Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1037
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

Er faste øvelser et must?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Da jeg har kigget på en del på de forskellige programmer her på hjemmesiden er jeg blevet i tvivl, om det har nogle effekt på dine resultater om du kører faste øvelser, altså de samme øvelser hvert bryst/triceps & ryg/biceps træningspas etc. eller om man opnår det samme ved bare at gå op og tage de øvelser man lige føler for den pågældne dag?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hypertrofi mæssigt tror jeg ikke det ville skade så meget, så længe du ikke bytter en basisøvelse ud med en isolation.
Ud fra styrke ville jeg dog holde mig til faste øvelser, "hvis du vil være stærk i bænkpres, så skal du lave bænkpres!" Catch my drift.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Du kan med rette variere din træning med forskellige øvelser, ikke nødvendigvis fra gang til gang, men en gang i mellem. Personligt varierer jeg fra uge til uge.
Dog skal basisøvelserne være en fast bestanddel i dit program. Det nytter eksempelvis ikke noget, at bytte dødløft ud med hyperextension. :)

Mht. til variation til en enkelt muskelgruppe, er jeg i øvrigt tilhænger af at køre få øvelser.
I stedet for eksempelvis at lave 3 øvelser af 3 sæt til én muskelgruppe, vil jeg hellere lave 1 øvelse af 9 sæt, og så variere denne ene øvelse.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

EmilD skrev:Da jeg har kigget på en del på de forskellige programmer her på hjemmesiden er jeg blevet i tvivl, om det har nogle effekt på dine resultater om du kører faste øvelser, altså de samme øvelser hvert bryst/triceps & ryg/biceps træningspas etc. eller om man opnår det samme ved bare at gå op og tage de øvelser man lige føler for den pågældne dag?

Som klart udgangspunkt vil det være mest gavnligt at have en rimeligt plan for træningspasset inden man træder ind i centeret. Især fsva basisøvelserne. Og især fsva folk der stadig bare er en smule rooks.

At 'føle for' øvelser den pågældende dag kræver solidt kendskab til egen krop og solid forståelse for vægttræning generelt. Ellers går det simpelthen op i hat og briller.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

jeg har haft god succes med at træne hjælpeøvelser ud fra hvad man har lyst til, så længe de rammer samme område som de faste ellers ville have gjort, så fx good mornings den ene gang og så rumænsk død næste etc... Har gjort dette med et WSB program hvor de øvrige tunge øvelser også skiftes hver til hver anden uge, så det kan man altså godt.. :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har 3-4 farvoritøvelser (basisøvelser) til hver muskelgruppe,
og dem skifter jeg mellem ofte :mrgreen: Det kan være fra gang til gang, eller fra uge til uge :8
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

mesomorf skrev:
EmilD skrev:Da jeg har kigget på en del på de forskellige programmer her på hjemmesiden er jeg blevet i tvivl, om det har nogle effekt på dine resultater om du kører faste øvelser, altså de samme øvelser hvert bryst/triceps & ryg/biceps træningspas etc. eller om man opnår det samme ved bare at gå op og tage de øvelser man lige føler for den pågældne dag?

Som klart udgangspunkt vil det være mest gavnligt at have en rimeligt plan for træningspasset inden man træder ind i centeret. Især fsva basisøvelserne. Og især fsva folk der stadig bare er en smule rooks.

mesomorf skrev
At 'føle for' øvelser den pågældende dag kræver solidt kendskab til egen krop og solid forståelse for vægttræning generelt. Ellers går det simpelthen op i hat og briller.

Gør ligesom egon olsen lav en plan, alt andet duer overhovedet ikke(det kræver mange, lange timer i centret før end man kan træne på ens inituition.
Det er ikke så svært at huske hvilke øvelser man trænede ,problemet ligger i at man simpelthen ikke kan huske reps.vægt superset etc, struktureret træning er helt klart noget de fleste kommer længst med.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Mange tak for de fine svar :)

Har trænet i et år nu uden et fast program, så har ikke så meget erfaring med at strukturere et program, har dog læst diverse artikler på Bodylab.dk. Da mit mål er muskelopbygning er jeg i tvivl om jeg skal kører med 3-split eller 5-split, om jeg skal variere reps og/eller øvelser for uge til uge eller måned til måned? :roll:

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster