Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Endnu en Crossfit diskussion

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens

Jeg vil hermed opfordre til en konstruktiv diskussion omkring et alternativ bud på Crossfit. Træningsfysiologerne er kommet med et bud: "Hardcore" - som har fungeret i fitness.dk, men spørgsmålet var om vi ikke kunne komme med et andet bud, her i flok. Som præmis for diskussion må være at den skal fungere som forretningsmodel, dvs. være interessant for en større målgruppe.

Her er lidt inspiration:

http://www.gym.cathletics.com/services/fitness.php

"Our group fitness classes utilize training methods from a spectrum of fitness and athletic disciplines. We incorporate smart, structured strength training, functional and powerful conditioning, appropriate speed and agility work, and flexibility and mobility.

We help our clients develop balanced physical abilities that improve health, performance and daily function: Strength, Endurance, Power, Stamina, Speed, Agility, and Flexibility.

Classes are kept small to ensure a low client:trainer ratio and allow our qualified and experienced trainers to instruct and coach closely and individualize training when appropriate. This format allows much of the benefit of personal training without the expense and with the supportive, fun and competitive environment of a group of teammates.

While we are no longer a CrossFit affiliate after more than 5 years of affiliation, we continue to use the aspects of CrossFit training that we find valuable, while eliminating those we believe to be unproductive or even dangerous"

Er du crossfit udøver vil jeg gerne høre hvad tilstrækker dig ved crossfit i forhold til de andre normale fitnesscentre?

Er du hardcore kritikere af crossfit, hvad skal forbedres og hvordan sikrer man stadig at model er tilstrækkende?

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg dyrker crossfit som en ekstra form for styrketræning. udover min 2-3 gange alm. jern pumping.
Jeg er elite svømmer og vi bruger til at kondi og får at få alle de forskellige muskeler med på en anden måde.

Læs evt viewtopic.php?f=1&t=39407 Hvor min træner kommentere hvorfor crossfit er godt foreksempel for en elite svømmer :D
"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow".
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Helsingør

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 122.50

swimchris skrev:Jeg dyrker crossfit som en ekstra form for styrketræning. udover min 2-3 gange alm. jern pumping.
Jeg er elite svømmer og vi bruger til at kondi og får at få alle de forskellige muskeler med på en anden måde.

Læs evt viewtopic.php?f=1&t=39407 Hvor min træner kommentere hvorfor crossfit er godt foreksempel for en elite svømmer :D

Din træner er en talentløs spasser
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

StefanM skrev:
swimchris skrev:Jeg dyrker crossfit som en ekstra form for styrketræning. udover min 2-3 gange alm. jern pumping.

Og det bygger du på hvad .? spasser
Brugeravatar

Styrkeliste

Plus at der Norske Landshold i svømning dyrker Crossfit og de klare sig udemærket
Brugeravatar

Styrkeliste

swimchris skrev:
StefanM skrev:

Læs evt http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=1&t=39407 Hvor min træner kommentere hvorfor crossfit er godt foreksempel for en elite svømmer :D

Og det bygger du på hvad .? spasser

StefanM har to stjerner ved siden af sit navn, hvor mange har du? Jeg holder med ham. Dyrker Michael Phelps CrossFit Tm?
Brugeravatar

Reputation point: 20

2 stjerner og hva så. Betyder Sku da ikke at han har ret ?!
Brugeravatar

Styrkeliste

Hej sveske, det som der menes er blot at det på sin vis virker ret ustruktureret med din træning, derudover er overførligheden fra LOlfit til svømning ikke voldtsom god.

Du skal tænke sådan her, Bliver jeg en god svømmer af at svømme? eller bliver jeg en god svømmer af LOLfit? bevares styrketræning er da godt for dig, men ligefrem tilføre en ekstra omgang styrketræning i form af LOLfit virker bare... Somom din træner har stået og tænk "Neeej se en pip fugl, Når ja forresten crossfit er hyped lad os afprøve det på lille chris"

Måske kunne tiden bruges mere konstruktivt?
Sidst rettet af CapzBB 13. nov 2010, 18:07, rettet i alt 1 gang.
#HalfNatty #TeamKreatin #Team6%orBelow
Brugeravatar

Reputation point: 244

Geografisk sted: På Jagt

swimchris skrev:2 stjerner og hva så. Betyder Sku da ikke at han har ret ?!

Nej det gør det ikke, men i dette tilfælde jo. Crossfit er lort.

Reputation point: 5

LOL, dog jeg er rimelig sikker på at StefanM kunne lærer din træner en ting eller 2 omkring muskulær træning
Brugeravatar

Yes yes..... Har diskuteret det med ham engang før efter jeg havde skrevet Indlæget " Min SINDSSYGE trænings uge" :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Din træner er dum! Haha.

For at være en smule seriøs, så bliver man god til at svømme, ved at svømme. At CF kan bruges som cardio er sikkert rigtig nok. Men hvis jeg var dig, ville jeg da svømme mig en tur til i stedet.

"Gør det du er bedst til. Det gør vi" Billede
Brugeravatar

Reputation point: 20

swimchris skrev:Yes yes..... Har diskuteret det med ham engang før efter jeg havde skrevet Indlæget " Min SINDSSYGE trænings uge" :D

ja, har læst din tråd, tak for et godt grin :)
Brugeravatar

Wannabe-BB skrev:

Din træner er dum! Haha.

For at være en smule seriøs, så bliver man god til at svømme, ved at svømme. At CF kan bruges som cardio er sikkert rigtig nok. Men hvis jeg var dig, ville jeg da svømme mig en tur til i stedet.

"Gør det du er bedst til. Det gør vi"

Man bliver ikke bare lige en bedre svømmere at kun at svømme. Svømning er kun en del, styrketræning og dryland er også med til at gøre dig en bedre svømmere.
Og det betyder ikke at fordi du styrketræner at du så kan svømme :wink: Men tror du ved hvad jeg mener
Brugeravatar

Styrkeliste

Hold en ordentlig debat tone. Det er utrolig mange ligegyldige indlæg i denne tråd.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bb.dk i en nøddeskal.

Det var egentlig et godt oplæg til debat, kunne alle de der offtopic posts ikke flyttes?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

båmph 2 sælph..

Hat intet at bidrage med, so far, men følger lige med her.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Lithium skrev:Hey Rune

Hvordan vægter I disse parametre indbyrdes

Strength, Endurance, Power, Stamina, Speed, Agility, and Flexibility

?

For det har jo ret meget at sige ift hvordan hele grund-ideen i konceptet skal skrues sammen

Derudover; efter hvilke parametre har man forstillet sig at måle nævnte kvaliteter og hvordan ?

"I"

jeg vægter ikke noget...læs lige topic starten igen

grund ideen er dens om jeg stillede op for diskussion. Et alternativ (her underforstået sikker) til crossfit, som stadig tiltrækker folk som crossfit har vist sig at gøre. Jeg opfordrere til en diskussion/brainstorm.

og så vi folk vendeligst gerne holde tråden og ikk rende off topic. Start evt. en ny diskussion.

?

For det har jo ret meget at sige ift hvordan hele grund-ideen i konceptet skal skrues sammen

Derudover; efter hvilke parametre har man forstillet sig at måle nævnte kvaliteter og hvordan ?

Jeg ved ikke hvad man skal vægte??? Præmisset definere hvad der vægtes i først omgang. Dernæst er det afhængig af motivations faktorer. Hvad motivere folk?

eks.
1. Jeg tænker at det er vigtigt at vægte kropskompositions træning, uden at folk skal regulere deres kost. Lever crossfit op til dette? hvad kunne man gøre bedre?

Er helt på linje med Lithium =P~

Jeg kan iøvrigt overhovedet ikke se fidusen i at anvende crossfit til at gøre en svømmer til en bedre svømmer. Det i bedste fald spild af tid, og i værste fald direkte skadeligt for svømmeren. Lithium er allerede kommet med en masse gode grunde til hvorfor.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Lithium..

Fin og opfangsrig opsamling af problemstillinger. Jeg er nok ikke enig med dem allesammen, fordi de er mere kontekst bestemt. Det er lidt mere både og, f.eks. prrehab imellem øvelser...

Det jeg nu godt kunne tænke mig var at være lidt løsningsorienteret i forhold til nogen af disse problemstillinger og lidt mere både og hvis man går sådan her istedet.

I forhold til resultater, så vil nogen være drevet af resultater, men man på årsagen til at folk forsætter er det nok ikke bare resultater, men oplevelsen ved træning. Det er også god idræts sociologisk evidens for at det er oplevelsen og identitet der driver værket og ikke bare resultaterne. Folk nøjes ofte med ikke at forbedre sig, f.eks. Zumba deltager.

Det er svært at komme udenom at crossfit har en appeal til en bestemt gruppe af mennesker, der stadigt tiltagende.

Det er være at huske at Crossfit også er en måde at få udbredt nogen af de gode ting ved frivægtstræning. Oprindeligt var en del af crossfit bevægelsen også indlæring af gymnastisk øvelser for at forbedre motorisk færdighed. Hvis sportsklubber brugt crossfit klubber hvor træning var hensigtsmæssig strukturet vil man i nogen tilfælde jo få flere danske aktive sportsudøver der lavede ATG squat med ordentligt udstyr, istedet for at team danmark aktiv står i fitnesscentrene og ikke kan smide vægten.
Hvis styrkeløft klubber havde crossfit hold, ville der pludselig være penge i kassen, eller måske bare bedre udstyr.

Spørgsmålet er hvad er det som appealer til folk hos crossfit og hvad er det fede ved oplevelsen

Lithium skrev:
RuneB skrev:

?

Jeg ved ikke hvad man skal vægte??? Præmisset definere hvad der vægtes i først omgang. Dernæst er det afhængig af motivations faktorer. Hvad motivere folk?

eks.
1. Jeg tænker at det er vigtigt at vægte kropskompositions træning, uden at folk skal regulere deres kost. Lever crossfit op til dette? hvad kunne man gøre bedre?

Jeg aner ikke hvad crossfit folk motiveres af men hvis man spørger den brede befolkning så er det i første omgang mere resultaterne end træningen som sådan der motiverer.

Derfor er det efter min mening vigtigt at folk får oplevelsen af målbar fremgang ret hurtigt - senere kan træningen i sig selv blive motiverende
parametre kunne være:

Fedtfri masse - den er altid win

Rep styrke i whatever øvelse med hæderlig teknik - Den er nemt målbar

Derudover er positiv forstærkning enormt vigtig
Ris og især ROS gives af træner når han oplever fremgang i teknikken hos atleten- helt ned til enkelte reps - gode som dårlige reps skal kommenteres i relevante øvelser

helt enig med det sidst. RIS og ROS på den rigtigt måde vel og mærke. Det kræver fokus på den enkelte deltager hvilket vel også understøtter vores ideer om at det kræver mindre hold. Eller at man lære folk fejlrette hinanden så der kommer en sparring 2 og 2. Det fungere nogen gang, andre gang ikke.

Jeg er absolut tilhænger af crossfit.
At folk skal være så negativt indstillet til det, er jo fair nok - det er deres ret. Jeg medgiver, at skadespotentialet er meget højt, hvis man ikke ved hvad man gør. En træner fortalte, at fysioerne aldrig havde oplevet så mange mennesker med skulderskader, efter CF opstod i DK. Indtrykket er også, at man stadig lærer ift. nogle øvelser. Jeg har dog ikke selv oplevet mange skader hvor jeg går, og jeg føler virkelig, at vores trænere har en solid viden og kompetence til at træne folk - og det behøver selvf. ikke være sådan andre steder.

Men at kalde CF latterligt og hvad der ellers bliver sagt, er måske lidt uoplyst.
De jeg kender, som dyrker CF er super glade for det, mig selv inklusiv. Alle jeg kender, som er startet til det, er blevet grebet af det, da det på mange måder er mere motiverende, end "bare" at rive i jern som mange kvinder ikke vil (mest fordi mændene står og pruster dem i nakken), eller stå på et løbebånd i shitness world - fred være med det - hvis man er til det.

Jeg tror, at folk bliver grebet af det, fordi de kommer ned og laver snatch, cleans og andre øvelser de ikke anede de kunne. At man ikke bliver til Coleman eller andre forbilleder i manges verden herinde, er nok også langt fra det de fleste CF'ere ønsker - og med det sagt, så er der nogle virkelig stærke og imponerende udøvere i CF.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

mevk skrev:Jeg tror, at folk bliver grebet af det, fordi de kommer ned og laver snatch, cleans og andre øvelser de ikke anede de kunne.

Det tager lang tid at få en fornuftig teknik i de løft, så en af grundene til jeg synes CF er åndsvagt, er at de lader begyndere lave highrep til udmattelse og max forsøg, allerede kort efter de er blevet introduceret til løftene.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Så øvelses valget er motiverende fordi der er imporende og mere krævende end normal fitnesstræning....ligesom at kunne lave en flik flak eller hvad? jeg spørger af nysgerighed,?

kropskomposition = muskuløse men ikke bodybuildet eller krum rygget.

Har du ikke nogen sundhedsgrunde til at vælge crossfit?

"En træner fortalte, at fysioerne aldrig havde oplevet så mange mennesker med skulderskader, efter CF opstod i DK"
- her synes jeg faktisk man har et moralsk ansvar man bør løse...

Gode forslag hertil please.

Folks jeg minder lige om at det er en løsningsorientert tråd...ikke en sviner af crossfit udøver.

W_I_P skrev:
mevk skrev:Jeg tror, at folk bliver grebet af det, fordi de kommer ned og laver snatch, cleans og andre øvelser de ikke anede de kunne.

Det tager lang tid at få en fornuftig teknik i de løft, så en af grundene til jeg synes CF er åndsvagt, er at de lader begyndere lave highrep til udmattelse og max forsøg, allerede kort efter de er blevet introduceret til løftene.

Enig. og løsning er vel nemme her.

OL løft = teknik, styrketræning

høj reps træning med andre øvelser

W_I_P skrev:

Ja, det medgiver jeg. Derfor bliver det også understreget og gentaget, at man skal efterlade sit ego hjemme og holde vægten lav indtil man kan udføre en øvelse med god teknik. Der er dem som ikke hører efter - og det kan man ikke gardere sig imod.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster