For en uge siden, godt og vel, fik jeg mig 2 klip i kørekortet, fordi en motorcykel betjent (formentlig med en dårlig dag), mente jeg kørte over for 2x rødt lys. Jeg vil gerne erkende at første lyskryds var rød, men næste lysregulering, skiftede til gul, lige da jeg var forna stregen, og så kunne ikke nå at bremse, så i stedet for en hård opbremsning, valgte jeg at glide med ud i kryset for gult lys.
Betjente sagde så til mig, første lys kører du over for rød, og det vil jeg gerne indrømme er OK, så siger han "Næste lys er lidt semi, men jeg vurderer stadig du kører over for rødt" LOL - fordi han har fået tæsk at konen skal han ikke straffe mig. Mig og ham jeg kørte med, er begge 100% sikker på at den skiftede til gul lige da vi er ved stregen, og jeg kunne ikke nå at reagerer.
Han havde set sig sur på mig, for han fortalte mig at han troede jeg ville køre fra ham, fordi han mente at jeg havde set ham, men hvis jeg havde set det politi-svin, så var jeg nok ikke kørt over for rødt, flot
Flere jeg har spurgt, har sagt at hvis jeg er sikker i min sag, skal jeg bare lade være med at betale bøden, og så tage i retten og forsvare det ene klip, for vi er 2 vidner og kun én betjent. Der er ingen video/fotos eller målt hastighed på mig, så han kan faktisk intet bevise. En jeg kender, fik faktisk annulleret en dom, hvor en motorcykel betjent havde taget ham for noget, hvor de var 2 i bilen så det blev påstand vs. påstand, og han blev ikke dømt, men aner ikke hvad chancen er ved lysregulering. Han er jo overmagten og dommeren vil nok tro mere på hans udsagn?
Rart nok at være sikker på at have en chance for at vinde, da en retsagsomkostninger jo er pisse dyre hvis jeg taber.
Nogle med erfaringer?

- men må lige prøve at forhøre mig!

- bøden er intet problem, har massere af penge, men klippet er tilgengæld et kæmpe problem, for nægter at køre 103 på hovedvejen i 3 år. Det er upålideligt!