Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1388

Følg bodybuilding.dk på

Enkelt program tilpasset til travl hverdag.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

En ven og mig har nu trænet i et halvt års tid unden noget egeltligt program, men man vil nok kalde det et full-body 3 gange om ugen. Så faldt jeg over denne side (hvilken er fantastisk) og jeg har læst div. artikler, guides, træningsprogrammer osv. Nu vil vi prøve noget nyt, men stadig enkelt.

Alt i alt synes jeg det er svært at skabe overblik over hvilket program der er bedst, især når man som os, ikke har tid til at træne 4-5 gange fast hver uge. Vores træning er meget spontan (dog alligevel 3 gange om ugen) da vi har 100 andre ting i hverdagen.

Altså; enkelt, simpelt program til den mere casual styrketræner som stadig vil se lidt resultater i sidste ende.

Derfor; vil dette være muligt?
2-splits program, med bryst, triceps, skulder den ene dag og biceps, ryg og ben den næste - også repeat.
Arbejde mod 5x5 (sæt og rep) af hver øvelse også hævning af vægt når 5x5 var opnået.

I mine øjne er dette, måske ikke optimal, men simpel træning som rammer det meste af kroppen samtidig med at vi får fremskridt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes I burde vælge et fullbody med solide basis-øvelser, da dette skaber en solid base samtidig med det er mere eller mindre optimalt under de forhold du beskriver.

Bill Starr er et godt valg for det fleste. Rookies såvel som intermediære løftere.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror ikke dette er hvad TS efterspørger, hvis jeg skal være ærlig Lithium. Han vil sikkert gerne have en pæn strandform, lidt større arme og generelt være stærkere og sundere (ret mig hvis jeg tager fejl). Med hans baggrund tror jeg ikke 5/3/1 er noget man bør anbefale.
Brugeravatar

Hvilke øvelser har i kørt indtil videre? Og har i styr på teknik osv?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Macdoody skrev:

Jeg tror ikke dette er hvad TS efterspørger, hvis jeg skal være ærlig Lithium. Han vil sikkert gerne have en pæn strandform, lidt større arme og generelt være stærkere og sundere (ret mig hvis jeg tager fejl). Med hans baggrund tror jeg ikke 5/3/1 er noget man bør anbefale.

Du rammer meget godt, strandform osv - jatak.

Vi har primært lavet frie øvelser. Bænkpres, squat, dødløft, mavebøjninger, dips, chinups, pull-ups, div. med bænke og håndvægte.

Logbog: Ingen logbog

Der mange veje til Rom, Lithium (: Jeg siger også, at jeg styrketræner - ikke at jeg bodybuilder - så TS har vel bare lagt sin tråd i denne afdeling fordi han fandt det naturligt.

Derudover synes jeg ikke man skal sætte en nybegynder med kort træningserfaring, ønsket om en pæn krop og (går jeg ud fra) usikker teknik i basisøvelserne, til at afprøve et langsigtet og powerbuilding-orienteret program som 5/3/1. Det kunne sagtens være en mulighed på sigt - men mon ikke Bill Starr, Starting Strength eller noget helt tredje, ville være bedre, at starte ud med.

Jeg ville da ønske, at jeg kunne starte med den viden jeg har nu. Så ville tingene have set helt anderledes ud.
Brugeravatar

Lithium skrev:
Macdoody skrev:Derudover synes jeg ikke man skal sætte en nybegynder med kort træningserfaring, ønsket om en pæn krop og (går jeg ud fra) usikker teknik i basisøvelserne, til at afprøve et langsigtet og powerbuilding-orienteret program som 5/3/1. Det kunne sagtens være en mulighed på sigt - men mon ikke Bill Starr, Starting Strenght eller noget helt tredje, ville være bedre, at starte ud med.

enig - havde ikke set TS var rookie

Så er vi enige :mrgreen:

@ Trådstarter: Du kunne vælge, at skabe en solid base vha Bill Starr. Du kunne også vælge, at søge lidt her på siden og følge et solidt fullbody-program, der fokuserer på basisøvelser og en fornuftigt frekvens & intensitet.

Oraklet på denne side - aka Poul Hansen - har skrevet i en del tråde vedrørende træning af rookies mm. - jeg ville råde dig til, at kigge hans indlæg igennem. Rene guldkorn.
Brugeravatar

Her er nogle gode træningsprogrammer for styrke:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/ ... r_Programs

Er selv på det tredje program og en træning for mig kan tage helt ned til en halv time, dog kører jeg det som det står. Du vil muligvis ønske at have lidt armøvelser på, men så kan du jo smide 2 sæt biceps og triceps ind til sidst.

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro