Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1515
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

Er kosten forkert

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey folkens, jeg er ret ny her men har trænet en del on and off. Har dog aldrig rigtig kunne tage på og har fundet ud af at jeg simpelthen spiser for lidt.

Jeg spiser ok varieret og sundt kan jeg jo starte med at sige, samtidig er jeg begyndt på styrkeprogrammet Strength!

Jeg har forsøgt at oppe min kost lidt, øget min morgenmad 2-3 gange af hvad jeg spiste før, har tilføjet mad når jeg kommer hjem fra arbejde og spiser generalt mere end jeg plejer.

En hurtig optælling lyder på 2700 Kcal og 180g protein på en normal dag. Ved godt jeg skal højere op men jeg har tilføjet ihvertfald et halv kg mad pr dag mere end før. Og maven virker ikke til at ville mere lidt nu.

Vejer 89 kg er 195 cm høj og slank af bygning.

Mit spørgsmål går på min krops reaktion til maden. Jeg har et højt stofskifte, meget højt endda, og var ude og "skide - sry ved ikke hvor fint i pakker sådanne ord ind herinde ;)" 2 gange om dagen. Nu hedder den altså 4-5 gange! Jeg presser maven en del og det er sket fra dag til dag.

Kan maven klare det? Jeg er ikke voldsom utilpas eller noget, men kan godt komme til at "madsvede" lidt når jeg spiser det sidste af min portion :) og så hedder den jo x2 med wc besøg nu. Skulle jeg øge det lidt langsommere eller skal maven bare lige have lidt tid til at kunne følge med?

Mvh.
Dennis

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

2700kcal :? og det er endda efter at du har tilføjet yderligere kalorier! Du snakker om et højt stofskifte, den tror jeg simpelthen ikke på! Så er mit også højt!

Jeg kan se udfra dine stats at du er 6 cm. højere end jeg er og da jeg var lavest i kalorier under min diæt på til konkurrence lå jeg på 2600kcal, hvilket var lavt! Konklussionh: "Du spiser simpelthen ALT for lidt"!

Dit ligevægtsindtag afhængig af dit aktivitetsniveau og lidt genetik og burde ligge på mindst 3500kcal, hvis du er nogenlunde aktiv til hverdag, altså ikke sengeliggende 24/7 :lol: . Så kan du selv regne ud hvad som ikke helt stemmer :wink:

Vil sige at ca. 200g. protein dagligt med din størrelse er ok!

Der er mange som siger at de spiser sundt osv., men gør de nu også det!

Jeg kender en pige som lever af smoothies, glutenfri produkter og mælkprodukter er bandlyst, hvis du spørger hende lever hun super sundt (Kernesund familie is the Holy Bible!). Hun er dog stadig rimelig fedladen og meget utrænet at se på....Noget må være galt :wink:

Programmet "Strength" har jeg aldrig hørt om, hvad er det?

Hvis du kigger dig lidt omkring herinde findes der mange udmærkede artikler omkring kost og du kan ligeledes smugkigge kostplaner;-)

Held og lykke

Spider :)
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er enig med Spider! :mrgreen:

Jeg har selv lige lavet min egen kostplan (du kan jo se den under knappen 'Kostplan') og ligger omkring 4400kcal under bulk for tiden. Jeg har tidligere bulket med omkring 4100 og vejer 92kg og er 188høj - på denne måde tager jeg ca. 500g på om ugen... Det jeg vil sige med dette er, at du bør spise langt mere ! :D
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Du kunne spise noget weightgainer, eller laver nogen kcal fyldige smoothies om aftenen for at få lidt ekstra ned, jeg har haft samme problem på et tidspunkt, men maven vænner sig efterhånden lidt det. Men det jeg gør er at jeg laver en shake om aftenen der hedder: 125g hytteost, 50g peanutbutter 35g chokolade protein pulver og noget mælk + vand, det er ca. de 600-700kcal, og den kan man godt få ned selvom man er temmelig mæt.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Tilføj snacks og småmåltider. :)
Eksempelvis kan du
-snuppe en skefuld peanutbutter nogle gange om dagen.
-Pakke en håndfuld peanuts, mandler, hasselnødder og lignende i madpakken.
-Drikke dine kalorier, eksempelvis iform af weightgainers, eller hjemmegjorte shakes med havregryn i.

Hvis din mave ikke er vant til den mængde mad, så sørg for at få delt den ordentligt ud på hele dagen, så minimerer du også risikoen for at mave fucker rigtig op.

Jeg havde iøvrigt en kollega engang der havde store problemer med at gaine, og indtage den mængde mad som det krævede. -Ham anbefalede jeg at tilsætte en spiseskefuld olie til sine shakes -og det var det der gjorde forskellen for ham. :D
Sidst rettet af mic 12. sep 2009, 07:42, rettet i alt 1 gang.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Først tak for de løbende inputs.

Ang. min kost, nu prøvede jeg at skrive min kost ned den første dag, og den er ret ens fra dag til dag, pånær min aftensmad som selvfølgelig varriere.

Havregryn 180 g
Pitabrød 143 g
Rugbrød 200 g
Kylling 101 g
Kyllinge pålæg 20 g
Leverpostej (Svine) 30 g
Tun Salat 50 g
Tun i vand 140 g
Banan 159 g
Æble 270 g
Agurk 47 g
Majs 66,5 g
Ærter 66,5 g
Mælk 1000 g

Ender totalt på 2723,895 Kcal. 160,534 g protein.
Det er uden nogle shakes, da jeg pt er løbet tør og postdanmark åbenbart er langsommere end håbet ;)

Jeg er tømrer, så jeg har en meget aktiv hverdag, men jeg har alliegevel hold min vægt på omkring 90 kg i 6-7 år nu, med den mængde kost jeg spiste før.

Programmet hedder måske noget andet, men jeg er blevet pressenteret for det under navnet Strength.
Forfatter: Mark Rippetoe

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power Cleans

Lige uger A/B/A
Ulige uger B/A/B

Og så fremdeles :)

Har en ven som kører det og har taget voldsomt på over 8 måneder, så derfor har jeg valgt at prøve det. Man bør efter noget tid sætter lidt flere øvelser på, Chin Ups b.la. men det kommer selvfølgelig først senere, da jeg lige skal køre programmet som det er lidt først.

Spiser kl.

5:50
9:00
12:00
16:00
18:00
20:00/21:00

Jeg kan umildbart ikke ændre ved de 3 første tider da vi har faste pauser på arbejde +-10 min.
Planen er også at nå¨de 3500 i første omgang, men som sagt har jeg allerede øges min kost en del så skal lige vende mig til det.

Tak for tippet med ting man kan få ned selvom man er mæt, det er måske vejen frem :D

Savner du ekstra kcal et sted fra, så drik noget mælk.. Alle kan stort set drikke mælk og det har masser af gode og sunde egenskaber en krop i vækst har brug for..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Drikker en liter mælk om dagen, syntes jeg har hørt noget om at meget mere end det ikke er godt for kroppen?

Spoonguard skrev:Drikker en liter mælk om dagen, syntes jeg har hørt noget om at meget mere end det ikke er godt for kroppen?

Intet kan ske ved 1 liter mælk om dagen... Du kan vende tilbage hvis du derimod drikker 3-4 liter dagligt.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Xiva skrev:
Spoonguard skrev:Drikker en liter mælk om dagen, syntes jeg har hørt noget om at meget mere end det ikke er godt for kroppen?

Intet kan ske ved 1 liter mælk om dagen... Du kan vende tilbage hvis du derimod drikker 3-4 liter dagligt.

Hvad kan der ske ved det?

Selv drikker jeg ca. 2L mælk om dagen, og resten af væsken i vand på arb (orker ik at slæbe mælk med ;))

Geografisk sted: Hillerød

Raaert skrev:
Xiva skrev:

Hvad kan der ske ved det?

Selv drikker jeg ca. 2L mælk om dagen, og resten af væsken i vand på arb (orker ik at slæbe mælk med ;))

Jeg er ikke sikker. Det var smeden der udtalte sig med de 3-4 liter dagligt ville være "farligt"

Men jeg kan tænke mig til at man indtager for meget lactose og kalk måske?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster