Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 888
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

Er min træning tilstrækkelig?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Er 17 år og træner for at øge min muskelmasse. Vejer 65 kg og er ca. 178 høj.

Min træning består af 3 gange hver uge hvor jeg på skift træner biceps + mave eller bryst + triceps.

Et 100% fastlagt program har jeg ikke, men mine øvelser er ofte de samme og i samme mængde, men især da jeg ikke kan navnene på øvelserne er det sværdt at beskrive mine øvelser. Træningerne er ofte af 1 timer til 1 1/2. Øvelserne jeg tager er 3x 8-15.

Med denne træning og forhold jeg står i er det så smart at begynde på protein tilskud? Har trænet sådan "seriøst" i 3 mdr. I så fald, hvilket tilskud skal jeg vælge? Whey90 eller andre? Har set på nogle men kan ikke rigtigt gennemskue forskellene.

EDIT: Glemte at sige at jeg med vilje inden træning spiser en halv dåse tun og 1 glas skumme mælk og efter træning drikker jeg 2 glas skumme mælk. Derudover spiser jeg så ofte og så meget som jeg kan.
På forhånd tak!

- klaus

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Min træning består af 3 gange hver uge hvor jeg på skift træner biceps + mave eller bryst + triceps.

Elendigt program. Du vil opnå langt bedre resultater, hvis du træner alle muskelgrupper 2-3 gange om ugen. Der findes flere glimrende træningsprogrammer under "artikler", du kan kigge lidt på.

Med denne træning og forhold jeg står i er det så smart at begynde på protein tilskud?

Kosttilskud er noget man tager, hvis man har styr på kosten, men ikke er i stand til at indtage nok igennem ens normale kost.
Har du styr på kosten?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Følg TheCzech råd og find et andet program - for det der holder ikke. VIl råde dig til at tage et solidt Fullbody program..
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

"spiser tun med vilje" hahaaha

du vil have godt af at kigge lidt rundt på forummet her..

EDIT: Glemte at sige at jeg med vilje inden træning spiser en halv dåse tun og 1 glas skumme mælk og efter træning drikker jeg 2 glas skumme mælk. Derudover spiser jeg så ofte og så meget som jeg kan.
På forhånd tak!

En halv dåse det når du altså ikke langt med kammerat.. :D
Jeg kan IKKE anbefale dig et kosttilskud, men derimod en 1,5 times læsning her på sitet.. læs og forstå artiklerne om kosttilskud og om bodybuilding..
Så kan du lige overveje om alt det basale er på plads, og dernæst begynde at tænke på tilskud..

Husk: Det er ikke fordi vi ikke vil give dig gode råd med på vejen.. men en minimumsviden om tingene er "påkrævet"

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

klaush skrev:Hej

Er 17 år og træner for at øge min muskelmasse. Vejer 65 kg og er ca. 178 høj.

Et 100% fastlagt program har jeg ikke, men mine øvelser er ofte de samme og i samme mængde, men især da jeg ikke kan navnene på øvelserne er det sværdt at beskrive mine øvelser. Træningerne er ofte af 1 timer til 1 1/2. Øvelserne jeg tager er 3x 8-15.

Med denne træning og forhold jeg står i er det så smart at begynde på protein tilskud? Har trænet sådan "seriøst" i 3 mdr. I så fald, hvilket tilskud skal jeg vælge? Whey90 eller andre? Har set på nogle men kan ikke rigtigt gennemskue forskellene.

På forhånd tak!

- klaus

ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

kinky_fætter skrev:ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.

Hvorfor anbefale ham at drikke en sukkerholdig kakao efter hver træning? Det er efter min mening spild af kalorier, at bruge dem på al den sukker..

Hvis han skal have gang i noget optimalt når han alligevel har læst om kost genrelt, så køber han en bøtte whey og en bøtte carbs med højt GI.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:
kinky_fætter skrev:ja det er også vigtigt at du træner hele kroppen. Men efter træningen vil jeg anbefale dig at drikke en halv liter kakao mælk fordi der er 17 gram protein og 50 g kulhydrater. Også er det vigtigt at skabe kalorie overskud. her er et link om forskellige split programmer http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199HUsk at træne flereleds øvelser og de store basisøvelser blandt andet bænkpress, dødssløft og squat.

Hvorfor anbefale ham at drikke en sukkerholdig kakao efter hver træning? Det er efter min mening spild af kalorier, at bruge dem på al den sukker..

Hvis han skal have gang i noget optimalt når han alligevel har læst om kost genrelt, så køber han en bøtte whey og en bøtte carbs med højt GI.

fordi jeg synes der indeholder rimelig meget protein og kulhydrater.

kinky_fætter skrev:
Biiver skrev:

fordi jeg synes der indeholder rimelig meget protein og kulhydrater.

Hvilken kakao tænker du på? Mathilde?

Du må tænke på at stort set samtlige af kulhydraterne er sukkerarter - fx laktose fra mælken.
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

fordi jeg synes der indeholder rimelig meget protein og kulhydrater.[/quote]
Hvilken kakao tænker du på? Mathilde?

Du må tænke på at stort set samtlige af kulhydraterne er sukkerarter - fx laktose fra mælken.[/quote]

ja og andre forskellige produkter.

Jeg vil bare ikke mene, at det er optimalt pga det høje sukkerindtag - det afhænger selvfølgeligt også af den resterende kost, men isoleret set.
Som en på MOL skrev "den dårlige ernæringsprofil på sukkerholdige vare og at det optager pladsen for madvare med en bedre ernæringsprofil. Samt at det kan føre til overspisning/fedme pga. den mindre/manglende mæthed disse sukkerholdige madvare giver"

Det er heller ikke uden grund at ernæringsrådet har sat en maksimal anbefalet grænse for sukker på 10% af kosten.. Læs evt. http://www.meraadet.dk/gfx/uploads/rapp ... rt_www.pdf
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Biiver skrev:Jeg vil bare ikke mene, at det er optimalt pga det høje sukkerindtag - det afhænger selvfølgeligt også af den resterende kost, men isoleret set.
Som en på MOL skrev "den dårlige ernæringsprofil på sukkerholdige vare og at det optager pladsen for madvare med en bedre ernæringsprofil. Samt at det kan føre til overspisning/fedme pga. den mindre/manglende mæthed disse sukkerholdige madvare giver"

Det er heller ikke uden grund at ernæringsrådet har sat en maksimal anbefalet grænse for sukker på 10% af kosten.. Læs evt. http://www.meraadet.dk/gfx/uploads/rapp ... rt_www.pdf

det er heller ikke alt for meget sukker bare en halv liter. Og det tror jeg godt at personen kan klare.

Jamen er skumme ikke ideelt så? Knap så meget sukker og samme mængde protein.

Mht kostplan osv, synes jeg virker uoverkommeligt, mine måltider er ikke altid selv lavet (bor hjemme :) ) Så spiser hvad jeg får severet. Desuden er alt det med kalorie optælning et stort uoverskueligt arbejde. Derfor jeg så protein tilskud som en løsning som suplement. Men den har jeg åbentbart misforstået :S ?

Er ved at omrokere mit program og håber at det kommer til at virke. Tak for hjælpen so far, men håber at jeg lige kan få besvaret det sidste her.

Kakao indeholder sukker, om du vælger skummetmælk eller ej. Køb hellere noget ordentligt protein pulver, og drop det der kakao. Det er endnu en gammel bodybuilding myte at kakao efter træning er godt. Ja det kan det da godt være. Men der findes LANGT bedre alternativer end lige kakao.

ok kakao er måske ikke det optimale men det skulle også ha en energi givende efekt som måske er tiltrænkt efter hård træning. jeg så en udsendelse i tv for år tilbage hvor man testede flere energi drik produkter hvor mathilde kakaomælk kom ud som den mest efektive og det gælder også for din tegnebog da de andre produkter er stinkende dyre.

Geografisk sted: hirtshals

max67 skrev:ok kakao er måske ikke det optimale men det skulle også ha en energi givende efekt som måske er tiltrænkt efter hård træning. jeg så en udsendelse i tv for år tilbage hvor man testede flere energi drik produkter hvor mathilde kakaomælk kom ud som den mest efektive og det gælder også for din tegnebog da de andre produkter er stinkende dyre.

Whey 80 er billigere end kakao.

Mvh Jmp.

Geografisk sted: Næstved

Prøv at se her til jer der helliger jer kakaomælk (det fik ihvertfald mig omvendt :wink: )

artikler/kostogkosttilskud/Drikkakaomaelkogfaastoremuskler.php
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online