Endnu en gang en ny en herinde (som så ofte kan jeg se på de tråde der er). Jeg har kigget lidt rundt og læst lidt, og det hele virker meget fornuftigt, men jeg har alligevel nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på.
Jeg er en person som er blevet 20 her i December, og skal snart til at flytte (Aalborg). Og I den anledning bliver der åbnet nogle døre. Jeg kommer fra en familie hvor sundhed ikke altid har været det mest tilstedeværende samt motion har ikke altid været så gennemgående. Jeg valgte musikken frem for sport da jeg var ham der altid blev valgt sidst i frikvarteret
Anywho, jeg vil bryde det her mønster og det tror jeg bedst kan lade sig gøre når jeg kommer væk og måske nemmere kan bestemme min egen kost (selvom jeg har overvejet bare at starte a.s.a.p). Jeg har aldrig trænet, og jeg har en kampvægt på 93-94kg / 180-181cm. Jeg er relativt kraftigt bygget i forvejen og er pænt bredskulderet af natur, men jeg kunne vel godt tåle at smide 10-15kg. Jeg har set de fleste artikler/debatter handler jo om at få nok fedtstof til at opbygge muskler, men jeg er jo i den anden ende af skalaen, jeg har jo mere en rigeligt at tage af. Jeg lever egentlig relativt sundt nu, jeg spiser måske ikke så ofte som jeg skulle (er slem til at miste morgenmad). Jeg er heller ikke en som spiser slik/cola i lange baner (hvilket nok er grunden til jeg alligevel ikke er blevet større).
Jeg har prøvet på at smide mig lidt ved at løbe 4km / dagen, som jeg egentlig også blev relativt glad for at gøre, men det endte med jeg fik overdrevet nas i mine knæ og så kom jeg ikke afsted igen.
Så enough background; Jeg kunne helt vildt godt tænke mig nogle øvelser som øger muskelmasse og samtidig forbrænder fedt (det gør det nok helt automatisk?), men som sagt er jeg lidt væk fra træningscenter så det vilel være fedt hvis det var øvelser jeg kunne lave omkring hvor jeg bor pt. Det eneste udstyr jeg har personligt er et par håndvægte med ~7.5kg på hver. Det eneste jeg har brugt dem til er biceps/triceps hver aften (20 gentagelser / 3 set), men det er jeg også stoppet med (kunne jo være jeg skulle tage mig sammen og komme igang igen).
Inden i siger det altid er bedst at komme i et træningscenter, som det nok helt sikkert er, så vil jeg sige jeg utrolig gerne ville have en lidt bedre fysik inden jeg skulle et sådan sted hen. Pga tidligere ting i mit liv er jeg utrolig nem til at drage konklusioner af hvad folk mener om mig og da jeg i forvejen har det skidt med min fysiske formåen så har jeg svært ved bare at tage i et gym og træne. Kan jo være jeg bare skal tage mig sammen og spænde hjelmen!
Jeg ville også høre om der er nogle steder, evnt. på nettet, man deler resultater da jeg som person har meget nemmere ved at træne konsistent hvis jeg skal stå til ansvar for et mål hver uge som der er andre der forventer at se (omend bare lader som om
). Har også overvejet at få noget personlig træner agtigt halløj i et gym hvis man overhovedet kan det, som skrevet ovenfor er min selvmotivation ikke den bedste. ** Logs @ forum var hvis mit svar her!
Har du læst den her bunke tekst så mange tak, og hvis der er nogle som har noget 'ekspert' viden så ville det være super. Hvis i mener jeg skal invistere i noget udstyr/specielt kost tilskud etc, så er det intet problem da jeg vil have det er skidt vendt om!
Edit: Det ville også være super hvis i kunne fortælle mig generelt hvor meget tid i bruger på det da jeg virkelig ikke har nogen anelse
Viel Dank/Merci og tak
Regards
Dennis