jeg kan gå 1 skridt tilbage, for at tage 5 frem ?