Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1424
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Engelsk eksamen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg skal til eksamen i mundtlig engelsk her til sommer. Hvor jeg skal lave en synopsis, som jeg så skal fremlægge. Altså skal jeg finde en relevant problemstilling, som jeg vil arbejde videre med. Da jeg interesserer mig for bodybuilding, synes jeg netop noget inden for dette felt, ville gøre det både mere interessant, og slut produktet væsentlig bedre.
Vil i gutter ikke prøve at nævne nogle relevante problemstillinger ved bodybuilding og styrketræning? I skal huske at tænke, at problemstilling, skal kunne dokumenteres, altså det skal være muligt at finde kilder på, at det er et problem.

På forhånd tak
Nicklas

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I forhold til engelsk virker det lidt søgt, at vælge bodybuilding. Du kommer til at beskæftige dig mere med andre faggrupper end med det faktiske sprog, så måske du skulle overveje det kraftigt?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

snak om doping og megareksi(at folk ønsker at være kæmpestore)
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Nicklas123 skrev:Jeg skal til eksamen i mundtlig engelsk her til sommer. Hvor jeg skal lave en synopsis, som jeg så skal fremlægge. Altså skal jeg finde en relevant problemstilling, som jeg vil arbejde videre med. Da jeg interesserer mig for bodybuilding, synes jeg netop noget inden for dette felt, ville gøre det både mere interessant, og slut produktet væsentlig bedre.
Vil i gutter ikke prøve at nævne nogle relevante problemstillinger ved bodybuilding og styrketræning? I skal huske at tænke, at problemstilling, skal kunne dokumenteres, altså det skal være muligt at finde kilder på, at det er et problem.

På forhånd tak
Nicklas

gymnasiet ikke?
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Skal selv skrive en synopsis til netop mundtlig engelsk og jeg har valgt følgende:

The bad view on bodybuilding

Og her vil jeg så komme ind på den generelle og stereotype holdning mod bodybuilding/bodybuildere samt hele fitness industrien og hvad den spiller af rolle netop også i denne problemematik
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Og til Starpen: Alle emner der er samfundsrelaterede, teknologi relaterede eller historiske er gode nok ;) man har meget frit spil til netop denne eksamen, så det er bestemt ikke søgt :)

Brugeravatar

Styrkeliste

jo det er på gymnasiet .

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

The Dane skrev:Og til Starpen: Alle emner der er samfundsrelaterede, teknologi relaterede eller historiske er gode nok ;) man har meget frit spil til netop denne eksamen, så det er bestemt ikke søgt :)

Jeg syntes bare, det er lidt synd. Det svarer til, at jeg vil snakke om den danske tronfølgelov til en engelsk-eksamen, hvor der har været frit valg på alle hylder. Hvorfor ikke tage fat på noget, som illustrerer, at man faktisk interesserer sig for sproget eller for de kulturelle finurligheder, der er i den engelske/amerikanske kultur?
Brugeravatar

Styrkeliste

Starpen skrev:
The Dane skrev:Og til Starpen: Alle emner der er samfundsrelaterede, teknologi relaterede eller historiske er gode nok ;) man har meget frit spil til netop denne eksamen, så det er bestemt ikke søgt :)

Jeg syntes bare, det er lidt synd. Det svarer til, at jeg vil snakke om den danske tronfølgelov til en engelsk-eksamen, hvor der har været frit valg på alle hylder. Hvorfor ikke tage fat på noget, som illustrerer, at man faktisk interesserer sig for sproget eller for de kulturelle finurligheder, der er i den engelske/amerikanske kultur?

Jeg synes da bodybuilding ikke er skudt helt ved siden af, bodybuilding er jo stort i USA.
Men altså det kan også blive søgt at skulle finde noget der har meget at gøre med den engelske/amerikanske kultur :wink: og det må heller ikke have været noget man har gennemgået i årets forløb, så det er nu meget godt man har rimelig frit lejde til at vælge noget så længe det er samfundsrelateret, teknologisk eller historisk :)

Brugeravatar

Styrkeliste

Hvordan kan det blive søgt, at finde noget i den engelske/amerikanske kultur til en engelskeksamen? Det giver da ingen mening overhovedet. At bodybuilding er stort i USA er vel egentlig heller ikke vildt relevant? Skak er også stort i USA, men det er det også i mange andre lande. Det samme med BB. Hvorfor ikke finde noget, der for alvor fanger f.eks. essensen i en amerikansk subkultur? Der er så mange fascinerende ting at tage fat i.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad med problemstillingen i at stemple alle, der kan løfte en håndvægt på 26kg som dopingbrugere?

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 130.00

Jeg kan godt se hvad du mener Starpen, og er som sådan også enig, men jeg mener bare ikke det er søgt eller irrelevant at tage fat i et emne der decideret ikke har noget med den engelske kultur at gøre, da vi jo skal finde et emne der har relevans i forhold til enten samfundet, teknologi eller historie :) Mere der jeg vil henad.

Vi har lige haft et stil oplæg omkring data mining, og det har jo som sådan ikke noget med den engelske kultur at gøre, men det var også et fint emne at tage fat i og finde en problematik udfra til vores synopsis.

Håber du fik fat i hvad jeg mener :)

Brugeravatar

Styrkeliste

Nicklas123 skrev:Jeg skal til eksamen i mundtlig engelsk her til sommer. Hvor jeg skal lave en synopsis, som jeg så skal fremlægge. Altså skal jeg finde en relevant problemstilling, som jeg vil arbejde videre med. Da jeg interesserer mig for bodybuilding, synes jeg netop noget inden for dette felt, ville gøre det både mere interessant, og slut produktet væsentlig bedre.

På forhånd tak
Nicklas

Jeg synes du skal finde noget andet en bodybuilding, hvis du vil have større chance for at vinde lærerens og censors gunst. Tag evt. emne som: Engelsk som globalt sprog?
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Tilbage til Off topic