Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Min træning består af 3 gange hver uge hvor jeg på skift træner biceps + mave eller bryst + triceps.
Med denne træning og forhold jeg står i er det så smart at begynde på protein tilskud?

EDIT: Glemte at sige at jeg med vilje inden træning spiser en halv dåse tun og 1 glas skumme mælk og efter træning drikker jeg 2 glas skumme mælk. Derudover spiser jeg så ofte og så meget som jeg kan.
På forhånd tak!

klaush skrev:Hej
Er 17 år og træner for at øge min muskelmasse. Vejer 65 kg og er ca. 178 høj.
Min træning består af 3 gange hver uge hvor jeg på skift træner biceps + mave eller bryst + triceps.
Et 100% fastlagt program har jeg ikke, men mine øvelser er ofte de samme og i samme mængde, men især da jeg ikke kan navnene på øvelserne er det sværdt at beskrive mine øvelser. Træningerne er ofte af 1 timer til 1 1/2. Øvelserne jeg tager er 3x 8-15.
Med denne træning og forhold jeg står i er det så smart at begynde på protein tilskud? Har trænet sådan "seriøst" i 3 mdr. I så fald, hvilket tilskud skal jeg vælge? Whey90 eller andre? Har set på nogle men kan ikke rigtigt gennemskue forskellene.
EDIT: Glemte at sige at jeg med vilje inden træning spiser en halv dåse tun og 1 glas skumme mælk og efter træning drikker jeg 2 glas skumme mælk. Derudover spiser jeg så ofte og så meget som jeg kan.
På forhånd tak!
- klaus

kinky_fætter skrev:ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.

Biiver skrev:kinky_fætter skrev:ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.
Hvorfor anbefale ham at drikke en sukkerholdig kakao efter hver træning? Det er efter min mening spild af kalorier, at bruge dem på al den sukker..
Hvis han skal have gang i noget optimalt når han alligevel har læst om kost genrelt, så køber han en bøtte whey og en bøtte carbs med højt GI.

kinky_fætter skrev:Biiver skrev:kinky_fætter skrev:ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.
Hvorfor anbefale ham at drikke en sukkerholdig kakao efter hver træning? Det er efter min mening spild af kalorier, at bruge dem på al den sukker..
Hvis han skal have gang i noget optimalt når han alligevel har læst om kost genrelt, så køber han en bøtte whey og en bøtte carbs med højt GI.
fordi jeg synes der indeholder rimelig meget protein og kulhydrater.

Biiver skrev:Jeg vil bare ikke mene, at det er optimalt pga det høje sukkerindtag - det afhænger selvfølgeligt også af den resterende kost, men isoleret set.
Som en på MOL skrev "den dårlige ernæringsprofil på sukkerholdige vare og at det optager pladsen for madvare med en bedre ernæringsprofil. Samt at det kan føre til overspisning/fedme pga. den mindre/manglende mæthed disse sukkerholdige madvare giver"
Det er heller ikke uden grund at ernæringsrådet har sat en maksimal anbefalet grænse for sukker på 10% af kosten.. Læs evt. http://www.meraadet.dk/gfx/uploads/rapp ... rt_www.pdf

max67 skrev:ok kakao er måske ikke det optimale men det skulle også ha en energi givende efekt som måske er tiltrænkt efter hård træning. jeg så en udsendelse i tv for år tilbage hvor man testede flere energi drik produkter hvor mathilde kakaomælk kom ud som den mest efektive og det gælder også for din tegnebog da de andre produkter er stinkende dyre.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster