i må gerne sige hvor mange sæt og reps..
kører 2 split program, skal jeg træne mave hver dag?... føler selv jeg resitirerer hurtigt der..
har lav fedtprocent, så det burde være nemt og få det markeret, der skal bare noget mere masse

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nikke87 skrev:kører 2 split program, skal jeg træne mave hver dag?... føler selv jeg resitirerer hurtigt der..har lav fedtprocent, så det burde være nemt og få det markeret, der skal bare noget mere masse..

Nikke87 skrev:haha jajaa det ved jeg.. men svar lige på spørgsmålet hvis i kan hjælpe
... bare nævn nogen gode øvelser, og svar på om der "kan" trænes lower,upper,side osv..

Lystfiskeren skrev:En lav fedtprocent er god for en markeret mave.

) det kan være det du referere til som "side abs". jeg synes du skal kigge i øvlsebiblioteket her på BB.DK og finde de øvelser du synes passer dig bedst. og når du nu siger at du har en forholdsvis lav fedt% vil jeg også mene at du mangler masse, og det får du selvfølgelig ved at træne og vigtigt er at spise rigtig, som vil sige sundt og godt. læs evt artiklen herinde der hedder "kosten fra a til aa" hvis du vil lære lidt om kosten. 
ØbroMorten skrev:Nikke87 skrev:haha jajaa det ved jeg.. men svar lige på spørgsmålet hvis i kan hjælpe
... bare nævn nogen gode øvelser, og svar på om der "kan" trænes lower,upper,side osv..
Jeg er ikke manden der skal sidde og kaste den ene gode maveøvelse over bordet efter den anden, da jeg primært træner FB, og derfor ikke træner mavemusklerne isoleret.
Men for at svare på dit spørgsmål; jo, du kan godt træne upper, lower, side osv.. Nu ved jeg ikke hvilket program du kører, men det er kun i få programmer at jeg ville sige at det var tilrådeligt at gå amok i et helvede af maveøvelser. Det er primært en diskopumper ting at lave 800 forskellige maveøvelser med 1500 reps i hvert sæt!![]()
Har du en ganske almindelig veltrænet mave og en lav fedt%, er jeg sikker på at du vil være tilfreds!

Nikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Nikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Nikke87 skrev:vil gerne have en pæn flad mave, og markeret!
Nikke87 skrev:hvilken øvelser ville være godt for at få en pæn markeret mave?..
Nikke87 skrev:i må gerne sige hvor mange sæt og reps..
Nikke87 skrev:kører 2 split program, skal jeg træne mave hver dag?

flamingopikken skrev:Nikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Muskelfibrene i rectus abdominis løber vertikalt (se link), hvorfor du [b]ikke kan flytte stresset over på den øverste del, nederste del eller whatever. Du kan dog flytte stresset fra side til side (horisontalt), netop fordi muskelfibrene løber vertikalt.[/b]
http://1.bp.blogspot.com/_jixeOYc_Oco/S ... er_abs.jpgNikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Muskelfibrene i rectus abdominis løber vertikalt (se billede), hvorfor du ikke kan flytte stresset over på den øverste del, nederste del eller whatever. Du kan dog flytte stresset fra side til side (horisontalt), netop fordi muskelfibrene løber vertikalt.Nikke87 skrev:vil gerne have en pæn flad mave, og markeret!
Markeret = lav fedtprocent. Der er ikke nogle øvelser der magisk giver dig en flad, muskuløs mavemuskulatur. Sørg for at opbygge noget masse - for derefter at cutte fedtet af.Nikke87 skrev:hvilken øvelser ville være godt for at få en pæn markeret mave?..
Igen: Markeret = lav fedtprocent.
Gode øvelser til at smide noget masse på mavemusklerne kunne fx være:
Evil Wheel
Cable Crunches
Alm. mavebøjninger m. belastningNikke87 skrev:i må gerne sige hvor mange sæt og reps..
Mavemusklerne skal trænes som nøjagtig alle andre muskelgrupper; med belastning. Hvis du holder dig inden for den klassiske BB-rep range på 5-15 reps, er du i hvert fald ikke galt på den.Nikke87 skrev:kører 2 split program, skal jeg træne mave hver dag?
Nej. Træne mave på ben-dagen, såfremt du kører et klassisk push/pull 2-split, da maven er aktiv i mange af de større øvelser - eksempelvis squat, dødløft og BOR.

HommkufH skrev:flamingopikken skrev:Nikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Muskelfibrene i rectus abdominis løber vertikalt (se link), hvorfor du [b]ikke kan flytte stresset over på den øverste del, nederste del eller whatever. Du kan dog flytte stresset fra side til side (horisontalt), netop fordi muskelfibrene løber vertikalt.[/b]
http://1.bp.blogspot.com/_jixeOYc_Oco/S ... er_abs.jpgNikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Muskelfibrene i rectus abdominis løber vertikalt (se billede), hvorfor du ikke kan flytte stresset over på den øverste del, nederste del eller whatever. Du kan dog flytte stresset fra side til side (horisontalt), netop fordi muskelfibrene løber vertikalt.Nikke87 skrev:vil gerne have en pæn flad mave, og markeret!
Markeret = lav fedtprocent. Der er ikke nogle øvelser der magisk giver dig en flad, muskuløs mavemuskulatur. Sørg for at opbygge noget masse - for derefter at cutte fedtet af.Nikke87 skrev:hvilken øvelser ville være godt for at få en pæn markeret mave?..
Evil Wheel
Cable Crunches
Alm. mavebøjninger m. belastningNikke87 skrev:i må gerne sige hvor mange sæt og reps..
Mavemusklerne skal trænes som nøjagtig alle andre muskelgrupper; med belastning. Hvis du holder dig inden for den klassiske BB-rep range på 5-15 reps, er du i hvert fald ikke galt på den.Nikke87 skrev:kører 2 split program, skal jeg træne mave hver dag?
Nej. Træne mave på ben-dagen, såfremt du kører et klassisk push/pull 2-split, da maven er aktiv i mange af de større øvelser - eksempelvis squat, dødløft og BOR.
Men har stresspunktet effekt på muskelvæksten, har tænker jeg på, om muskel vil vokse forskelligt alt efter hvor på musklen man ligger stresset?

flamingopikken skrev:Nikke87 skrev:Nogen siger man ikke decideret kan træne "lower" abs, upper abs, side abs.. osv... nogen ´som kan hjælpe mig?
Muskelfibrene i rectus abdominis løber vertikalt (se link), hvorfor du ikke kan flytte stresset over på den øverste del, nederste del eller whatever. Du kan dog flytte stresset fra side til side (horisontalt), netop fordi muskelfibrene løber vertikalt.
Evil Wheel
Cable Crunches

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster